Det som skrämmer mig är att vi tolererar religion i den mån vi gör. Avskaffa den och vips så har man löst hälften av alla världsproblem.
Menar du att det skall behöva anges de verkliga skälen till dessa problem?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det som skrämmer mig är att vi tolererar religion i den mån vi gör. Avskaffa den och vips så har man löst hälften av alla världsproblem.
Vad tycker du om politik, bör den avskaffas?
Jag menar dels att det finns stöd i Koranen för det våld muslimer utövar mot ickemuslimer såväl i Rosengård som i Kabul och jag menar att dina siffror om 0,5% är rent löjeväckande.
Din jämförelse med Skåne är förstås fånig.
Säg en siffra då... Hur många muslimer tror du, på fullt allvar, menar att västvärlden är roten till allt ont och borde förgöras?
10 miljoner? 20, 50, 100, 200 miljoner?
2. För att de blir matade med falsk information
Nu var inte frågan riktad till mig, men det är ingen siffra ska förgöras. Felet ligger är hos pedofilen...
De kan väl Googla de med?!![]()
De kan väl Googla de med?!![]()
Nu var inte frågan riktad till mig, men det är ingen siffra ska förgöras. Felet ligger är hos pedofilen...
Kan de?
Bara för att de bor i ett av världens fattigaste länder med en medellivslängd som motsvarar den vi hade i mitten på 1800-talet så borde man väl kunna ställa krav på dem?! Och att de varit drabbade av utländsk ockupationsmakter och inblandning från omvärlden sedan sjuttiotalet är väl ingen ursäkt för att inte ha samma syn på yttrandefrihet som vi? Allt är religionens fel, enbart.
De kan väl Googla de med?!
"92% of respondents in the south are unaware of the events of 9/11 or that they triggered the current international presence in Afghanistan"
http://www.icosgroup.net/2010/report/press-releases/improvement-in-negative-perceptions/
Så, då var den här tråden sabbad. korvgubbe is back med sina icke-åsikter.![]()
Fick precis mess av tjejen som är på fotboll.. Då slog det mig, är det inte spännande hur alla som säger sig tillhöra denna religion borde skjutas av direCkT.. Men om de kan spela fotboll, då är de "en av oss".
Nejdå, jag skall låta er hållas. Det är ju så skön ryggdunkarstämmning här inne där det råder konsensus och ingen ifrågasätter det "faktum" att det är religionens fel att människor är beredda att begå hemskheter i Afghanistan.
Så att säga att religionen inte bär NÅGON skuld i vad som händer, kan ju inte vara helt sant..
Det är ju under sin religionen som dom går miste om vitala delar av utbildning och utveckling
Är det någon som säger det?![]()
Menar du att det är religionens fel att ett av världens mest fattigaste länder saknar ett utbildningssystem värt namnet?!
Du tror inte att fattigdom, korruption och ett par årtionden av krig och ockupation har större inverkan på utbildningssystemet än religionen?
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |