Angående K&K

Status
Ej öppen för fler svar.
HW skrev:
Jag vet inte vem men någon har hotat med stämning med sådant allvar och tyngd att den som driver, äger och ansvarar för forumet = Swedie känt sig tvungen att införa en regel mot det.
Jag gillar det inte heller men så här är läget. OM vi har någon advokat här som kan ställa sig till Swedies förfogande kanske han kan ändra på det men tills dess finns det ingen anledning att varken klaga eller bryta mot regeln.

/HW
Pirate Bay lägger ut alla hot från företag som Apple, Microsoft etc på sin sajt.
Känns som att deras advokater är lite mer att oroa sig för än mc-handlarnas :D

Ingen vettig handlare skulle våga hota någon på ett forum eftersom det skulle ge så otroligt mycket badwill till företaget.

BTW: Originaltråden hade gärna fått vara kvar, resten om samma sak kunde ha tagits bort.

HW skrev:
Men man kan vara ansvarig utgivare för något som inte är sant = förtal.
OM det sedan är förtal eller sannig måste avgöras i domstol och vem betalar forumets advokat? Du? Kjell?

/HW

Vem fan är Kjell?

Vet iaf vad du menar...

R.Lehtipalo skrev:
Tydligen verkar det vara effektiv med skrämselpropaganda från handlare. Tillåt mig ge en stor skopa kurage till alla som står för sin sak, trots hot och skrämsel!

Jag håller med, men hur många skopor kurage ger du till Swedie för att HAN ska ta din kamp? Det är ju hans arsle som sitter fast i brevlådan om någon drar SH inför rätta.

Jag kan säga det igen så du fattar:

JAG GILLAR DET INTE!!!!! Jag gillar yttrandefrihet!

Jag har inget emot dig heller, jag förstår bara inte att du inte kan respektera reglerna som dom är. Vill du ändra dom får du väl ta upp det med den som bestämmer istället för att gråta offentligt.

twinner skrev:
Aj då..Hmm..Taskigt läge.Man kan inte stämmas för diskussioner vad jag vet iaf:=) Men jag har förmodligen fel :tungan

Det också. Vad som tycks och skrivs på SH är väl inte siten's oficiella ståndpunkt? Var har vi nu den utpekade handlaren som lyser med sin frånvaro?

HW skrev:
Jag håller med, men hur många skopor kurage ger du till Swedie för att HAN ska ta din kamp? Det är ju hans arsle som sitter fast i brevlådan om någon drar SH inför rätta.

Jag kan säga det igen så du fattar:

JAG GILLAR DET INTE!!!!! Jag gillar yttrandefrihet!

Jag har inget emot dig heller, jag förstår bara inte att du inte kan respektera reglerna som dom är. Vill du ändra dom får du väl ta upp det med den som bestämmer istället för att gråta offentligt.

Det är väl det som den här tråden handlar om? Hur svårt är det att komma med sin ståndpunkt?

HansJ skrev:
[LKPGmode/ON]
Woätt å woiktigt!
[Lkpgmode/OFF]
;)
Vad är förtal och vad är fakta? Räknas det som förtal så är Swedie ansvarig.
Edit Här går det kort tid mellan inläggen...
Tyvärr så kan även fakta räknas som "förtal", det behöver inte nödvändigtvis vara en lögn.
Därav försiktigheten från SH:s sida.

Vi har ju i den borttagna tråden sett en del vilda-skjuta-först-cowboys-inlägg.
Tror att SH snart skulle ligga rätt illa till.

Har han? Hur vet du det? Har du ring å frågat personen i fråga? Han kanske har annat å göra just nu än å läsa sin email?

Till handlaren ifråga väljer att svara med sina synpunkter på det hela är vi andra hänvisade till enbart din information och då är det ju tyvärr väldigt svårt å komma till en speciellt objektiv slutsats.

Jag påstår inte att du ljuger eller försöker lura oss på något sätt men allting har två sidor och innan jag sett båda vill i varje fall inte jag säga bu eller bä om handlaren ifråga och det verkar vanskligt å ta upp det som en sanning på ett forum som det här.

R.Lehtipalo skrev:
Den tilltalade handlaren har fått ett email med länk till tråden. Han har haft alla chanser och möjligheter att besvara både kritik och beröm.

Last edited:
Kahobe skrev:
Tyvärr så kan även fakta räknas som "förtal", det behöver inte nödvändigtvis vara en lögn.
Därav försiktigheten från SH:s sida.

Vi har ju i den borttagna tråden sett en del vilda-skjuta-först-cowboys-inlägg.
Tror att SH snart skulle ligga rätt illa till.

Varför finns det trådar som helt klart uppviglar till fortkörning och smitning på SH? Borde inte allt sånt också tas bort? Eller är ettriga handlare mer skräckinjagande än vår rätsstat med regler och förordningar?

Dubbelmoral?

R.Lehtipalo skrev:
Var har vi nu den utpekade handlaren som lyser med sin frånvaro?
Kan ju va så att han har annat o sköta än o sitta o surfa sporthoj på
dagarna,här finns ju en hel del som fortfarande handlar av honom.
Inkl mig.

Staten stämmer inte SH för att vi diskuterar sånt, du framtstår som mindre och midre intelligent ju längre du för den här diskussionen. Sätt dig på hojen och kör en sväng istället och inse att du haft fel hela dagen. Oavsett typ av kuvert.!

Zmurfen skrev:
Kan ju va så att han har annat o sköta än o sitta o surfa sporthoj på
dagarna,här finns ju en hel del som fortfarande handlar av honom.
Inkl mig.

Tänkte säga nåt ironiskt om den tilltalade handlaren, men jag undviker det! Nästa gång du handlar av honom, hälsa från mig! :banana

Miss_Orchidee skrev:
Tror det har med Swedies spons. att göra, det är dumt att göra sig ovänn med olika företag som kan komma att sponsra i framtiden.

Hur vore det om du slutar spekulera i saker som du inte har en blekaste aning om?

HW skrev:
Staten stämmer inte SH för att vi diskuterar sånt, du framtstår som mindre och midre intelligent ju längre du för den här diskussionen. Sätt dig på hojen och kör en sväng istället och inse att du haft fel hela dagen. Oavsett typ av kuvert.!

Jasså, är det inte förtal du kommer med när du kallar mig mindre intelligent? Akta så jag inte drar Swedie inför rätta! :rofl

HW skrev:
Har du missat inläggen om Konsumentköplagen som fanns med i originaltråden?

Ja, vad hade ni hittat på för kul där? Jag har jobbat som butiksföreståndare i ca 10år men berätta gärna, jag är långt ifrån fullärd.

sandstream skrev:
Har du missat inläggen om Konsumentköplagen som fanns med i originaltråden?

Va, tror du att han läste och satte sig in i den högst relevanta tråden? Nervärdera SH-medlemmar verkar vara hans melodi! Ska snacka med min lagvrägare om att stämma SH! :hihi

R.Lehtipalo skrev:
Varför finns det trådar som helt klart uppviglar till fortkörning och smitning på SH? Borde inte allt sånt också tas bort? Eller är ettriga handlare mer skräckinjagande än vår rätsstat med regler och förordningar?

Dubbelmoral?
Kanske för att det i det fallet inte finns en part som direkt kan stämma en annan tredje part?

Förutom den rent juridiska aspekten, dvs att Sweie kan åtalas pga dina åsikter, har du informerat K om att du har startat en tråd här och hängt ut honom? Det är ganska många forum att hålla koll på om man ska vara beredd att försvara sig hela tiden...

Håller med HW:s senaste inlägg till fullo, och det är inte riktat mot dig på något sätt.
Edit "senaste inlägg" ska vara "näst näst senaste"...

Last edited:
R.Lehtipalo skrev:
Va, tror du att han läste och satte sig in i den högst relevanta tråden? Nervärdera SH-medlemmar verkar vara hans melodi! Ska snacka med min lagvrägare om att stämma SH! :hihi

*Hör knäna skallra från vissa av SH's moderatorer*

Ållrajt, jag bara skojade. Lovar att inte stämma nån. Du kan till och med kalla mig Idiot, Nolla, Looser, pucko, etc! Kör hårt!

HansJ skrev:
Kanske för att det i det fallet inte finns en part som direkt kan stämma en annan tredje part?

Förutom den rent juridiska aspekten, dvs att Sweie kan åtalas pga dina åsikter, har du informerat K om att du har startat en tråd här och hängt ut honom? Det är ganska många forum att hålla koll på om man ska vara beredd att försvara sig hela tiden...

Håller med HW:s senaste inlägg till fullo, och det är inte riktat mot dig på något sätt.

Visst, jag håller md honom också i hans slutsats att jag är mindre intelligent! Så talar en bildad människa! Först snackar han som om jag förtalar i min tråd, sekunden senare kallar han mig för ointelligent. Få se här nu.. Är det något jag missar? :kocko

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP