Anderstorp 3/9-4/9

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jag kan lägga upp din tid med WW. :)



Vad har vi då att lära? Jo, en penisförlängare går inte alltid snabbare än en knattemoped. ^^


ja, lägg du upp den.

om du syftar på mig, så vet jag inte varför. borde vara bra mycket snabbare på a-torp än dig, då jag e 2,5 sek snabbare på knudan.
vet att jag bromsade mycket tidigare än många andra

iofs så hade du lördagen på dig att lära känna banan, vad hade du för tider då ?

sen vill jag ju inte satsa lika mycket som dig & riskera lägga hojen

men MYCKET bra kört, imponerande med tanke på att du inte kört så länge :tummenupp
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Marcus du är snabb eftersom:

- Du har inget innanför pannbenet.
- Du har ingen familj som du måste tänka på
- Du är inte rädd om hojen utan lägger den gärna.
- Du är Orädd!
- Du har pilot road 3 däck
- Du tankar 98 istället för 95.
- Du går på toa innan ett körpass
- Du väger inte så mycket
- Du har en korrekt spänd kejda
- Du har tjuvtränat
- Du har kört trimmad moped
- Du spelar moto gp där hemma på ditt xbox

Ja som sagt listan är lång!

Ska man tävla om tider ska de göras på lika villkor!!:gnissla
 
  • Gilla
Reaktioner: GT

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
ja, lägg du upp den.

om du syftar på mig, så vet jag inte varför. borde vara bra mycket snabbare på a-torp än dig, då jag e 2,5 sek snabbare på knudan.
vet att jag bromsade mycket tidigare än många andra

iofs så hade du lördagen på dig att lära känna banan, vad hade du för tider då ?

sen vill jag ju inte satsa lika mycket som dig & riskera lägga hojen

men MYCKET bra kört, imponerande med tanke på att du inte kört så länge :tummenupp

Jag menade om jag skulle lägga upp den för att du skulle få "den andra delen" av sekunden då Peder bara skrev 1.54.

Och nej, jag syftade inte på dig. För det första skrev jag det med glimten i ögat, för det andra så menade jag att jag och sebbe som kör 600:a var snabbare än 4 literhojar.

Och ska vi klyva atomer så är du inte 2.5 sekunder snabbare än mig på Knudan, du är 1.88 sekunder snabbare.


Och nu vill jag göra klart för er vad jag tycker och tänker.
Jag köper inte bortförklaringar som:
* Jag vill inte satsa lika mycket som dig
* Jag vill inte lägga hojen
* Du är ung och har inget innanför pannbenet
* Jag har familj och tänker på dem.


För det första så har jag också, HÖR OCH HÄPNA en familj och ett liv utanför banan. Bara för att jag inte är gift och har barn, betyder inte det att jag inte har nära och kära som jag bryr mig om.

För det andra - finns det NÅGON som vill lägga hojen? Jag vill då verkligen inte det. Jag bryr mig minst lika mycket om min hoj som någon annan och skulle jag lägga den (mer allvarligt) än vad jag gjorde på Anderstorp vetefan vad jag skulle ta mig till. Varför tror ni jag valde leca-havet? Jo, för att det var där som det förmodligen skulle bli MINST skada på hojen. Och ni som tycker att jag pressar min hoj, mina däck, och kör som om jag vore skogstokig - ge mig en banhoj som jag inte behöver vara rädd om så ska jag visa er när jag pressar hojen.
Det är en MONUMENTAL skillnad.

För det tredje - Ja, jag är ung men jag är inte odödlig bara för det. Jag vet om att det kan gå käpprätt åt helvete på mindre än en sekund.
Jag är uppvuxen med racing så jag vet hur fort det går och framför allt hur lite man kan göra åt det när det väl skiter sig.

Stoner, Rossi & Pedrosa - har de inte heller något innanför pannbenet?
Skit nu i hojen för den betalar de ju knappast, men flertalet av MotoGP förarna har familj. För att inte tala om personliga skador. Inte fan tror jag att Rossi skulle vilja bli invalidiserad för livet?

Precis som dem vet jag att motorsport är farligt. Men för att vinna måste du satsa. Min målsättning i livet är att vara bäst på allt jag gör - MEN jag kommer aldrig att sätta 1:a platsen före ett normalt liv, mina nära och köra eller enorma kostnader för reparation av hojen.

Ja, jag hade en extra dag på mig att träna på Anderstorp och det har förmodligen gjort sitt. Men om man ser det så borde Damma, Riddick och Andre vara snabbare än mig. Men det är helt klart att en extra dag på Anderstorp var till hjälp. Å andra sidan var jag ganska mör i kroppen. Fördel / Nackdel ? Tja, det får ni bestämma själva.
Jag körde 1.58.81 på lördagen, som jag sa - men ni vägrade tro mig.

Har ni hört mig yttra en enda bortförklaring angående att - sebbe - är snabbare än mig?
Det är för att jag accepterar att han är snabbare än mig. Den enda som kan ändra situationen är jag själv, genom att köra snabbare helt enkelt.

Men om vi ska köra med bortförklaringar så lånar jag några av era:
* Jag vill inte lägga hojen
* Jag har familj
* Han är ju helt väck i huvudet som pressar hojen så hårt

och några av mina egna:
* Jag har mindre effekt
* Aerodynamik - hans är lik en pil, min är lik en betongvägg
* Jag har sämre chassie, han kör ju för fan plastraket!
* Jag har sämre däck
* Jag har inte kört lika länge
* Jag hade mindre trafik på A-torp så jag kunde inte haka på någon snabb.
* Jag har längre hår (vikt, vikt, vikt!)
* Jag fick flugor på visiret som skymde.



TA NU INTE DETTA PERSONLIGT, DET ÄR INTE RIKTAT TILL DIG HENKE.

Det är riktat till dem som vill ta åt sig.

men MYCKET bra kört, imponerande med tanke på att du inte kört så länge :tummenupp

Tack för det, det värmer mer än du tror.
 
Last edited:

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag menade om jag skulle lägga upp den för att du skulle få "den andra delen" av sekunden då Peder bara skrev 1.54.

Och nej, jag syftade inte på dig. För det första skrev jag det med glimten i ögat, för det andra så menade jag att jag och sebbe som kör 600:a var snabbare än 4 literhojar.

Och ska vi vara helt petnoga så är du inte 2.5 sekunder snabbare än mig på Knudan, du är 1.88 sekunder snabbare.


Och nu vill jag göra klart för er vad jag tycker och tänker.
Jag köper inte bortförklaringar som:
* Jag vill inte satsa lika mycket som dig
* Jag vill inte lägga hojen
* Du är ung och har inget innanför pannbenet
* Jag har familj och tänker på dem.

För det första så har jag också, HÖR OCH HÄPNA en familj och ett liv utanför banan. Bara för att jag inte är gift och har barn, betyder inte det att jag inte har nära och kära som jag bryr mig om.

För det andra - finns det NÅGON som vill lägga hojen? Jag vill då verkligen inte det. Jag bryr mig minst lika mycket om min hoj som någon annan och skulle jag lägga den (mer allvarligt) än vad jag gjorde på Anderstorp vetefan vad jag skulle ta mig till. Varför tror ni jag valde leca-havet? Jo, för att det var där som det förmodligen skulle bli MINST skada på hojen. Och ni som tycker att jag pressar min hoj, mina däck, och kör som om jag vore skogstokig - ge mig en banhoj som jag inte behöver vara rädd om så ska jag visa er när jag pressar hojen.
Det är en MONUMENTAL skillnad.

För det tredje - Ja, jag är ung men jag är inte odödlig bara för det. Jag vet om att det kan gå käpprätt åt helvete på mindre än en sekund.
Jag är uppvuxen med racing så jag vet hur fort det går och framför allt hur lite man kan göra åt det när det väl skiter sig.
.

:eek: Är de sant?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
1. -Sebbe- 1.47.8 aka "Kungen" Yamaha R6 -08
2. GTrPro 1.54.38 Såg någon laptimern... fusk???? Honda Hornet600 -10
3. WW 15.54.?? Yamaha R1 -09
4. André_A 1.55.07 Monster kittad BMWK1300
5. Riddick 1.55.27 Triumph Daytona 675
6. Damma 1.57.36 Triumph Daytona 675
7. Barris 1.57.50 Yamaha R1 -09
8. Enox 2.04.?? Honda CBR1000 Men det var väl första gången på bana???

Bra kört allihopa!
Mina förutsägelser höll, - Sebbe - var och är vassast och det är som sagt inte hojen som avgör vem som tar sig snabbast runt en bana, mycket annat spelar in. Som sagt, 1:50 - 2:00 är gat-tempo, 1:40 - 1:50 är bra. Under 1:40 är du riktigt snabb.

Tycker tonen i tråden börjar bli lite hätsk, så viktigt är det väl inte med varvtider? Ingen av er tävlar väl än? Är detta resultatet av att ha en laptimer monterad så skiter jag nog i det (i alla fall att publicera tider).
Vänta.... jag kan nog skita i det i alla fall, farbror VBK, som skulle ordna gruppköpet verkar ju också göra det. :gnissla

Marcus, bra kört och som jag sa i en annan tråd, förr eller senare hamnar man i bollhavet! :tummenupp
Snyggt räddat, på Knudan hade du inte lagt hojen, det går att köra i sandfållorna, A-torp är däremot rena kvicksanden. Hade du haft en kåphoj kunde du samlat lecca till din tomatplantering. :tungan
 

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Håller med Micke......
Tycker det är trevligare att tävla mot sig själv och sen att man utvecklas och blir en bättre förare är bara bonus.

Syftet med A-torp var väl att goa vänner skulle ha en kanondag på torpet eller??

Jag tycker ALLA körde bra som var med.

Grattis till Marcus som i mitt tycke är en stor talang som har utvecklas jätte mycket i år.
 

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
R6
Ja, det viktiga är inte varvtider. Vi ska inte jämföra oss med varandra, utan med sig själv. Annars finns det risk att någon hetsas upp och hamnar i diket...

Jag kör på bana för att det är skoj och skiter i om nån kör snabbare eller långsammare än mig. Det är kul att se vilka tider man får och förstår att man vill pressa sina tider lite, men det får inte gå till överdrift hörreni ;)

Det viktiga är att ni hade en ROLIG dag, med fint väder och gott sällskap :)
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Jag hade två toppendagar på Anderstorp, och som jag skrev tidigare med underbart sällskap!

Men det tar udden av det hela lite när man alltid blir sedd som en idiot som inte har något innanför pannbenet och gör exakt "vad som helst" för att sätta bra tider.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Jag hade två toppendagar på Anderstorp, och som jag skrev tidigare med underbart sällskap!

Men det tar udden av det hela lite när man alltid blir sedd som en idiot som inte har något innanför pannbenet och gör exakt "vad som helst" för att sätta bra tider.

apapap såg dig nog med bönemattan riktad mot det heliga landet å bad om bra varvtider.:Bugar
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Hähäh jag e snabbast av alla kör knudan på 20 sekunder Anderstorp på 40 sekunder men jag kommer aldrig visa tiderna för er för jag e helt enkelt trygg i mig själv och mogen. GT jag tror folk inte har respekt för dig för du e kortare än dom flestas barn men vet du tycker du ska bli yxgalen och slå ner alla så dom får respekt för dig men framför allt så alla vet jag e bäst på allt så slut på disskusionen till och med rossi ringer mig ibland och får tips så det så
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Jag hade två toppendagar på Anderstorp, och som jag skrev tidigare med underbart sällskap!

Men det tar udden av det hela lite när man alltid blir sedd som en idiot som inte har något innanför pannbenet och gör exakt "vad som helst" för att sätta bra tider.

Ingen nyhet i roh. Men nu har iaf det slagit in att du vurpat.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016

Men vad fan.. ? Ett mer sansat inlägg får man ju leta efter. Enligt mig slog du huvudet på spiken.

jag håller med, vettig input. tycker det skulle stått kvar.

själv körde jag många pass utan laptimer, o hade lika skoj.
när jag sedan fick låna, så ville man ju få ner sin egen tid.

nästa gång på a-torp, vill jag ju sätta nytt personbästa & jag har säkert glömt era tider
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
jag håller med, vettig input. tycker det skulle stått kvar.

själv körde jag många pass utan laptimer, o hade lika skoj.
när jag sedan fick låna, så ville man ju få ner sin egen tid.

nästa gång på a-torp, vill jag ju sätta nytt personbästa & jag har säkert glömt era tider

WW ny körning på A-torp den 23:e. Dela sovsäck? :slicka
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag har absolut ingenting med allt som står i denna tråden att göra med, men vill bara säga att det är jävligt bra kört av Marcus med en Honda Hornet! :tummenupp Samtidigt vill jag gratta Sebbe till 1a plats! :tummenupp

Kul läsning för övrigt att alla hade det super kul och inga större skador på någon!

Nästa år är jag nog också med i "gamet" och kör lite! :)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top