Amerikan bränner bok - svensk halshuggen

Vore det inte bättre om pastorn brände sin Koranen på plats i Afghanistan? Då kan han ju ta en direkt "diskussion" med dom han vill nå och så slipper tredje part bli drabbad.

Känns som det finns ett gäng idioter i denna händelse och alla är inte afghaner.

Att pastorn är en idiot är det väl ingen som ifrågasätter? Och att inte folkmassorna på vissa ställen inser det säjer väl det mesta.

Jag hade gjort precis vad som helst för att få höra Reinfeldt säga det. :D

ja, det vore något det... Nä men på riktigt... Det är fan läge att inse att västvärlden inte kan hjälpa dessa länder p.g.a. deras religon. Kan vi inte bara låta dom sköta sitt och se till att dessa inte sprider sig utanför sina gränser...

Bra idé att investera tid, pengar och resurser i Libyen. Undrar vad vi får för tack för det. :lol

Nej, här hos oss välutbildade krävs väl allra minst en supportertröja från valfri klubb.

Bra jämförelse, fått den direkt av korvgubbe eller? :rofl

Last edited:
ja, det vore något det... Nä men på riktigt... Det är fan läge att inse att västvärlden inte kan hjälpa dessa länder p.g.a. deras religon. Kan vi inte bara låta dom sköta sitt och se till att dessa inte sprider sig utanför sina gränser...

Blir ju en rätt svårdragen gräns, om inte väldigt lång och svårbevakad.

Bra idé att investera tid, pengar och resurser i Libyen. Undrar vad vi får för tack för det. :lol

:D avis på den insikt i människans vidriga natur vi besitter eller?:D

Last edited:
:D Jag kan verkligen se framför mig hur korvgube smyger iväg ett par Pm med tips på PK-värdiga oneliners till Skäggo när han blivit utmanövrerad för femitelfte gången. Tips som han i sin tur har fått av Chefen (aka Bonny).

:D Jag kan verkligen se framför mig hur korvgube smyger iväg ett par Pm med tips på PK-värdiga oneliners till Skäggo när han blivit utmanövrerad för femitelfte gången. Tips som han i sin tur har fått av Chefen (aka Bonny).

Att jag är Pk är nog den finaste komplimangen jag fått på länge.:krama

Men varför inte löpa linan ut och påstå att jag är ett alias?

Att pastorn är en idiot är det väl ingen som ifrågasätter? Och att inte folkmassorna på vissa ställen inser det säjer väl det mesta.

Jag hoppas det, men ibland får jag intrycket att vissa individer tycker det var bra gjort. Antagligen samma människor som tycker att religionsfrihet inte borde gälla Islam då det inte är en "riktig" religion (och det senare är jag väldigt säker på att jag har läst här på Sporthoj, skrämmande).

Nä men på riktigt... Det är fan läge att inse att västvärlden inte kan hjälpa dessa länder p.g.a. deras religon.

Jag är inte heller mkt för att hjälpa de som hjälp inte vill ha. Med mina cyniska (sol)glasögon på är det bara bra om de har ihjäl varandra allihop. De bidrar ju knappast med nån nämnvärd produktivitet, och resurserna är knappa som det är..

Att däremot skylla det på religion, DET stör mig. kultur, möjligtvis, men aldrig religionen. Så många gapar om islam, men hur många av de (er) har läst den? Eller ens satt er in i vad den egentligen handlar om? Vad finns det för belägg för att dessa händelser skulle bero på just religion?

Det är ju knappast så att västvärlden inte gjort riktigt idiotiska saker. Ingen jävel skyllde kristendomen för 2a världskriget, Vietnam osv..

Det finns nån miljard muslimer i Asien också, ska de också bort när vi ändå håller på? Ska de, vars barn kidnappats och fostrats till "krigare", bort för vad deras barn gjort? När de själva fördömer och föraktar allt vad fundamentalism är?

Det är på många håll läge för lite källkritik, tanke på orsak/verkan och ren mänsklighet!

Nu får det fan vara nog med det religiösa tramset snart... Att något så substantiellt som ett människoliv offras för något så osäkert som en gud, något som så vitt vi vet mycket väl kan vara (läs är) påhittat... Att folk, i dagens högst vetenskapliga samhälle, fortfarande låter sig hjärntvättas av dessa gamla sagor går över mitt förstånd. Är det inte dags att förbjuda allt vad religion heter snart? Hur länge till ska galenskaperna få fortgå innan folk inser att det är något sjukt i görningen?:va Man blir förbannad:mad:

Hur länge till ska galenskaperna få fortgå innan folk inser att det är något sjukt i görningen?:va Man blir förbannad:mad:

Det konstiga är att man ska vara tolerant mot religiösa men inte mot sektmedlemmar? :va

Det konstiga är att man ska vara tolerant mot religiösa men inte mot sektmedlemmar? :va

Jag är inte tolerant mot någon av dem, de borde båda inse sitt misstag och släppa taget om sagoböckerna istället för att hävda sin rätt till att tro på vafan de vill och dessutom försöka sätta sina hittepåregler över samhällets fastställda lagar... De är lika hjärntvättade båda två.

För min del får folk gärna tro vad de vill, men då ska de också sitta i sina grottor och tro dagarna i ända. Så fort de ger sig ut på gatorna och hävdar att "vi vet sanningen, vi har rätt, gud finns och han säger att vi ska göra si och såhär så nu tänker vi göra det" har det gått för långt. Försöker man sätta sagor och annat trams över substantiella ting så kan man inte vara riktigt klok, alls. Det får fan räcka snart.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph