Angående K&K

Status
Ej öppen för fler svar.
Långa farbron skrev:
Frågan är fel ställd.

A:tycker du att R.Lehtipalo betett sig på en seriöst sätt mot KK-racing
B: Har långa farbrorn fel i planeten?
C: Nej jag tycker bara han yrar i nattmössan!

Nu blev det visst rätt :tummenupp :yoparty

R.Lehtipalo skrev:
Rätt svar är C

Låt mig också inflika att innan ni gör inlägg i denna tråd kan ni väl läsa det första inlägget och begrunda den?

freddexwing skrev:
"R.Lehtipalo"
En stilla undran, hur tycker du den allmänna uppfattningen varit om hur Den utpekade handlaren är att handla av, känner du att det är en majoritet som tycker:
A, Det är precis som du säger, Den utpekade skickar alltid skit.
B, Den utpekade är en bra handlare.
C, Det utpekade är en hyvens handlare - tills det strular, då förvandlas han till en skit som struntar i kunden, KO, ARN, KL, ABC, XYZ, etc!

Okej, eftersom du inte klarar att svara på frågan på ett rätt sätt och inse att uppfattningen om K&K här på sporthoj är:
"K&K är en bra handlare"
Vilket styrks av avsaknaden av en anstormning av "Jag håller med dej"-inlägg.
Tvärtom har K&Ks kunder sagt sitt, att K&K är en bra handlare.
Du verkar(min uppfattning) ha svårt att inse det, och då förstår jag att det är svårt att bara släppa det med skruvarna också...

...därför går du in på ett forum och lägger upp en tråd där du utfärdar en varning för en namngiven handlare som ses av många tusen sporthojsåkare.
Som du kanske förstår framstår du som en väldigt oseriös kund/medmänniska som inte drar sig för att försöka skada ett företags rykte.

...och resultatet av allt det här är att K&K får väldigt mycket goda referenser och det skapas tom en tråd om att folk gillar **** vilket är exakt motsatt effekt du ville uppnå med din varning, vad tycker du om det?

...du fortsätter att hävda din "rätt" att namnge handlare och att man ska få kritisera dessa. Det tycker jag att man kan få göra om:

- "Man även låter företaget säga sitt om saken." INNAN! Vill inte företaget göra det tycker jag att det ska framkomma vem på företaget som sagt det och tidpunkt och hur han/hon blev tillfrågad.

- Om man inte klarar punkten ovan tycker jag att det är helt okej att man säger jag har problem med företaget F, bla bla bla. Dvs utan att namnge företaget. Ditt problem är ju inte att du just handlat av K&K utan att du köpt något av ett företag och inte fått det levererat på "rätt" sätt. Ditt problem har inget direkt med K&K att göra. (försök nu se saker lite längre än näsan räcker). Men du ser K&Ks handlande som en lösning på ditt problem.
(Detta är en bit ifrån erat "lag och paragraf-gissande" mer åt det kognitiva hållet).

- Om man får hänga ut ett företag måste det även vara okej att "prisa" ett företag, dvs företagen själv kommer skriva egna inlägg och göra reklam för hur bra de är (ref trekund.com)i "kunders namn".

Därför:
Namnger man inte företag man varken kritiserar eller berömmer.
Jävligt enkelt, (för vissa) och jävligt rättvist.

Jag påpekar igen att ditt problem är inte att du köpt av K&K utan att du inte fått skruvarna och din rubrik borde vara typ: "Varning för att inte skicka skruvar i vadderat kuvert", eller vad tycker du?

Du har ett relativt ovanligt efternamn och det är med stor säkerhet väldigt lätt att identifiera dej, vad tror du att du får för bemötande den dagen du ringer en handlare (som läst denna tråden) och vill köpa grejor? Du får nog inte en topp-of-the-line service, vem har förlorat på det, du? handlaren? K&K?

Slutligen, din trovärdighet.
Du citerar mitt tidigare inlägg och ÄNDRAR i det jag skrivit.
Nu framstår du inte bara som en oseriös kund utan även som en föga trovärdig oseriös kund. När du inte drar dej för att ändra i mitt inlägg har du säkert inte dragit dej för att ändra i andra citat heller. Vad tror du folk tror om din trovärdighet?

Jag skulle inte dragit mig en sekund för ge dig nya skruvar om jag varit handlare, nästan så man har lust att göra det ändå, någon som vill skrammla?

Ha de! :)

/Fredde

freddexwing skrev:
Okej, eftersom du inte klarar att svara på frågan på ett rätt sätt och inse att uppfattningen om K&K här på sporthoj är:
"K&K är en bra handlare" (...)

Förstå nu ironi och sarkasm. K&K-tråden är historia! :huvet

Lycka till med skramlandet! :rolleyes: :)

R.Lehtipalo skrev:
Förstå nu ironi och sarkasm. K&K-tråden är historia! :huvet

Lycka till med skramlandet! :rolleyes: :)

Jag ser ingen som helst ironi i detta, fråga tre om de ser någon ironi i trekund.com?

Någon annan som ser ironi i detta?
/fredde

Jag har en uppfattning om handlaren i fråga som jag behåller för mig själv.
Men kommer jag att behöva nånting från honom så hoppas jag att jag inte har bråttom.

Men nu är det ju inte det tråden handlar om, utan om det finns utrymme på det här forumet för åsikter om handlare/verkstäder och liknande.
Att plocka bort trådar för att de är dåligt underbyggda eller rent falska är ju självklart rätt och riktigt.
Men att man inte får tala negativt om en handlare enbart för att han hotar siteägaren eller att han sponsrar densamma är ju fel. Tycker jag.

Varför drar du igång en disskution och inte tar dig tid att svara på inläggen?
Är det så att tystnad = medhåll kanske?
:tråkad

/fredde

freddexwing skrev:
Varför drar du igång en disskution och inte tar dig tid att svara på inläggen?
Är det så att tystnad = medhåll kanske?
:tråkad

/fredde

Varför ska jag svara på inlägg som inte är relevanta för tråden? Du kan be Mattias låsa upp tråden som behandlar min epostväxling med nämnda företag. Jag har ingen lust att besvara samma saker flera gånger!

Dessutom handlade inte den borttagna tråden i större utsträckning om den nämnda firman, utan om vad konsumentköplagen säger om ansvar gällande leveranser från näringsidkare.

Förresten, lovade dig den nämnda handlaren rabatt om du ställer dig på "hans" sida om saken? :rolleyes: :hihi

R.Lehtipalo skrev:
Varför ska jag svara på inlägg som inte är relevanta för tråden? Du kan be Mattias låsa upp tråden som behandlar min epostväxling med nämnda företag. Jag har ingen lust att besvara samma saker flera gånger!
Mitt inlägg anknyter till tråden eller rubriken "Angående K&K".

R.Lehtipalo skrev:
Dessutom handlade inte den borttagna tråden i större utsträckning om den nämnda firman, utan om vad konsumentköplagen säger om ansvar gällande leveranser från näringsidkare.
Då kanske man kan tänka över sin rubrik så den passar med tråden.
BTW, jag läste hela den tråden, oxå.

R.Lehtipalo skrev:
Förresten, lovade dig den nämnda handlaren rabatt om du ställer dig på "hans" sida om saken? :rolleyes: :hihi
Vilket vuxet argumnet, antagligen får jag bättre service än dej.

Du har skrivit metervis om att handlare ska ta ansvar för hur de skickar sina produkter. Men du själv tar inte nämnvärt mycket ansvar.

/fredde

freddexwing skrev:
Mitt inlägg anknyter till tråden eller rubriken "Angående K&K".

Då kanske man kan tänka över sin rubrik så den passar med tråden.
BTW, jag läste hela den tråden, oxå.

Vilket vuxet argumnet, antagligen får jag bättre service än dej.

Du har skrivit metervis om att handlare ska ta ansvar för hur de skickar sina produkter. Men du själv tar inte nämnvärt mycket ansvar.

/fredde

Det blir nog säkert bra ska du se! Här; ta dom här pillren!!! :ätapiller :dummer :galen

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP