Amerikanarna har inte alla indianer i kanoten...

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Snälla, stäng tråden.
Att förintelsen ägt rum och att vissa folk har brister i allmänbildning är ett faktum som inte behöver fördjupas.
Jag känner både judar och amerikaner.:confused:

Angående Bombningarna över Dresden så fanns det för tillfället över en miljon civila i staden, dom flesta var flyktingar som flydde undan den röda armen (ryssarna).

Det finns inga siffror över antalet flyktingar i Dresden vad jag vet, allting är grova uppskattningar. Din är precis som i fallet av antal döda en av de högre. De sifforor som nått störst acceptans i forskarvärlden är 100-200 000 flyktingar. Dock skulle 500 000 fortfarande innebära att varannan människa i staden dog, även om man använder din höga siffra, såklart helt orimligt.

Revisionister och nynazister brukar dessutom använda dödsiffror i intervallet 100-250 000, vilket gör dina siffror än mer absurda.

Med tanke på att ögonvittnena sa att parkdammarna kokade och att människor stektes i asfalten så tror jag inte att siffran stannar på 34 000.

Vad har dessa ögonvittnesskildringar med antalet dödsoffer att göra?

Angående koncentrationslägrerna så skrev jag inte att jag inte trodde att förintelsen hade ägt rum, utan att jag trodde inte att den hadde ägt rum i denna omfattningen som sägs.

Jaså? Vilka förintelseläger existerade inte och hur kan du backa upp detta smått sensationella påstående?

Kommer någon tro på Förintelsen om ytterligare 60 år, eller kommer den att avfärdas som myt, eller åtminsone som väldigt överdriven?

Så klart man kommer att tro på den. Det finns knappast någon annan historisk händelse som nagelfarits och stötts och blötts så mycket i modern tid, det är extremt klarlagt att den ägde rum.

Vi tror ju fortfarande att romarriket existerade trots att det har gått över tusen år.

Last edited:
Det finns knappast någon annan historisk händelse som nagelfarits och stötts och blötts så mycket i modern tid, det är extremt klarlagt att den ägde rum.

Ja det är fullständigt klarlagt men det är väldigt olyckligt att flera länder har lagstiftning emot ifrågasättande, vilket faktiskt ger viss fog för misstankar. Har jag förstått rätt så ställer Sverige upp på Tysklands förslag till EU-lagstiftning om förbud mot förnekande, skandal.

att det finns förbud mot förnekelse tycker jag är bra konstigt. Om det nu är så självklart att det hänt så behövs väl inga lagar om det? :va

Förintelsen är nog förövrigt västvärldens mest tabubelagda ämne. Om man på något sätt uttrycker sig fundersam till någon av följande bestämmelser så blir man per automatik klassad som nynazist.

- Tyskarna är världens ondaste folk
- Tyskarna mördade 6 miljoner judar
- Detta gjordes med gaskammare

Och nej, jag förnekar inte förintelsen och hatar inte judar.

Det finns inga siffror över antalet flyktingar i Dresden vad jag vet, allting är grova uppskattningar. Din är precis som i fallet av antal döda en av de högre. De sifforor som nått störst acceptans i forskarvärlden är 100-200 000 flyktingar. Dock skulle 500 000 fortfarande innebära att varannan människa i staden dog, även om man använder din höga siffra, såklart helt orimligt.

Nu får du ta och förklara dig, jag har aldrig påstått att det dog 500 000. Jag läste någonstans att det bodde för tillfället 1 000 000 i staden (inkluderat flyktingar) Det behöver inte vara sant. Dödsantalet borde vara ganska högt med tanke på att 36 kvadratkilometer av staden totalförstördes och att det var ganska så hög värme i staden.

Jaså? Vilka förintelseläger existerade inte och hur kan du backa upp detta smått sensationella påstående?

Nu kan jag inte gå fram och peka på ett specifikt, men Jag läste på en sida förut att det är fortfarande ingen som har hittat massgravar från vissa arbetsläger, felaktiga vittnesmål osv.... Det är inte heller första gången Usa ljuger för att få fram sin vilja/använda i propaganda....

Tog det verkligen dig nästan två månader för dig att tänka ut svaret? Varför besvärar du ens mig att svara så långt efteråt för?

Nu kan jag inte gå fram och peka på ett specifikt, men Jag läste på en sida förut att det är fortfarande ingen som har hittat massgravar från vissa arbetsläger, felaktiga vittnesmål osv.... Det är inte heller första gången Usa ljuger för att få fram sin vilja/använda i propaganda....

Tog det verkligen dig nästan två månader för dig att tänka ut svaret? Varför besvärar du ens mig att svara så långt efteråt för?

Allt på Internet är sant. :fakta

Utveckla gärna vad du menar med att det inte är första gången USA har ljugit för att få sin vilja/propaganda igenom.

Last edited:
Nu får du ta och förklara dig, jag har aldrig påstått att det dog 500 000. Jag läste någonstans att det bodde för tillfället 1 000 000 i staden (inkluderat flyktingar) Det behöver inte vara sant. Dödsantalet borde vara ganska högt med tanke på att 36 kvadratkilometer av staden totalförstördes och att det var ganska så hög värme i staden.

Nej det har du aldrig, men du skrev att det fanns källor som uppgav så många döda, som om det vore seriöst. Jag har fö aldrig sett så höga siffror. Var såg du dem?

Var det kanske denna?

http://www.ihr.org/

Eller motsvarande "sida"? Varför inte ta och leta upp lite vettiga källor istället? Det finns hur mycket korrekta vittnesmål, dokument och massgravar som helst bevisen är så överväldigande de kan bli.

Förintelsen är nog förövrigt västvärldens mest tabubelagda ämne. Om man på något sätt uttrycker sig fundersam till någon av följande bestämmelser så blir man per automatik klassad som nynazist.

- Tyskarna är världens ondaste folk
- Tyskarna mördade 6 miljoner judar
- Detta gjordes med gaskammare

Ja, fast om vi tar punkt 2 och 3 så är det kanske inte så konstigt eftersom det finns ett extremt klart samband mellan antisemitism/rasism/nazism och ifrågasättande av dessa. Jag undrar varför man ifrågasätter något sådant om man inte är ett okunnigt dumhuvud helt enkelt.

Ja det är fullständigt klarlagt men det är väldigt olyckligt att flera länder har lagstiftning emot ifrågasättande, vilket faktiskt ger viss fog för misstankar. Har jag förstått rätt så ställer Sverige upp på Tysklands förslag till EU-lagstiftning om förbud mot förnekande, skandal.

Ja det är mycket dumt, jag tror tom jag har startat en tråd om det för länge sen.

Last edited:
Men Jag läste på en sida förut att det är fortfarande ingen som har hittat massgravar från vissa arbetsläger, felaktiga vittnesmål osv.... Det är inte heller första gången Usa ljuger för att få fram sin vilja/använda i propaganda....

Och exakt där förlorade du den här tråden, nu kan ni stänga den!:tummenupp

Jag läste på en sida förut ...

Jag läste på en sida förut att man bör bära en hjälm av metall för att undvika mental påverkan från utomjordingar som försöker styra oss med någon form av telepatisk kanon eller något liknande...

...vad man läser på EN sida på nätet är knappast något som får folk att använda foliehatt....

Ta del av den etablerade forskningens samlade resultat istället för att tro på det som står på EN sida på internet...

Jag skrev tidigare i tråden att det skulle dröja till midsommar innan vi fick höra något så dumt igen som ditt inlägg i den vevan. Tyvär räknade jag inte med att du skulle komma in och sätta nytt personbästa.
Jag rekommenderar härmed följande länk till dig:
http://www.stopabductions.com/

jonlocke.jpg

Last edited:
Apropå förinstelseläger, har nån sett dokumentären "truth about Auschwitz"? Där kommer det fram en rätt intressant syn på just det lägret. För övrigt filmad av en judisk kille......

Apropå förinstelseläger, har nån sett dokumentären "truth about Auschwitz"? Där kommer det fram en rätt intressant syn på just det lägret. För övrigt filmad av en judisk kille......

Inte sett, inte hört talas om.
Vad är det som är intressant med den?

Menar du "The Truth behind the Gates of Auschwitz" av David Cole? En judisk revisionist som följer i något modifierad variant av Faurissons gamla fotspår om "fysiska bevis" och "Eftersom ingen kan visa mig en gaskammare idag så har de aldrig funnits".

Problemet är ofta med den här sortens argumentation att man ställer orimliga och egendefinierade krav på bevisföring. Man har inte fastställt i förväg vilka eller vilken typ av bevis som kommer att godtas och förkastar såklart allt som inte passar.

Sen är det det här ständiga problemet med förintelseförnekare och andra konspirationsteoretiker, de fokuserar ända in i absurdum på en enda liten detalj som de påstår sig kunna vederlägga och bortser från alla andra vittnesmål, fynd och forskning som de själva inte ifrågasätter.

Jag rekommenderar verkligen www.nizkor.org som ett första steg för den som vill lära sig mer om förintelsen och revisionister. Det finns också en massa utmärkta böcker och seriös forskning i detta hemska ämne varav mycket refereras på ett lättfattligt sätt på denna sida.

Nej det har du aldrig, men du skrev att det fanns källor som uppgav så många döda, som om det vore seriöst. Jag har fö aldrig sett så höga siffror. Var såg du dem?
Var det kanske denna?

http://www.ihr.org/

Eller motsvarande "sida"? Varför inte ta och leta upp lite vettiga källor istället? Det finns hur mycket korrekta vittnesmål, dokument och massgravar som helst bevisen är så överväldigande de kan bli.

Tack:pannkyss. jag har sett siffror allt ifrån 25 000-500 000. Kan inte säga just vart jag har fått vissa siffror ifrån, jag tror att det var i någon bok jag läste upp imot 500 000. Nej, det var inte denna sida.

Hur definerar du "vettiga källor"?

Så, varför skriver du ens här om du inte har några argument, du skriver bara att mina inlägg är skit osv, vad fan gör du ens här om du inte har något att tillföra diskussionen? Du klagar på andra, sen har du inga argument eller något vettigt att säga, hur jävla dumt är inte det då? Gå hem och lägg dig. Kan rekommendera länk till dig ochså http://www.moppenet.com/.

Vettiga källor = Källor som är vetenskapligt grundade. Källor som i sin tur redogör för var de har haft för källor.

Som Chris Ash sa så är förintelsen en av de absolut mest utredda och omforskade perioderna i hela vår historia så du bör nog ha mer kött på benen än "en sida på nätet som du inte ens minns namnet på" innan du börjar påstå att endast en bråkdel av alla de människor som dog faktiskt dog enligt "dina källor"...

Det märks att du är för ung för att förstå begrepp som "kritiskt tänkande". Antagligen är du en av de som tror att det betyder att man ska ifrågasätta allt bara för själva ifrågasättandets skull som en trotsig fyraåring. Att man sen har "bevis" för sina påståenden som är i klass med foliehattarna spelar ingen roll.....

Last edited:
Allt på Internet är sant. :fakta

Utveckla gärna vad du menar med att det inte är första gången USA har ljugit för att få sin vilja/propaganda igenom.

Fanns det massförstörelsevapen i Irak? Såg ett repotage i cbs 60 minutes om hur en del videoklipp från Irakkriget var montage, bland annat klippet när baghdagbor river ner saddahm-statyn, det var bara det att dom var betalda av amerikanska militären för att riva ner statyn. Finns säkert mer exempel.

Jag har inte bara internetsidor som källor. Svara på varför du bara har skrivit massa skit i tråden. När fan har jag sagt att det endast dog en bråkdel av påstådda dödsoffer??

Last edited:
Fanns det massförstörelsevapen i Irak? Såg ett repotag....

Försöker du sätta ett likhetstecken mellan propagande i ett lands medier under pågående krig och mellan all den historiska forskning samt alla de vittnesskildringar som så gott som alla länder i västvärlden jobbat fram under de senaste 60 åren och där historikerna, sånär som på några rabiata revesionister och skinnskallar, faktiskt är mer eller mindre helt överens?!

. När fan har jag sagt att det endast dog en bråkdel av påstådda dödsoffer??

Varje gång du nämner helt patetiska saker som att det endast var enstaka hundratusental som strök med....

Dina siffror når inte ens upp till hälften av vad som dog i endast Auschwitz...

Jag har inte bara internetsidor som källor.

Då kan du väl redogöra för dina källor?!

Vad hette författarna, forskarna, personerna bakom dina källor?
Vad hette webbsidorna?
Vad hette böckerna?

Du kan väl försöka komma ihåg något av detta så kan jag säket googla fram resten. Får jag ett namn så kan jag nog söka fram ett verk. Kan jag få namnet på en bok så kan jag nog hitta författaren och själva boken.
Nämn på ett ungefär vad webbsidan hette så kan jag säkert söka fram resten själv..

Last edited:
Försöker du sätta ett likhetstecken mellan propagande i ett lands medier under pågående krig och mellan all den historiska forskning samt alla de vittnesskildringar som så gott som alla länder i västvärlden jobbat fram under de senaste 60 åren och där historikerna, sånär som på några rabiata revesionister och skinnskallar, faktiskt är mer eller mindre helt överens?!

Varje gång du nämner helt patetiska saker som att det endast var enstaka hundratusental som strök med....

Dina siffror når inte ens upp till hälften av vad som dog i endast Auschwitz...

Ja, varför inte? Nu jävlar börjar jag bli sur på dig, jag har fan aldrig nämt någon siffra på antal döda i förintelsen, så varför skriver du hela tiden att det inte stämmer, vanföreställningar?

jag har fan aldrig nämt någon siffra på antal döda i förintelsen

Okej okej, jag erkänner... jag har blandat ihop vissa inlägg där Chris Ash både bråkar om bombningar och förintelsen med dig och en till.

.. du har rätt, du har inte skrivit några "antal".....

Men du skriver likafullt att du inte tror att förintelsen skedde i den omfattning som beskrivs i historieböckerna... Det är illa nog. Det är framförallt där jag är nyfiken på dina "källor".

Tack:pannkyss. jag har sett siffror allt ifrån 25 000-500 000. Kan inte säga just vart jag har fått vissa siffror ifrån, jag tror att det var i någon bok jag läste upp imot 500 000.

När det förekommer så stor spridning innebär det oftast att extremvärdena kommer från folk som har en politisk agenda. Alternativt kan källmaterialet varit bristfälligt, som tex i gamla Sovjetunionen.

500 000 måste vara en uppskattning av det totala antalet offer för den allierade bombkampanjen mot Tyskland. Nazisterna själva uppgav i sin krigspropaganda drygt 200 000 för Dresden.

Källor som tål en granskning, som i sin tur redovisar sina källor och som är accepterade av forskarvärlden. Inte bara en eller två politiskt motiverade stollar. Du hittar inget om att vare sig Auschwitz-Birkenau, Belzec, Sobibor, Treblinka, Chelmno eller Majdanek inte existerade i sådan litteratur.

För övrigt har man ganska nyligen hittat ett förintelseläger som låg i Vitryssland och hette Maly-Trostinetz, så dödslägren vara snarare fler än färre än man tidigare trott.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti