Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så bra att årets siffror redan lagts upp. Då kan vi senare i sommar när artikeln är död, begraven och bortglömd njuta av hojåkningen.
"- Det beror på att en större andel av motorcyklisterna är medelålders män som tar färre risker än de unga, säger Tingvall. Äldre är kanske sämre på körteknik, men den känner trafikmiljön och tar det lugnt."
Kanske sämre körteknik??
Såg en studie där det var en enorm ökning på förare 50-59 år på glidare som omkom eller skadades allvarligt i trafiken.
Typ 600% ökning?
Har tyvrr ej kvar länken
Men hallå, läste inte ni artikeln ordentligt? Det står uttryckligen att det är 25% mindre chans att dö på mc idag än för tio år sedan. Vad mer kan ni, och Tingvall för den delen, begära av skribenten. När för en gångs skull en journalist skriver något vettigt, då ska ni begrava den. Vafan, tapetsera med den istället, framförallt på Tingvalls kontor.
Jo, jag kan hålla med om att han lyckades få den meningen rätt i artikeln. Tyvärr så maskerades den med enkelhet bort i resten av dyngan.Men hallå, läste inte ni artikeln ordentligt? Det står uttryckligen att det är 25% mindre chans att dö på mc idag än för tio år sedan. Vad mer kan ni, och Tingvall för den delen, begära av skribenten. När för en gångs skull en journalist skriver något vettigt, då ska ni begrava den. Vafan, tapetsera med den istället, framförallt på Tingvalls kontor.
Men hallå, läste inte ni artikeln ordentligt? Det står uttryckligen att det är 25% mindre chans att dö på mc idag än för tio år sedan. Vad mer kan ni, och Tingvall för den delen, begära av skribenten. När för en gångs skull en journalist skriver något vettigt, då ska ni begrava den. Vafan, tapetsera med den istället, framförallt på Tingvalls kontor.
Förövrigt förbehåller jag mig rätten att köra ihjäl mig på motorcykeln. Det har Claes Tingvall eller Svenska staten inte ett skit med att göra.
Ojdå bäst att läsa ordentligt här ALLT FLER MCFÖRARE DÖR I TRAFIKEN![]()
Seriöst, hur många bromsar MC:n enbart med fotbromsen? Det måste vara otroligt få. Jag skulle gissa att det är lika vanligt med bilister som inte vågar trycka ner bromspedalen helt när de bromsar (ja det finns faktiskt sånt folk).Det är lätt att bromsa en bil, bara att trycka bromspedalen i botten. Men många motorcyklister är rädda för att ta i ordentligt med handbromsen, de använder nästan bara fotbromsen.
- Med rätt bromsteknik kan man nästan halvera bromssträckan och det kan vara livsavgörande, säger Per Johansson.
Kan inte folk med 40 eller 50 års kris skaffa nån annan hobby?![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |