Amerikan bränner bok - svensk halshuggen

Det konstiga är att man ska vara tolerant mot religiösa men inte mot sektmedlemmar? :va

Det har jag också tänkt på. Bäst att inte nämna några särskilda religioner här, då får väl korvgubben krupp, men till och med Livets ord framstår ju som vettiga och vänliga i sin predikan jämfört med dem/den. Och Livets ord är ju helt ok för alla att "hata" och snacka ner offentligt. Det är ett mycket underligt fenomen, det här med politisk korrekthet. Den måste på alla vis motarbetas.

Nu är det iofs väldigt få kristna som bor i länder ockuperade av några muslimska övermakter, så jag har svårt att bevisa min tes,

Vänta bara.

men något säger mig att "vi" knappast skulle sitta liknöjda och starta fejan-grupper för att protestera mot muslimsk ockupation...

Jag måste säga att jag verkligen ser fram emot att se dig, Mavve och Biltmore köra runt i en Beirut-merca och skjuta kalasjnikov i luften. :D

Ett ett land med 43 års medellivslängd borde det vara krav på minst en Fil.Kand för att få odla ris.

Om du frågar Bonny så. Visst.

Last edited:
...och ändå skriver du så många kloka saker...:rolleyes:

Som sagt, jag är en uppviglare som gillar att jävlas med folk. Tydligen så är folk lättstötta och blir fruktansvärt upprörda när man trampar på deras tår eftersom de tror sig veta att de har rätt hela tiden.

Varför 2000 år sedan

Mig veterligen så var det då just det spektaklet jag syftar på drog igång, sen hur det har rört sig under åren kan du säkert göra ett fint diagram och visa upp här om det är av intresse.
Som du kanske förstår så syftade jag inte på svenskarnas religionslära i första hand, jag är osäker på om vi ens fanns som land för 2000 år sedan :confused:

Och ja, det är antagligen många år kvar innan vi har blivit av med de sista troende dårarna men knappast 2000 år. Frågan är vad som kommer först bara då domedagen finns inplanerad någonstans inom den nära framtiden :rolleyes:

Last edited:
Som sagt, jag är en uppviglare som gillar att jävlas med folk. Tydligen så är folk lättstötta och blir fruktansvärt upprörda när man trampar på deras tår eftersom de tror sig veta att de har rätt hela tiden.

Märkligt.. Och ändå framställer du dig ändå bara som en inavlad imbecill? :va

Du har inga belägg för något du skriver, ingen argumentation what so ever.. Det enda du har är "uppfattningar" i stil med de högstadie-nazisterna har när de liksom obstinata 3-åringar hävdar sin yttrandefrihet.

Läge att läsa på lite månne!?

Mig veterligen så var det då just det spektaklet jag syftar på drog igång, sen hur det har rört sig under åren kan du säkert göra ett fint diagram och visa upp här om det är av intresse.
Som du kanske förstår så syftade jag inte på svenskarnas religionslära i första hand, jag är osäker på om vi ens fanns som land för 2000 år sedan :confused:

Och ja, det är antagligen många år kvar innan vi har blivit av med de sista troende dårarna men knappast 2000 år. Frågan är vad som kommer först bara då domedagen finns inplanerad någonstans inom den nära framtiden :rolleyes:

Nu vet jag inte vilket spektakel du syftar på, men min gissning är det är den påstådda födelsen av "vår" profet, vilket då oxå måste innebära början till slutet av #vår# tolkning av religionen. Aningen paradoxalt att det är just det du väljer att hänvisa till då det till synes är ett av stegen till var vi är idag.

Men oavsett det så har du ganska dålig koll på din historia för en som anser sig vara över begåvningsmedlet här på SH.

Så antingen dömmer du ut alla medlemmar till att vara ärkenötter eller så tillhör du den breda massan av outbildade medmänniskor som finns i detta avlånga land.

Men du kommer naturligtvis försvara dig med att det inte ligger i ditt intresse det här med religion.:)

Märkligt.. Och ändå framställer du dig ändå bara som en inavlad imbecill? :va

Du har inga belägg för något du skriver, ingen argumentation what so ever.. Det enda du har är "uppfattningar" i stil med de högstadie-nazisterna har när de liksom obstinata 3-åringar hävdar sin yttrandefrihet.

Läge att läsa på lite månne!?

Jag ser att mitt budskap når fram åtminstone, så helt ute och cyklar är jag inte :hihi
Det är du som påstår att jag har belägg för det jag skriver och inte jag, och det är väl det som stör dig då du tror att jag sitter här och hävdar min rätt. Är du lika lättmanipulerad av frugan också månntro :gnissla

Jag ser att mitt budskap når fram åtminstone, så helt ute och cyklar är jag inte :hihi
Det är du som påstår att jag har belägg för det jag skriver och inte jag, och det är väl det som stör dig då du tror att jag sitter här och hävdar min rätt. Är du lika lättmanipulerad av frugan också månntro :gnissla

Var hävdar jag att du har belägg för något öht?

Och nej, sambon klarar oftast att argumentera på en hyfsat hög nivå, OCH har gått i skolan så hon bygger oftast sina åsikter på kunskap och källkritik.

Vad är ditt budskap?

De är bra konstiga i de där muslimistiska länderna!

Det känns skönt att leva i ett civiliserat land där vi inte är så lättprovocerade utan bara
mördar folk som har gjort riktigt dumt. Som att ha åkt skidor och haft lite humor.

Är du säker att personen bakom hoten inte är muslim?

Om han mot förmodan inte är det, kan det inte helt enkelt vara en knäppskalle?

Om det i varje population på en miljon finns tusen knäppskallar så har vi i runda slängar niotusen knäppskallar i landet, hur många av dom är aktiva muslimer och hur många är AKTIVA kristna?

Att i princip samtliga i det här landet döps kristet gör inte att i princip samtliga är aktivt kristna, inte ens alla som senare konfirmerar sin tro som 15 åringar är aktivt kristna.

Är du säker att personen bakom hoten inte är muslim?

Om han mot förmodan inte är det, kan det inte helt enkelt vara en knäppskalle?

Om det i varje population på en miljon finns tusen knäppskallar så har vi i runda slängar niotusen knäppskallar i landet, hur många av dom är aktiva muslimer och hur många är AKTIVA kristna?

Att i princip samtliga i det här landet döps kristet gör inte att i princip samtliga är aktivt kristna, inte ens alla som senare konfirmerar sin tro som 15 åringar är aktivt kristna.

För det första försökte jag göra uppenbart att detta var en sarkasm.

För de resterande:

Jag har ingen uppfattning om hotarens religion.

Men jag är rätt säker på att hotaren är en knäppskalle.

På fråga C om antalet aktiva muslimer och kristna av 9000 svenska knäppskallar
måsta jag gissa.
Jag gissar att rent statistiskt borde av de 9000 svenska knäppskallarna ca 20 vara
aktiva muslimer och ungefär 250 vara aktiva kristna.

Av de människor jag känner som kommer från länder där islam är den dominerande
religionen så kan jag inte komma på någon som är riktigt skid-intresserad (fast det
förekommer skidåkningen i del av de länderna).

Så om jag, utan någon riktigt bra anledning, skulle gissa något om mordhotarens
religiositet, gissar jag:
Ateistisk, agnostisk eller icketroende.
Mindre troligt aktivt kristen.
Ännu mindre troligt aktiv muslim.

Men vad vet jag?
Och hur mycket bryr jag mig?

Jag råkade se detta på TV:
[YOUTUBE-ID]r1EO3QAtLtY[/YOUTUBE-ID]
Jag tyckte att det var lite kul gjort av Northug, fast rätt ointressant.

Nu skulle jag vilja avsluta det här inlägget med en liten sång:
[YOUTUBE-ID]mWUptVHNfvw[/YOUTUBE-ID]

De är bra konstiga i de där muslimistiska länderna!

Det känns skönt att leva i ett civiliserat land där vi inte är så lättprovocerade utan bara
mördar folk som har gjort riktigt dumt. Som att ha åkt skidor och haft lite humor.

Personligen anser jag att det är en brutal skillnad mellan mordhot och mord. Men det kanske bara är jag... :va

Mordhotet lär säkert ha varit "HAHa, du ska död in j-a norrbagge. :D"

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...