Amerikanarna har inte alla indianer i kanoten...

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Okej okej, jag erkänner... jag har blandat ihop vissa inlägg där Chris Ash både bråkar om bombningar och förintelsen med dig och en till.

.. du har rätt, du har inte skrivit några "antal".....

Men du skriver likafullt att du inte tror att förintelsen skedde i den omfattning som beskrivs i historieböckerna... Det är illa nog. Det är framförallt där jag är nyfiken på dina "källor".

Killen ar inte det skarpaste verktyget i verktygsladan.. Tror knappast du kommer nagon vart med fakta och sadana saker..

Jag stannade till med långtradaren utanför Bergen-Belsen en vacker hösteftermidddag för några år sedan. Ligger precis vid motorvägen så det är lätt gjort. B-B var tydligen främst ett kvinnoläger. Man har byggt ett antal monument runtomkring på området. De pryds av texter som "här vilar 15.000 människor", "här vilar 25.000 människor" och så vidare. Det fanns en slinga man kunde gå, med rester av baracker och....annat. Medan jag var där slog vädret snabbt om, det blev kallt, skymmning och dimman verkade nästan komma upp ur marken.

Jag var helt ensam på hela stället och det kändes.... det var som om all ondska och allt elände och lidande som utspelat sig där bara strömmade rakt in i mig, jag fick nästan panik, trodde inte jag skulle hitta ut (skyltningen var sannerligen inget vidare) och halvsprang tillbaka till bilen. Jag minns det som igår och det var lätt det mest obehagliga jag varit med om i hela mitt liv.

Tror historieskrivningen är mestadels korrekt i den här frågan.

Okej okej, jag erkänner... jag har blandat ihop vissa inlägg där Chris Ash både bråkar om bombningar och förintelsen med dig och en till.

.. du har rätt, du har inte skrivit några "antal".....

Men du skriver likafullt att du inte tror att förintelsen skedde i den omfattning som beskrivs i historieböckerna... Det är illa nog. Det är framförallt där jag är nyfiken på dina "källor".

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndvalue.html#ftn391

Nästan längst ner står det vittnesmål som tydligen har varit falska.... Vet inte hur trovärdig sidan är, har inte precis orkat läsa igenom hela. Nu bevisar kanske inte den dära sidan precis någonting, men jag ska leta upp några till sidor.

Är det någon som vet ifall det är någon forskare som har kollat upp antalet judar i europa före/efter världskriget?

Killen ar inte det skarpaste verktyget i verktygsladan.. Tror knappast du kommer nagon vart med fakta och sadana saker..

Vad menar du med det då? Är less på folk som skriver oneliners och inte har någonting att tillföra. Jävligt nödvändigt.

Last edited:
Nu är du väl ändå ute och cyklar. Jag är förvisso oerhört kritisk till irakkriget och vissa avarter som uppstått under "kriget mot terror" men USA störtarde en tyrannisk diktator. De bombade inte irak för att irakerna var "dumma mot usa".
USA. [/I]

Nej de bombade irak för att säkra oljetillgångarna. Undrar vad irakierna tycker var bäst. Att bli tvingad att titta på saddambilder hela dagarna eller bli sliten i stycken av dagliga bombdåd till följd av ett allt mer eskalerande inbördeskrig.

Jag menade att du inte är så smart alternativt har otur när du tänker...

Jo, jag förstod det, men jag undrar vad du grundar det på? Enligt ett mensatest så är jag inte dum iaf. Är det för att jag är oliktänkande eller?

Last edited:
http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndvalue.html#ftn391

Nästan längst ner står det vittnesmål som tydligen har varit falska.... Vet inte hur trovärdig sidan är, har inte precis orkat läsa igenom hela. Nu bevisar kanske inte den dära sidan precis någonting, men jag ska leta upp några till sidor.

Vissa av vittnesmålen är falska, det är inget som icke-revisionister förnekar, andra är sanna. Revisionisterna har dock en speciell logik som innebär ungefär "Om detta vittnesmålet är falskt, hur kan då ett annat vara sant?" Vilket givetvis är obegripligt för alla normala människor. Att man kan ogilitigförklara alla tiotusentals vittnesmål från både lägerfångar, SS-män och lägerkommendanter som Stangl och Höss, för att inte tala om alla åtalade vid Nurnberg är intressant. Konstigt att inte de förnekade vad som hänt om det nu inte var sant. Fast det är klart, de blev torterade, bevisföringen här är dock inget som revisionisterna ställer några direkta krav på.

Är det någon som vet ifall det är någon forskare som har kollat upp antalet judar i europa före/efter världskriget?

Denna fråga gör mig mållös, detta är kanske den mest undersökta händelsen i världshistorien och du frågar om den mest självklara av åtgärder har genomförts. Svaret är såklart ett rungande JA, säkerligen hundrafalt och i alla länder som kan komma på fråga! Man har kollat upp alla dokumenteringar av befolkning som finns (folkbokföringen och skattelängderna var förvånansvärt noggrann redan då) och dessutom, folk är inte bara siffror på ett papper utan de har vänner, släktingar och barn. Folk brukar veta om deras nära och kära saknas. Det finns namn och födelsedata på nästan varenda jude som dog i förintelsen.

Dessutom stämmer dessa siffror ganska precis överens med de vittnesmål och dokument som finns över dödsläger, sonderkommandon och exekutionsenheter som arbetade med avlivandet av judarna, genomförd av tyskarna själva (fast de är kanske fabricerade falska dokument av den judiska konspirationen?). Visst finns det smärre variationer men siffrorna landar i häradet 5.3-5.8 miljoner människor. En tillfällighet?

Det finns absolut inget i forskningen om förintelsen som inte stötts och blötts in i absurdum, det gör revisionisternas goja än mer obegriplig.

Last edited:
Vissa av vittnesmålen är falska, det är inget som icke-revisionister förnekar, andra är sanna. Revisionisterna har dock en speciell logik som innebär ungefär "Om detta vittnesmålet är falskt, hur kan då ett annat vara sant?" Vilket givetvis är obegripligt för alla normala människor. Att man kan ogilitigförklara alla tiotusentals vittnesmål från både lägerfångar, SS-män och lägerkommendanter som Stangl och Höss, för att inte tala om alla åtalade vid Nurnberg är intressant. Konstigt att inte de förnekade vad som hänt om det nu var sant. Fast det är klart, de blev torterade, bevisföringen här är dock inget som revisionisterna ställer några direkta krav på.
Jag resonerar inte som du beskriver. Men jag läste en intressant sak på sidan, "killing 840,000 Russian POWs at Sachsenhausen, and burning the bodies in 4 portable ovens", om det finns liknande felaktigheter bland dödslägren och de räknas in som dödsoffer, borde då inte siffran bli lite högre än den egentliga summan? Men iofs, det är ändå bara revisionistpropaganda :) Angående Höss, dödsiffrorna varierade rätt så skapligt i olika bekännelser och i sin bok?

Denna fråga gör mig mållös, detta är kanske den mest undersökta händelsen i världshistorien och du frågar om den mest självklara av åtgärder har genomförts. Svaret är såklart ett rungande JA, säkerligen hundrafalt och i alla länder som kan komma på fråga! Man har kollat upp alla dokumenteringar av befolkning som finns (folkbokföringen och skattelängderna var förvånansvärt noggrann redan då) och dessutom, folk är inte bara siffror på ett papper utan de har vänner, släktingar och barn. Folk brukar veta om deras nära och kära saknas. Det finns namn och födelsedata på nästan varenda jude som dog i förintelsen.

Dessutom stämmer dessa siffror ganska precis överens med de vittnesmål och dokument som finns över dödsläger, sonderkommandon och exekutionsenheter som arbetade med avlivandet av judarna, genomförd av tyskarna själva (fast de är kanske fabricerade falska dokument av den judiska konspirationen?). Visst finns det smärre variationer men siffrorna landar i häradet 5.3-5.8 miljoner människor. En tillfällighet?

Det finns absolut inget i forskningen om förintelsen som inte stötts och blötts in i absurdum, det gör revisionisternas goja än mer obegriplig.

Nej, det var bara en enkel fråga, jag har aldrig sett någon statistik över judar i europa före/efter världskriget, så det vore intressant att se....

Jag tycker att det hela är så uppblåst, hur mycket har man inte fått höra i skolan att man typ skall hata tyskarna för vad de har gjort osv.... Hur många gånger har man inmte fått hört om hur e gjorde lampskärmar och tvål av ofrrena, är det bara jag som tycker att det låter otrovärdigt med lampskärmarna? för vem fan skulle villa ha en lampskärm i människohud?

[sHur många gånger har man inmte fått hört om hur e gjorde lampskärmar och tvål av ofrrena, är det bara jag som tycker att det låter otrovärdigt med lampskärmarna? för vem fan skulle villa ha en lampskärm i människohud?

Varför låter det så himla märkligt? Tänk bara på vad Dr Mengele gjorde, så inser man att lampskärmar av människohud är rätt så "milt" i jämförelse med många av de experiment han utförde.

...

Jag tycker att det hela är så uppblåst, ...

Men ändå tillräckligt noga för att komma med en hel tirad av bortförklaringar, påhittade siffror, lösa syftningar till "nån bok som jag läst nångång"? I den stora världen, alldeles utanför Ljusdal, så bör man ha lite mer på fötterna för att bli tagen ens på pyttelite allvar.

Edit;

Jösses, vad har ni för skolgång där i Ljusdal egentligen?

...hur mycket har man inte fått höra i skolan att man typ skall hata tyskarna för vad de har gjort osv.... ...

Last edited:
Jag resonerar inte som du beskriver. Men jag läste en intressant sak på sidan, "killing 840,000 Russian POWs at Sachsenhausen, and burning the bodies in 4 portable ovens", om det finns liknande felaktigheter bland dödslägren och de räknas in som dödsoffer, borde då inte siffran bli lite högre än den egentliga summan? Men iofs, det är ändå bara revisionistpropaganda :)

Grejen är att ovanstående siffra är hämtad ur Sovjetisk efterkrigspropaganda, (Sachsenhausen var ett KZ-läger och inte ett förintelseläger, antalet dödsoffer var jämförelsevis lågt) vilket är samma källa till 4 miljoner döda i Auschwitz. Siffrorna på uppemot sex miljoner döda judar är de riktiga, seriöst framforskade uppgifterna.I dessa uppgifter är siffran för Auschwitz-Birkenau 1.1-1.2 miljoner dödsoffer.

Angående Höss, dödsiffrorna varierade rätt så skapligt i olika bekännelser och i sin bok?

Ja, men det har ett enkelt svar, Höss visste helt enkelt inte säkert efter kriget hur många som hade dött i hans läger. Enskilda vittnesmål varierar såklart i fråga om detaljer, vad är det för konstigt med det? Det intressanta är att huvuddragen i Höss bekännelse bekräftas av otaliga andra vittnesmål, från alla håll och kanter.

Nej, det var bara en enkel fråga, jag har aldrig sett någon statistik över judar i europa före/efter världskriget, så det vore intressant att se....

Jag är ganska säker på att du hittar sådan statistik i Gutmans Encyclopedia of the Holocaust. På Nizkor också, där kan man sedan leta sig vidare till originalkällorna.

Jag tycker att det hela är så uppblåst, hur mycket har man inte fått höra i skolan att man typ skall hata tyskarna för vad de har gjort osv....

Det kan man såklart tycka om man vill, det förändrar dock inte vad som hände eller i vilken omfattning. Jag vet inte heller många som uppmanar till hat mot Tyskland och tyskarna.

Hur många gånger har man inmte fått hört om hur e gjorde lampskärmar och tvål av ofrrena, är det bara jag som tycker att det låter otrovärdigt med lampskärmarna? för vem fan skulle villa ha en lampskärm i människohud?

Man tillverkade aldrig någon tvål av människor, däremot genomfördes en hel del sjuka experiment på både levande och döda människor och det finns vissa som hävdar att tvålryktet kommer ur ett sådant experiment. Lampskärmar gjordes heller inte i större skala men det förekom i åtminstone ett fall och dessa lampskärmar användes som bevismaterial i rättegången mot Ilse Koch. Det var dock mer fråga om någon enstaka människas sjuka böjelser än något systematiskt förfarande.

Varför låter det så himla märkligt? Tänk bara på vad Dr Mengele gjorde, så inser man att lampskärmar av människohud är rätt så "milt" i jämförelse med många av de experiment han utförde.

Jo, men liksom, göra lampskärmar av människohud, varför göra det? Experimenterna uppfyller väll någon mening iaf.

Men ändå tillräckligt noga för att komma med en hel tirad av bortförklaringar, påhittade siffror, lösa syftningar till "nån bok som jag läst nångång"? I den stora världen, alldeles utanför Ljusdal, så bör man ha lite mer på fötterna för att bli tagen ens på pyttelite allvar.

bortförklaringar vart? Skriv för fan inte att jag har hittat på massa sifrror när jag inte ens har utgett några idiot. Nä, jag har aldrig varit utanför ljusdal, kan du berätta lite mer hur det är?

Jösses, vad har ni för skolgång där i Ljusdal egentligen?

Du behöver inte ta det ordagrannt, men typ... Kommer ihåg en historielektion då läraren berättar om massa hemskheter som tyskarna gjorde under andra världskriget, då säger jag att man inte ska glömma bort att de inte är ensamma, då tvärtänder han och skäller ut mig på plats.

Jo, men liksom, göra lampskärmar av människohud, varför göra det? Experimenterna uppfyller väll någon mening iaf.

Ett av experimenten som utfördes var att ta ett nyfött spädbarn från en mamma och inte mata bebisen, enbart för att se hur länge barnet levde. Tycker du att det låter vettigt?

Du behöver inte ta det ordagrannt, men typ... Kommer ihåg en historielektion då läraren berättar om massa hemskheter som tyskarna gjorde under andra världskriget, då säger jag att man inte ska glömma bort att de inte är ensamma, då tvärtänder han och skäller ut mig på plats.

Det finns folk till allt, men det är ju egentligen en annan diskussion. Huruvida det är en alltför onyanserad bild av kriget som lärs ut och att ensidigt demoniserande av Hitler och tyskarna är vanligt, där tror jag tyvärr att du har rätt. Men bara för det behöver man ju inte underdriva, glorifiera dem eller framställa dem som offer. Sanningen räcker fint.

Last edited:
Ett av experimenten som utfördes var att ta ett nyfött spädbarn från en mamma och inte mata bebisen, enbart för att se hur länge barnet levde. Tycker du att det låter vettigt?

Ja, jag vet att experiment utfördes av tyska läkare, bla vivisektion, syrabad, tryckkammare osv. Har läst en bok om det. Även Japanska läkare gjorde väll experiment? Filmen "men behind the sun" är väll verklighetsbaserad? Vetig vet jag väll inte, men att göra lampskärmar av folk fyller inget syfte vad jag vet, det låter bara som onödigt arbete, medans forskingen som bla dr.mengele utövad lär väll ha varit till något syfte...

Det finns folk till allt, men det är ju egentligen en annan diskussion. Huruvida det är en alltför onyanserad bild av kriget som lärs ut och att ensidigt demoniserande av Hitler och tyskarna är vanligt, där tror jag tyvärr att du har rätt. Men bara för det behöver man ju inte underdriva, glorifiera dem eller framställa dem som offer. Sanningen räcker fint.

och där tycker jag att vi avslutar diskussionen. Jag kanske har underdrivit lite, jag framställer tyska civilbefolkningen som offer då de inte hade någonting med förintelsen att göra (det finns undantagsfall).

Last edited:
...

bortförklaringar vart? Skriv för fan inte att jag har hittat på massa sifrror när jag inte ens har utgett några idiot. Nä, jag har aldrig varit utanför ljusdal, kan du berätta lite mer hur det är?

Thihi....

Aja, det var väl någon annan som hade mer eller mindre säkra uppgifter på allt från bomboffer till ickeutrotade judar.

Jag ber att få hänvisa till ett ganska roligt inlägg i den här tråden, och önskar dig lycka till med framtida skolgång, och lokalbussen för att komma utanför bygränsen.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2722609&postcount=114

Thihi....

Aja, det var väl någon annan som hade mer eller mindre säkra uppgifter på allt från bomboffer till ickeutrotade judar.

Jag ber att få hänvisa till ett ganska roligt inlägg i den här tråden, och önskar dig lycka till med framtida skolgång, och lokalbussen för att komma utanför bygränsen.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2722609&postcount=114

Men din dumma fan, ja, jag skrev upp siffror på bomboffer, men inte några siffror angående förintelsen, är du helt jävla dum i huvudet? Sen börja tracka ner på mig för att jag inte kommer ifrån en storstad, det var fan det dummaste jag någonsin hört, är du så jävla mycket bättre själv när du kommer från Göterborg då? Ne skulle inte tro det. Sen om du tar och letar upp så är inte Ljusdal en by, men det är du nog för dum för att fatta. Jävla idiot

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti