alternativ till Aprilia Falco...

Har du ringt och kollat om Millegafflarna och svingen sitter kvar?
Hmm, får nog ringa och kolla försäkring...
Var försäkrar man såna billigast tro?

//A.

Han satt och sket när jag ringde...
Hojen på bilden är inte hans hoj tyvärr...
Hans gaffel är svart, inte guldfärgad, lyckades jag få ur honom efter ett tag.
Han verkade inte veta så mycket om hojar.
//A.

Lika bra att jag slutar drömma, kommer inte ha råd att ha en annan hoj (förutom offroad) på den här sidan om 5-årsgränsen.
If:
Helår/Hel:38000
Helår/Halv: 18484
Trygg:
Helår/Hel:39500
Helår/Halv: 24563.

Siiit osså.

Vad har ni emot Moto-Guzzi? ingen har ens nämt dom =( Alla måste ju vara lika kåt på en V 11 som jag är eller?

underDOG: verkar skumt, slår vad om att hans egna båge ser ut som skit...! :va
Den tuono e fräck, men jag skulle nog inte vilja ha den. Samma gäller för Guzzi...! Det är Falco för min del, måste bli en sådan...! :)

Zadix skrev:
underDOG: verkar skumt, slår vad om att hans egna båge ser ut som skit...! :va
Den tuono e fräck, men jag skulle nog inte vilja ha den. Samma gäller för Guzzi...! Det är Falco för min del, måste bli en sådan...! :)
Jag vet vad du menar :)

Själv blev jag lika kär i en TLR så lycka till med Falco-köpet!!

UnderDOG skrev:
Lika bra att jag slutar drömma, kommer inte ha råd att ha en annan hoj (förutom offroad) på den här sidan om 5-årsgränsen.
If:
Helår/Hel:38000
Helår/Halv: 18484
Trygg:
Helår/Hel:39500
Helår/Halv: 24563.

Siiit osså.

Folk-skam:
Hel/mån: 2000 kr
Garage/mån: 500 kr

grymt! mailade direkt! kanske skulle ringt, men d e sent nu. han får svara om det verkar intressant!
tack!

Äh!
Falcon är överskattad!! VTR är minst lika bra!!!
Vadå - bara för jag ska sälja min :confused:
/F. ;)

Nu behöver jag lite hjälp.
En demo hoj, är det farligt att köpa? Den har gått ca 1000mil (-01) och varit reggad genom generalagenten. Kallades tydligen för "för registrerad". Han som säljer har haft den sen i April i år.
Den är fullt servad hos Vincents MC i varberg.
Vad tror ni, skulle man få massa problem. Typ att den är väldigt hårt körd mm?
Tack!

Falco åt folket

Man har ju hört mycket om det där med att man inet ska köpa en demo bil eller hoj men jag vet inte om det ligger så mycket sanning i det. :confused:

Du får låta skicket avgöra och kontakta de som servat den och hör om det bytts någar slitdetaljer eller dylikt.
Man kan ju tänka sig att när flera olika och ovana förare provar hojen så kan koppling och dylikt ta stryk. Tog ett tag innan jag vande mig med V-Twin efter ha kört fyror i några år. :va

Men Falcon och Rotax motorn verkar vara en tålig maskin och tycker nog inte faktumet att den är demokörd ska avskräcka dig allt för mycket :)

Lycka till!

/Peter

Tack! Tycker inte heller att det bör vara några större problem.
Jag ska dit på tisdag med min båge så får vi se om det blir ett byte... :tuttar :) behöver jag säga att jag inte kan sova...?! :rolleyes:
Det största problemet är om han vill ha ut mer pengar än vad jag ger i mellan. Dock sitter han med t'sken i brevlådan o behöver snabba pengar. Sen är den helt orig. vilket är lite synd. Slip-on är ju inte helt gratis...!

Tips om Slipon till Falco.

PS jag jobbar inte här, har bara mailat till dem.

Hej,

Vi kan nog ta fram "alla" märken. Det jag kan rekommendera är GPR både
i
pris och kvalitet (www.gpr.it)

Finns i vanlig och highpipe utförande.

Kostar i rostfritt 6115:-
-------i titan 7195:-
+ 200:- i highpipe version.

Mvh Mathias Pettersson

Superbike AB
EA Rosengrens gata 13C
421 31 V-Frölunda

Tel: 031-129473
Fax: 031-129457
info@superbike.se
www.superbike.se

Zadix skrev:
Tack! Tycker inte heller att det bör vara några större problem.
Jag ska dit på tisdag med min båge så får vi se om det blir ett byte... :tuttar :) behöver jag säga att jag inte kan sova...?! :rolleyes:
Det största problemet är om han vill ha ut mer pengar än vad jag ger i mellan. Dock sitter han med t'sken i brevlådan o behöver snabba pengar. Sen är den helt orig. vilket är lite synd. Slip-on är ju inte helt gratis...!

Last edited:
Zadix skrev:
Nu behöver jag lite hjälp.
En demo hoj, är det farligt att köpa? Den har gått ca 1000mil (-01) och varit reggad genom generalagenten. Kallades tydligen för "för registrerad". Han som säljer har haft den sen i April i år.
Den är fullt servad hos Vincents MC i varberg.
Vad tror ni, skulle man få massa problem. Typ att den är väldigt hårt körd mm?
Tack!
Heh, av en ren slump jobbar jag där lite då och då :)

Jag kan rekommendera Vince... Har har gott renomé även om han mest har slagit sig in på custom/offroad-genren. Men han är nogrann i det han gör och en bra person att ha att göra med i affärer.

Men demokörd? Ingen aning där tyvärr.

Gixxer, tack! Har du själv GPR? Jag e lite inne på LeoVince, men jag vet inte. Har ju inte ens nån hoj ännu.... :rolleyes:

Sharpedge: Intressant, låter ju bra! Om jag förstod honom rätt så var den inte demo körd hos Vincents, utan han har bara servat den. Hur det hänger ihop får jag nog reda på i morgon!

Nej jag har inga ännu. Har inte haft råd att köpa än. Men annars kan jag rekommendera att köpa från USA. Iof kan de vara lite vanskligt med tull & så vidare.

Jag har mailat nedanstående butik , De kan skicka som gift eller evaluation.
http://www.exoticsportbike.com/falco.htm

Zadix skrev:
Gixxer, tack! Har du själv GPR? Jag e lite inne på LeoVince, men jag vet inte. Har ju inte ens nån hoj ännu.... :rolleyes:

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP