Amerikan bränner bok - svensk halshuggen

Jag är inte tolerant mot någon av dem, de borde båda inse sitt misstag och släppa taget om sagoböckerna istället för att hävda sin rätt till att tro på vafan de vill och dessutom försöka sätta sina hittepåregler över samhällets fastställda lagar... De är lika hjärntvättade båda två.

För min del får folk gärna tro vad de vill, men då ska de också sitta i sina grottor och tro dagarna i ända. Så fort de ger sig ut på gatorna och hävdar att "vi vet sanningen, vi har rätt, gud finns och han säger att vi ska göra si och såhär så nu tänker vi göra det" har det gått för långt. Försöker man sätta sagor och annat trams över substantiella ting så kan man inte vara riktigt klok, alls. Det får fan räcka snart.
Religionsfrihet och yttrandefrihet är självklarheter i ett modernt samhälle.

Yttrandefrihet är väl ganska ovanligt i ett modernt samhälle?

Sen är det stor skillnad mellan religionsfrihet och religionsfrihet, att vara förföljd för att man läser en bok, eller om man ska tillåtas ha egna lagar/förmåner för en tro i ett samhälle som har andra lagar/förmåner.

Yttrandefrihet är väl ganska ovanligt i ett modernt samhälle?

Sen är det stor skillnad mellan religionsfrihet och religionsfrihet, att vara förföljd för att man läser en bok, eller om man ska tillåtas ha egna lagar/förmåner för en tro i ett samhälle som har andra lagar/förmåner.

Syftar du på lagarna införda av en icke folkvald diktator? Eller lagar/förmåner som 3e part (västvärlden) tycker att man ska ha?

För du menar väl inte att Islam propagerar för egna lagar i Sverige/USA som bara gäller muslimer?

Att det finns idioter, galningar och psykfall som är muslimer tvivlar ingen på. Problemet är att så fort en muslim gör sig skyldig så skyller västvärlden på Islam, inte individen. Och med en religion med ca 1/5 av världens befolkning blir det inte så... "modernt".

Syftar du på lagarna införda av en icke folkvald diktator? Eller lagar/förmåner som 3e part (västvärlden) tycker att man ska ha?

För du menar väl inte att Islam propagerar för egna lagar i Sverige/USA som bara gäller muslimer?

Att det finns idioter, galningar och psykfall som är muslimer tvivlar ingen på. Problemet är att så fort en muslim gör sig skyldig så skyller västvärlden på Islam, inte individen. Och med en religion med ca 1/5 av världens befolkning blir det inte så... "modernt".

Målet för alla troende är ett samhälle som styrs av Sharialagar, så jo, jag vill inte låta dom ha rösträtt.

Målet för alla troende är ett samhälle som styrs av Sharialagar, så jo, jag vill inte låta dom ha rösträtt.

Målet för alla??? Tänk om tänk rätt, du talar om vad en miljard människor tycker nu.

Dessutom handlar väl de lagarna om Muhammeds sunna?? Samma sunna som sunnamuslimer golar om. Undrar då vad shiamuslimer och alla de asiatiska grenarna tycker om att de enligt dig följer aharialagarna?

Målet för alla??? Tänk om tänk rätt, du talar om vad en miljard människor tycker nu.

Dessutom handlar väl de lagarna om Muhammeds sunna?? Samma sunna som sunnamuslimer golar om. Undrar då vad shiamuslimer och alla de asiatiska grenarna tycker om att de enligt dig följer aharialagarna?

Är amerikaner feta? Nääe inte alla, så då går det inte att säga att amerikaner är överviktiga?

Nog om det.. Ölen är öppen, nu ska inflyttningfestas istället!

:cpparty:fyllisar:öl:hoppa:slicka:1pajas:stop:zpy::trött:trött:trött:sjuk

Hittade det här i wiki, (artikeln var ganska vinklad pro-islam)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sharia
Sharia har vid några tillfällen tillämpats i Sverige i fall där parterna har anknytning till islamisk rätt. I ett mål avgjort av Hovrätten över Skåne och Blekinge om underhållsbidrag och mohar (brudpenning) till en make bosatt i Israel har detta prövats enligt lagen i Israel, eftersom den underhållsberättigade hade hemvist där. I detta fall skedde prövningen enligt 1917 års ottomanska familjelagstiftning (Ottoman Family Law), som ansågs gälla för muslimska trosbekännare i Israel.

"Hovrätten har ansett att det finns övervägande skäl att i fråga om underhållsbidrag till make tillämpa lagen i det land där den underhållsberättigade maken har hemvist.

Nog om det.. Ölen är öppen, nu ska inflyttningfestas istället!

:cpparty:fyllisar:öl:hoppa:slicka:1pajas:stop:zpy::trött:trött:trött:sjuk

What? Flyttat? :)

Last edited:
Att däremot skylla det på religion, DET stör mig. kultur, möjligtvis, men aldrig religionen. Så många gapar om islam, men hur många av de (er) har läst den? Eller ens satt er in i vad den egentligen handlar om? Vad finns det för belägg för att dessa händelser skulle bero på just religion?

Det är ju knappast så att västvärlden inte gjort riktigt idiotiska saker. Ingen jävel skyllde kristendomen för 2a världskriget, Vietnam osv..

Det är ju ganska graverande, att det beror på religion, när många av de händelser som sker; mordhot, mord, halshuggningar, belöningar för att mörda till exempel Salman Rushdie, ibland också terroristdåd, ofta sker i samband med hädelser emot just Islam.

När Mohammed-karikatyrerna dök upp så sattes arabvärlden i brand. Att det sedan kanske bara var ett par hundra här och där som brann av 1,5 miljarder är ju en annan sak. Det fick ju i alla fall stora efterverkningar för de som ritat teckningarna.

Så lite grand kan man kanske göra sammankopplingen religion-våld just vad gäller Islam.

Precis som man kan vad gäller kristendomen, med ett par idioter till abortmotståndare som går runt och mördar läkare. Eller en liten klick kristna som tycker man borde döda alla homosexuella.

Andra världskriget skulle nog ganska lätt kunna sägas vara ett religionskrig med tanke på att försök gjordes att utrota folk av en viss religionstillhörighet.

Vietnam däremot var ett rent ideologiskt krig. Hade däremot alla vietnameser varit Buddhister och bränt Bibeln och USA åkte dit för att kriga, så skulle man kanske kunna etikettera det som ett religionskrig.

Kanske. Vad vet jag? :confused:

Det är ju ganska graverande, att det beror på religion, när många av de händelser som sker; mordhot, mord, halshuggningar, belöningar för att mörda till exempel Salman Rushdie, ibland också terroristdåd, ofta sker i samband med hädelser emot just Islam.

Det intressanta är att när kristna skjuter läkare eller bögar så är de "psykiskt störda" och en uttalad minoritet..

När en klick muslimer gör något så är det "Islams fel".

De som inte kan skilja på detta och inse i vilken riktigt man bör rikta pistolen är de som bör fråntas rösträtten!

Hade jag varit värd för kvällen hade jag nog lagt ned SH för ett gäng timmar sen.. Nu laddar jag med öl och försöker förmå mig att dra på mig ett par jeans och knata hemifrån!

Last edited:

Folk får som sagt gärna tro vad fan de vill, det är när man försöker sätta sina hittepåregler över fastställda lagar och samhällsregler som det blir knas. Religionen skall vara underställd lagen, inte tvärtom.

Om man ifrågasätter kopplingen Islam <-> Våld kan man omöjligt läst koranen.

Har man läst den och ifrågasätter den kopplingen är man bara ett vanligt dumhuvud.
Eller har läst någon av de gulligullade "tolkningarna" istället för en översättning.
Men det faller väl in under dumhuvud.

Det intressanta är att när kristna skjuter läkare eller bögar så är de "psykiskt störda" och en uttalad minoritet..

De som inte kan skilja på detta och inse i vilken riktigt man bör rikta pistolen är de som bör fråntas rösträtten!

"Problemet" i den här frågan är väl att kristna inte är särskilt extremistiska av sig... Kristendomen må ha sina budord och hot om ett evigt liv i helvetet om man inte sköter sig, men ingenting i närheten av exempelvis islams Jihad och så vidare... Sen så är väl kristna en religiösa grupp som låter sig styras av sin religion i mindre utsträckning än andra religiösa... Jag menar, Sverige är ju trots allt kristet. Men hur många är det som faktiskt lever som extrema kristna, följer budorden till punkt och pricka och går i kyrkan på söndagar? Islam är ändå en annan grej på den punkten, och som en följd är dess anhängare beredda att gå lite längre för att försvara sina sagor...

Lösningen är alltså att vi bränner koraner och biblar utav helvete här i sverige, då tar talibaner och kristna fundamentalister livet av varandra på andra sidan jorden?

Som jag skrev, så är det en liten klick muslimer som syns och hörs mycket. Det är väl ganska självklart det är mer intressant för media att ta ett foto på de där hundra som bränner en flagga och ser vildsinta ut, jämfört med att att ta ett foto på de andra hundratusen som sitter hemma och tittar på TV.

Men frågan är, finns det lika många psykiskt störda kristna som det finns muslimer? Inte för att jag vet vem som vinner den "tävlingen", men lite intressant är det om det finns en skillnad till någons favör och vad denna skillnad i så fall skulle bero på.

Ha det förresten så skoj på inflyttningsfesten! :tummenupp

Lösningen är alltså att vi bränner koraner och biblar utav helvete här i sverige, då tar talibaner och kristna fundamentalister livet av varandra på andra sidan jorden?

Funkar inte, för få kristna som tar sin hittepågud på så pass stort allvar att de skulle elda upp sig (bwahahaha:rofl) över att någon bränner deras sagoböcker...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph