ja, lägg du upp den.
om du syftar på mig, så vet jag inte varför. borde vara bra mycket snabbare på a-torp än dig, då jag e 2,5 sek snabbare på knudan.
vet att jag bromsade mycket tidigare än många andra
iofs så hade du lördagen på dig att lära känna banan, vad hade du för tider då ?
sen vill jag ju inte satsa lika mycket som dig & riskera lägga hojen
men MYCKET bra kört, imponerande med tanke på att du inte kört så länge
Jag menade om jag skulle lägga upp den för att du skulle få "den andra delen" av sekunden då Peder bara skrev 1.54.
Och nej, jag syftade inte på dig. För det första skrev jag det med glimten i ögat, för det andra så menade jag att jag och sebbe som kör 600:a var snabbare än 4 literhojar.
Och ska vi klyva atomer så är du inte 2.5 sekunder snabbare än mig på Knudan, du är 1.88 sekunder snabbare.
Och nu vill jag göra klart för er vad jag tycker och tänker.
Jag köper inte bortförklaringar som:
* Jag vill inte satsa lika mycket som dig
* Jag vill inte lägga hojen
* Du är ung och har inget innanför pannbenet
* Jag har familj och tänker på dem.
För det första så har jag också,
HÖR OCH HÄPNA en familj och ett liv utanför banan. Bara för att jag inte är gift och har barn, betyder inte det att jag inte har nära och kära som jag bryr mig om.
För det andra - finns det
NÅGON som vill lägga hojen? Jag vill då verkligen inte det. Jag bryr mig minst lika mycket om min hoj som någon annan och skulle jag lägga den (mer allvarligt) än vad jag gjorde på Anderstorp vetefan vad jag skulle ta mig till. Varför tror ni jag valde leca-havet? Jo, för att det var där som det förmodligen skulle bli MINST skada på hojen. Och ni som tycker att jag pressar min hoj, mina däck, och kör som om jag vore skogstokig - ge mig en banhoj som jag inte behöver vara rädd om så ska jag visa er när jag pressar hojen.
Det är en
MONUMENTAL skillnad.
För det tredje - Ja, jag är ung men jag är
inte odödlig bara för det. Jag vet om att det kan gå käpprätt åt helvete på mindre än en sekund.
Jag är uppvuxen med racing så jag vet hur fort det går och framför allt hur lite man kan göra åt det när det väl skiter sig.
Stoner, Rossi & Pedrosa - har de inte heller något innanför pannbenet?
Skit nu i hojen för den betalar de ju knappast, men flertalet av MotoGP förarna har familj. För att inte tala om personliga skador. Inte fan tror jag att Rossi skulle vilja bli invalidiserad för livet?
Precis som dem vet jag att motorsport är farligt. Men för att vinna måste du satsa. Min målsättning i livet är att vara bäst på allt jag gör -
MEN jag kommer aldrig att sätta 1:a platsen före ett normalt liv, mina nära och köra eller enorma kostnader för reparation av hojen.
Ja, jag hade en extra dag på mig att träna på Anderstorp och det har förmodligen gjort sitt. Men om man ser det så borde Damma, Riddick och Andre vara snabbare än mig. Men det är helt klart att en extra dag på Anderstorp var till hjälp. Å andra sidan var jag ganska mör i kroppen. Fördel / Nackdel ? Tja, det får ni bestämma själva.
Jag körde 1.58.81 på lördagen, som jag sa - men ni vägrade tro mig.
Har ni hört mig yttra en enda bortförklaring angående att - sebbe - är snabbare än mig?
Det är för att jag accepterar att han är snabbare än mig. Den enda som kan ändra situationen är
jag själv, genom att köra snabbare helt enkelt.
Men om vi ska köra med bortförklaringar så lånar jag några av era:
* Jag vill inte lägga hojen
* Jag har familj
* Han är ju helt väck i huvudet som pressar hojen så hårt
och några av mina egna:
* Jag har mindre effekt
* Aerodynamik - hans är lik en pil, min är lik en betongvägg
* Jag har sämre chassie, han kör ju för fan plastraket!
* Jag har sämre däck
* Jag har inte kört lika länge
* Jag hade mindre trafik på A-torp så jag kunde inte haka på någon snabb.
* Jag har längre hår (vikt, vikt, vikt!)
* Jag fick flugor på visiret som skymde.
TA NU INTE DETTA PERSONLIGT, DET ÄR INTE RIKTAT TILL DIG HENKE.
Det är riktat till dem som vill ta åt sig.
men MYCKET bra kört, imponerande med tanke på att du inte kört så länge
Tack för det, det värmer mer än du tror.