Angående K&K

Status
Ej öppen för fler svar.
R.Lehtipalo skrev:
Som jag ser det är det i stort sett omöjligt att ha fullständig kontroll på ett forum, till och med moderatorerna förolämpar och förtalar medlemmarna. Med en sån "moderatorkår" bleknar "Swedies" försök att hålla forumet inom ramarna.
Jag noterar att du anträtt färden iväg från festen
sdb03987-1.gif

R.Lehtipalo skrev:
Som jag ser det är det i stort sett omöjligt att ha fullständig kontroll på ett forum, till och med moderatorerna förolämpar och förtalar medlemmarna. Med en sån "moderatorkår" bleknar "Swedies" försök att hålla forumet inom ramarna.

Man kanske skall kolla vilka som mobbar vilka och vilken relation dom har till vandra innan man gör sådan uttalanden.

Som på alla andra forum finns det interna undertoner och en massa kommunikation utanför forumet.

Vi har saker som IRL,MSN,chatt och PM.

HW skrev:
Ja, vad hade ni hittat på för kul där? Jag har jobbat som butiksföreståndare i ca 10år men berätta gärna, jag är långt ifrån fullärd.
Att man inte kan friskriva sig från saker som kunden har rätt till enligt Konsumentköplagen.
Ett intressant exempel från IRL togs upp där en person fått ner priset på en TV genom att avsäga sig garantin.
När TV:n gick sönder ville han ha den lagad/utbytt och enligt Konsumentköplagen hade han rätt till det.
En dyrköpt läxa för butiken att det inte går att fri skriva sig från något i Konsumentköplagen.

Långa farbron skrev:
Man kanske skall kolla vilka som mobbar vilka och vilken relation dom har till vandra innan man gör sådan uttalanden.

Som på alla andra forum finns det interna undertoner och en massa kommunikation utanför forumet.

Vi har saker som IRL,MSN,chatt och PM.

Tja, har varit med i det här med internettet väldans länge du! Men kallar nån moderator mig för ointelligent, tar jag det inte på något annat vis än som en förolämpning och förtal. Eftersom han inte har några grunder för sina påståenden. Det är möjligt att han har rätt, men jag anser inte den utpekade som nog insatt i ämnet för att kunna göra ett utlåtande.

Däremot i den bortcencurerade tråden hade jag Lagen, ARN, KO, Konsument luleå bakom mina påståenden. Därför tycker jag det är konstigt att samma moderatorkår cencuerar mina inlägg, dock ej "Swedie" utan "Mattias".

RedBaron skrev:
Det här andningshålet i cyberrymden tillhandahålls av Swedie. Han bestämmer vad som är lämpligt att publiceras här, och han och andra moderatorer tar bort det som anses vara olämpligt. Så funkar SH, och så fungerar alla andra väl fungerande forum.
:fakta

Detta har du missat, sluta gnäll nu om din tråd

© 2001-2005 Sporthoj.com - Alla jäffla rättigheter reserverade. Du har noll rätt här. Denna sajten använder Cookies (kakor).

Tanke!

Swedie ponken, kan vi inte få rösta på bra handlare i stället?
på så sätt blir det ingen ryktesspridning om handlare som inte sköter sig enligt vissa...

Jag hoppas att det inte är för omöjligt att genomföra så vet alla vart man borde vända sig först istället för sist?

Så kan vi alla njuta av denna sommar oxå :banana

Jag har också handlat av han. Inga problem så sett. Han sköter dock den här affären ruskigt dåligt. Det kostar så lite för han att få bättre rykte. Va kostar dzuz? 200:- för att R.Lehtipalo ska säga "det kom inga men han skickade igen och då fick jag dom, kanonbra!"

Handlade krashpuckar av Superbike. Dock skickade de fel paket och det kom bort i posten. Fick vänta lite längre men att jag skulle få nya puckar var det inget snack om saken om ifrån deras sida. De behandlade det kanonbra! DET är service! :tummenupp

Nappe skrev:
Detta har du missat, sluta gnäll nu om din tråd

© 2001-2005 Sporthoj.com - Alla jäffla rättigheter reserverade. Du har noll rätt här. Denna sajten använder Cookies (kakor).

Fan; du har koll grabben! :tummenupp Jag noterar flitigt i mitt anteckningsblock! Förresten; har du läst första inlägget?

R.Lehtipalo skrev:
Fan; du har koll grabben! :tummenupp Jag noterar flitigt i mitt anteckningsblock! Förresten; har du läst första inlägget?

o vilken del av att man inte får diskutera handlare har du missat ??

för det e ju de du gnäller på

Nappe skrev:
o vilken del av att man inte får diskutera handlare har du missat ??

Det är precis den delen jag argumenterar mot. Återigen, läs första inlägget och begrunda!

Fattar inte meningen med o tjöta om regler som finns för att

siten skall fungera smärtfritt för dom som har den .

Visst regler kan man bryta men då får man ta smällen osså

ditt gnällande kan jämföras med nån som blitt av med kortet för att dom kört 180 knyck på slangen genom en laser kontroll

o sitter o piper om det här på SH

Last edited:
Man får väl kasta skit på vilket företag som helst, så länge Swedie inte har skrivit på något obskyrt annons/sponsor-avtal som hindrar ogin marknadsföring för företaget ifråga.

Vad har jag missat?

stenström skrev:
Swedie ponken, kan vi inte få rösta på bra handlare i stället?
på så sätt blir det ingen ryktesspridning om handlare som inte sköter sig enligt vissa...

Jag hoppas att det inte är för omöjligt att genomföra så vet alla vart man borde vända sig först istället för sist?

Så kan vi alla njuta av denna sommar oxå :banana

Det var en bra ide! Låt oss rösta på bra handlare. På så sätt kan man skapa en positiv stämning runt någon handlare, vilket ger fler kunder och d0lar3$ i slutändan för handlarn. Strular det för någon kund och om sedan handlarn löser strulen på ett smidigt sätt kan man göra ett inlägg och berätta om hur handlare X fixade strulet med posten/fabriktationsfel/garantiåtagande/etc. För ingen är väl intresserad av att veta om någon fick sina kåpskruvar levererade på ett smidigt sätt, utan hur handlaren agerar när det strular, eller?

Vad tycker allas våra modererare? :7peta

Last edited:
Jag förstår trådskaparen till fullo,jag hade själv blivit vansinnig pga av en sån sak.Inga pengar att snacka om,men ändå...

R.Lehtipalo skrev:
Det var en bra ide! Låt oss rösta på bra handlare. På så sätt kan man skapa en positiv stämning runt någon handlare, vilket ger fler kunder och d0lar3$ i slutändan för handlarn. Strular det för någon kund och om sedan handlarn löser strulen på ett smidigt sätt kan man göra ett inlägg och berätta om hur handlare X fixade strulet med posten/fabriktationsfel/garantiåtagande/etc. För ingen är väl intresserad av att veta om någon fick sina kåpskruvar levererade på ett smidigt sätt, utan hur handlaren agerar när det strular, eller?

Vad tycker allas våra modererare? :7peta

Men jösses, lägg ner allt vad det gäller kritik kring handlare.... :fatta! Är ju helt enkelt så att 99% nöjda kunder säger varken bu eller bä, fast det funkar finfint, medans 1 %missnöjda kunder skriker rakt ut och söker hjälp via tex SH...

Hur hade du gjort om du inte haft tex SH att gnälla hos, gråtit ut hos mamma?
Sköt dina problem med din leverantör själv... Har haft problem med handlare, men klarat ut det med dom själv utan att blanda in hela omvärlden.

/B

benkar skrev:
Men jösses, lägg ner allt vad det gäller kritik kring handlare.... :fatta! Är ju helt enkelt så att 99% nöjda kunder säger varken bu eller bä, fast det funkar finfint, medans 1 %missnöjda kunder skriker rakt ut och söker hjälp via tex SH...

Hur hade du gjort om du inte haft tex SH att gnälla hos, gråtit ut hos mamma?
Sköt dina problem med din leverantör själv... Har haft problem med handlare, men klarat ut det med dom själv utan att blanda in hela omvärlden.

/B

Jag har bara en sak att säga: Kolla in flipm0de inlägg nåra inlägg upp! :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP