alternativ till Aprilia Falco...

Zadix

Jag är snabbast!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sl 1000 Falco!
Hade tänkt byta hoj nu till sommaren och högst på listan står en Falco. Men det finns inte så många begagnade, så jag börjar fundera på alternativ. Det skall vara en hoj som:
- Man kan åka rel. bekvämt 2 på men ändå åt det sportigare hållet om/när man åker själv.
- Helst en twin.

Annars e jag öppen för förslag. Tips nu... :tummenupp :)

Höll på säga SV1000 men ska du ha en begagnad så får du nog leta ihjäl dig.
Jag hädar lite och tipsar om Aprilia RST Futura. Lite skum design men den är rätt skön att åka på, även två skulle jag tro.
edit: Och Fajerstårm finns det ju också. Finns säkert hur många som helst begagnade.

Bifogat

• futura.jpg
    futura.jpg
    71.6 KB · Visningar: 158
Inte dumt, men den där aprilian är på tok för stor. Skulle aldrig vilja harva runt på den själv...!
Om man bortser från twin så kanske det blir lite lättare..?!

Provade Futuran en kortis och tror att den är mycket mer åka-två-på-långtur, än sportig. M a o ganska långt från Falco. (som jag iofs aldrig har provat)

Ducati 900 ss helt klart!
eller ducati 1000 ds
f01.jpg

Zadix skrev:
Hade tänkt byta hoj nu till sommaren och högst på listan står en Falco. Men det finns inte så många begagnade, så jag börjar fundera på alternativ. Det skall vara en hoj som:
- Man kan åka rel. bekvämt 2 på men ändå åt det sportigare hållet om/när man åker själv.
- Helst en twin.

Annars e jag öppen för förslag. Tips nu... :tummenupp :)

Visste du att Ahlqvists MC i Gbg har en begagnad Falco till salu?
Kolla på http://www.smr-mc.se

Zadix skrev:
Inte dumt, men den där aprilian är på tok för stor. Skulle aldrig vilja harva runt på den själv...!
Om man bortser från twin så kanske det blir lite lättare..?!
Öh stor? :va Nä jag tyckte den kändes liten, eller i alla fall lika som Fazern. Hade en FZS 98:a förut. Futuran är jäkligt kompakt i verkligheten. Och den har centralstöd!!!

Jag är nog lagd lite åt touringhållet trots allt. :rodnar

Jo, ducatin är inte fel. FAst jag vet inte vad jag tycker om designen, men den är inte fel iaf... :rolleyes:
Ceep coming! :tummenupp

//edit. Japp, den hos hondan har jag sett, pillat på och pratat med dem om. Dock tycker jag den är för dyr till det skicket den är i, plus att de gav mig skit kass i inbyte. Men det är som en "nödlösning"..!

Last edited:
Trigger: Jag vet... :gnissla blir bara så matt att se så fina hojar som din o några andras säljas för bra pris, o nu så hittar man bara "bottenskrap" som e dyrare. Men ok, det kommer komma fler, men jag vill ändå ha lite backup.
Fan, vill byta NU!
//edit igen. Den här http://www2.blocket.se/view/2127976.htm?l=0&c=1&city=0 verkar ju ok. men ändå...!

Har nu kollat upp VTR:en lite, och den verkar inte hel fel. Den skulle jag isf kunna köpa redan nu, då den går att strypa ner till mellan tills jag får kortet. Men, har hört att den är lite effektsvag, iaf jämfört med Falcon. Sant?
Skall ävenn dra mkt bensin?
Så, vet inte hur jag ska göra, vänta ett tag o köpa falcon som jag verkligen vill ha eller slå till på en beggad VTR nu istället. Vad tros?
Tack!

#Olsson# skrev:
Provade Futuran en kortis och tror att den är mycket mer åka-två-på-långtur, än sportig. M a o ganska långt från Falco. (som jag iofs aldrig har provat)

Sorry Zadix!
Du Olsson! Vi kan byta vid nästa åktur :)

Och du Zadix! Leta vidare, klart att du ska ha en Falco :tummenupp

Vtr'en är trevlig, och inte upplever jag den som effektsvag, men det är väll olika vad folk tycker. Jag jämför med min gamla hojj, en thundercat. Har även provat polarnas tlr, och vtr'en upplevs ha mer bottendrag, men varvar 1000rpm mindre på topp.
Soppaförbrukningen därimot är ett litet minus, min drar oftast 0.8l/milen.
Man sitter relativt bekvämt, även vid skjuts!

Antar att du hittat in till www.vtr.nu ?
Annars är väll standardsvaret: provkör och jämför.

:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...