njelger
Guest
Tingvalls hopp står till försäkringsbolagen och grupptrycket.
- Kollektivet måste ta sitt ansvar, säger han.
Var har jag hört det här förr?
Manliga (så blir det säkert) Motorcyklisters miljövåld mot Kvinnor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tingvalls hopp står till försäkringsbolagen och grupptrycket.
- Kollektivet måste ta sitt ansvar, säger han.
Alla kör inte mc bara för fartens skull. För mig handlar det lika mycket om en frihetskänsla. Typ som när man satte sig på moppen för första gången..
Själv så skulle jag nog hellre välja GPS med halva premien än den dubbla utan.
Betalar redan 10000 för halv och det räcker mer än väl.
Det jag reagerar på är:
"Tingvalls hopp står till försäkringsbolagen och grupptrycket.
- Kollektivet måste ta sitt ansvar, säger han. Om det inte längre är häftigt att köra 200 kilometer i timman på allmän väg eller häftigt att köra på bakhjulet i trafiken kommer avarterna att minska."
När jag kör fortare än rådande hastighetsbegränsning så är det för att jag tycker att det är roligt att köra fort. Inte för att ett gäng nötter på ett internetforum tycker att det är hEFtiGt.
Det skulle nog funka till viss del men som hund sa så kommer många med mig montera den på bilen vilket funkar tills man krachar allvarligt!
Jag vet inte med dig men jag kör inte lagligt med min mc mer än nödvändigt! Säger inte detta för att vara tuff utan för att det är sanningen och anledningen till att jag åker mc(farten alltså inte olagligheten)! Självklart skulle jag kunna göra av med en del av gasgladheten på bana men det är inte gratis att åka rr och åka bana flera ggr varje månad är lite svårt i sthlm!
Kontentan är att jag med många inte kommer åka lagligt under större delen av tiden oavsett åtgärder!
På tio år har antalet motorcyklar i trafik fördubblats från 140 000 till 281 000. Risken att en motorcyklist kör ihjäl sig har minskat med 25 procent.
- Det beror på att en större andel av motorcyklisterna är medelålders män som tar färre risker än de unga, säger Tingvall. Äldre är kanske sämre på körteknik, men den känner trafikmiljön och tar det lugnt.
- Dessutom har vägarna blivit säkrare. Slänter har rensats från träd och stenar, korsningarna är färre, rondellerna fler och vägsträckorna med mitträcken längre.
Har risken minskat på grund av att motorcyklisterna i stor utsträckning undviker dessa satans vajerräckesvägar?
Jag vet inte med dig men jag kör inte lagligt med min mc mer än nödvändigt!
Alla kör inte mc bara för fartens skull. För mig handlar det lika mycket om en frihetskänsla. Typ som när man satte sig på moppen för första gången..
Själv så skulle jag nog hellre välja GPS med halva premien än den dubbla utan.
Betalar redan 10000 för halv och det räcker mer än väl.
Om dom vill få ner antalet hojar som kör för fort, Öppna motorbanor istället för att stänga dom!!!
Jaja, ännu en djävla massa bullshit från VV och Klas Tingwall om att HASTIGHET är lika med död i trafikolycka, Klas är dum idiot som hatar MC.folk och MC,,,,,,,,,, och du tycks ju nappa och bara svälj vad han tycker.![]()
Tyvärr finns det i vettig plats att för en diskusion vad det igentligen beror på att folk dör i trafik så, lägg ner.![]()
finns massor av sådana trådar.
Jag instämmer helt, man är mer fokuserad när man står på lite
så vad ska du göra?
Har man haft kris i 40 eller 50 år har man säkert testat de flesta botemedlen.![]()
Om de inte är just de med en fru/man/sambo/"vän" som heter Kris som är mellan 40 o 50 år som inte borde köra hoj?
Det kan mycket väl gå dit hän - inte med tvång, men med ekonomiska styrmedel. Säg att man får försäkringspremien ner till hälften om man installerar en GPS och som sänder hastighetsdata och om man sköter sig tillräckligt bra, så sänks premien ännu mer. För de som inte vill ha GPS m.m. så dubblas premien istället. Det kommer då att kosta flis att vara "outlaw" ( = oövervakad)...
Problemet med hojolyckorna är väl snarare att de de facto ändrats i sin natur. För 15 år sen gjorde man inte 130-210 på en 80-metersraka på Bulten, man klockade inte tider på gata med GPS och körde med kamera för att lägga upp på nätet.
Beteendet har ändrats och så även olyckorna. Hade "vi" agerat som då, så hade kanske de föreyggande åtgärder som vidtagits responderat i betydligt trevligare statistik.
Skulle det däremot bli nån lag på GPS så kommer min råka ut för många; "Oj, är den trasig, jag måste ha sparkat till den med stöveln", "Oj, jag måste ha råkat slå till den med nåt verktyg när jag bytte ..." osv.. det händer bara inte!
Jag tror på VMP.. Bulten kommer nog tappa sin charm tom för de dummaste fuckon om man kan grisa till 110% utan att riskera att linda mjälten runt en tall.
Vi borde fan börja köra med i Enk. så att deras alternativ blir att ha oss på gatan eller banan. Istället för på banan eller nån annans gata!
Det dör 26 000 barn varje dag i världen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=735374
Varför börjar vi inte i den änden och sen fixar en nollvision okej?
Förövrigt förbehåller jag mig rätten att köra ihjäl mig på motorcykeln. Det har Claes Tingvall eller Svenska staten inte ett skit med att göra.
Skoja ju bara......![]()
Problemet med hojolyckorna är väl snarare att de de facto ändrats i sin natur. För 15 år sen gjorde man inte 130-210 på en 80-metersraka på Bulten, man klockade inte tider på gata med GPS och körde med kamera för att lägga upp på nätet.
Beteendet har ändrats och så även olyckorna. Hade "vi" agerat som då, så hade kanske de föreyggande åtgärder som vidtagits responderat i betydligt trevligare statistik.
Du borde inte åf köra den hojen, den är för rolig för den inställningen!
Skämt åsido. Betalar du 10´ för HALV??? Jag betalade typ 7-8 nånting för hel/hel i sthlm!!!
Jag tycker inte att det blir så mycket "frihetskänsla" kvar när storebror registrerar och loggar allt jag gör hela tiden.
Jag tror att resultatet skulle bli att trafiken blir full av stressade, överfrustrerade individer med noll tolerans mot andra trafikanter eftersom storebrors loggar minsan kommer att visa att de gjorde rätt och DU gjorde fel.
Jag tror faktiskt att det är lite av den frustrationen som vi redan nu ser. "Varför ska jag bli fotograferad och bötfälld så fort jag kör lite för fort i min bil, när de där ligisterna på MC kan köra hur de vill?" Jag får känslan av att den allmäna attidyden mot MC var lite mjukare när bilisterna också kunde gasa på lite ibland, utan att storebrors kameror såg det.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |