Angående K&K

Status
Ej öppen för fler svar.
R.Lehtipalo skrev:
Visst, jag håller md honom också i hans slutsats att jag är mindre intelligent! Så talar en bildad människa! Först snackar han som om jag förtalar i min tråd, sekunden senare kallar han mig för ointelligent. Få se här nu.. Är det något jag missar? :kocko
Nja, nu var det ju hans näst näst senaste inlägg jag höll med om, det går fort här... Dvs, vi behöver inte gilla reglerna, men bryter vi mot dem så drabbas Swedie, inte den som bryter mot regeln.

HansJ skrev:
Nja, nu var det ju hans näst näst senaste inlägg jag höll med om, det går fort här... Dvs, vi behöver inte gilla reglerna, men bryter vi mot dem så drabbas Swedie, inte den som bryter mot regeln.

Folk verkar läskunninga här. Jag rekommenderar följande litteratur. Läs och begrunda:

http://www.online-literature.com/orwell/1984/

hmm jag förstår lite swedies situation

Det måste gå att gå runt reglerna (förlåt om jag går OT här)

Finns det verkligen ingen sida med frorum där vi kan lägga inlägg, betygsätta butiker och säga vad vi tycker om mcaffärerna. Som vi sedan lägger vi länkar här.

ARN Forum (om det fiins ett sånt)
eller nått

Det måste gå på nått sätt.

Jag känner en advokat om swedie behöver en.

Blue Queen skrev:
Det måste gå att gå runt reglerna (förlåt om jag går OT här)

Finns det verkligen ingen sida med frorum där vi kan lägga inlägg, betygsätta butiker och säga vad vi tycker om mcaffärerna. Som vi sedan lägger vi länkar här.

ARN Forum (om det fiins ett sånt)
eller nått

Det måste gå på nått sätt.

Jag känner en advokat om swedie behöver en.

Tycker inte du är OT här. Högst relevant inlägg! :Bugar

R.Lehtipalo skrev:

:hej

Lalala... enjoy the silence... lalala...

Depressed Mods kanske inte är så illa ändå?

HW,
imponerande ork! Jag -> :corn

Men så har jag börjat sluta se färdigt filmer jag inte tycker ger mig något också, även om jag hyrt dem och sett halva.

Men som någon sa, SH är ibland den bästa av dokusåpor!

Ooooh, på fredagar får man göra nonsensinlägg! Skål! :fyllisar

Blue Queen skrev:

Ptja, fixa en utländsk server som inte är spårbar till någon i Sverige så kanske... om vi sedan kan länka till den utan att ansvarig utgivare hamnar i klistret är en annan fråga. Snacka med advokatpolarn och hör hur många timmar han/hon är beredd att ställa upp gratis för den sakens skull! :tummenupp

Personligen tycker jag att handlaren borde vart smidig och skickat dej nya dzuz'ar även om det inneburit en liten förlust för honom.
I slutändan hade han antagligen tjänat på det iallafall då du hade varit en nöjd kund som trogligtvis handlat där igen.

Långa farbron skrev:
Men orka....hur mycket tid har du ?

Vad kostade dom där låsen det tjatas om ?

Spelar roll? Det var såna där lås med Bling-Bling diamantinlägg som matchar bra med buntbanden jag nu har för att hålla ihop kåphalvorna.

Det känns lite skakigt att blåsa på med gixxern. Tänk om den nedre halvan faller ner på vägen och slungas under gixxern!! :gnissla

Inte nog med att den går sönder, polarna garvar ju ihjäl sig på kuppen! :banana

Lasker skrev:
Personligen tycker jag att handlaren borde vart smidig och skickat dej nya dzuz'ar även om det inneburit en liten förlust för honom.
I slutändan hade han antagligen tjänat på det iallafall då du hade varit en nöjd kund som trogligtvis handlat där igen.

Tack för att du håller med. Men denna tråden handlar inte om K&K eller låsen. Utan om SH's policy! :)

R.Lehtipalo skrev:
Spelar roll? Det var såna där lås med Bling-Bling diamantinlägg som matchar bra med buntbanden jag nu har för att hålla ihop kåphalvorna.

Det känns lite skakigt att blåsa på med gixxern. Tänk om den nedre halvan faller ner på vägen och slungas under gixxern!! :gnissla

Inte nog med att den går sönder, polarna garvar ju ihjäl sig på kuppen! :banana

Ja jag vill gärna veta vilket värde vi pratar om.

Långa farbron skrev:
Ja jag vill gärna veta vilket värde vi pratar om.

Som sagt, den här tråden startades inte för att diskutera K&K och låsen. Min trådrubrik är rätt kass. Så läs första inlägget! :Bugar

Det här andningshålet i cyberrymden tillhandahålls av Swedie. Han bestämmer vad som är lämpligt att publiceras här, och han och andra moderatorer tar bort det som anses vara olämpligt. Så funkar SH, och så fungerar alla andra väl fungerande forum.

Se er själva som gäster här, som gäster på en fest. På samma sätt som festens värd har rätt att stoppa beteenden och diskussionsämnen som han anser är olämpliga, så har värden på ett forum all rätt att stoppa det han inte gillar på forumet. Om det beror på hot om stämning etc är ointressant för värden bestämmer.

Full yttrandefrihet får man t.ex via media, agiterande på en ölback i stadsparken eller genom att skaffa sig en egen sida där man uttrycker sina åsikter.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt att tacka Swedie och alla andra som jobbar med SH för att ni upprätthåller det bäst skötta och mest trivsamma forumet jag sett.

RedBaron skrev:
Det här andningshålet i cyberrymden tillhandahålls av Swedie. Han bestämmer vad som är lämpligt att publiceras här, och han och andra moderatorer tar bort det som anses vara olämpligt. Så funkar SH, och så fungerar alla andra väl fungerande forum.

Se er själva som gäster här, som gäster på en fest. På samma sätt som festens värd har rätt att stoppa beteenden och diskussionsämnen som han anser är olämpliga, så har värden på ett forum all rätt att stoppa det han inte gillar på forumet. Om det beror på hot om stämning etc är ointressant för värden bestämmer.

Full yttrandefrihet får man t.ex via media, agiterande på en ölback i stadsparken eller genom att skaffa sig en egen sida där man uttrycker sina åsikter.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt att tacka Swedie och alla andra som jobbar med SH för att ni upprätthåller det bäst skötta och mest trivsamma forumet jag sett.

Du har en poäng! Men är det inte trevligt med åsikter som behandlar SH's forum och policy också?

R.Lehtipalo skrev:
Du har en poäng! Men är det inte trevligt med åsikter som behandlar SH's forum och policy också?
Jodå, jag tror att konstruktiva åsikter och diskussioner om detta utvecklar ett forum. Jag ville bara visa hur jag ser på ramarna för ett forum och varför man inte kan begära att få diskutera allt man vill.

R.Lehtipalo skrev:
Självklart, men när "värden" (läs Moderatorn) slänger ut dej från festen (läs: Tar bort tråden) är det nog dags för dej att gå hem (Läs: Acceptera att moderatorn har lyssnat på dina synpunkter och tagit sitt beslut)

IMHO

Jocke

RedBaron skrev:
Jodå, jag tror att konstruktiva åsikter och diskussioner om detta utvecklar ett forum. Jag ville bara visa hur jag ser på ramarna för ett forum och varför man inte kan begära att få diskutera allt man vill.

Som jag ser det är det i stort sett omöjligt att ha fullständig kontroll på ett forum, till och med moderatorerna förolämpar och förtalar medlemmarna. Med en sån "moderatorkår" bleknar "Swedies" försök att hålla forumet inom ramarna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP