Alienmoto!?

MGT

Game over MC
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
2st Cbr1000rr-08
Beställde växelindikator från alienmoto för 1 månad sen exakt o fortfarande inte fått den, har varit svårt o få kontakt me dom per mail oxå, sista mailet va att ja skulle få den för 1v sen. Nån som vet va som pågår? känner mig tveksam till o beställa nått därifrån i framtiden iaf...

Har du meddelat dom att du tröttnat och att du kommer skriva dålig feedback på SH om det inte rättar till sig?

Vet att flera web baserade firmor har ganska dålig respons på reklamationer eller allt som inte har med beställning att göra. De flesta drivs av en eller två personer som driver det vid sidan av normalt arbete så ibland kan det ta en helvetes tid. kolla upp firman i förväg genom ett snabbt samtal till bolagsverket, kolla hur länge dom funnits och hur många som arbetar med firman så får man en bra bild av om det kan gå såhär. :tummenupp

Har du meddelat dom att du tröttnat och att du kommer skriva dålig feedback på SH om det inte rättar till sig?

Vet att flera web baserade firmor har ganska dålig respons på reklamationer eller allt som inte har med beställning att göra. De flesta drivs av en eller två personer som driver det vid sidan av normalt arbete så ibland kan det ta en helvetes tid. kolla upp firman i förväg genom ett snabbt samtal till bolagsverket, kolla hur länge dom funnits och hur många som arbetar med firman så får man en bra bild av om det kan gå såhär. :tummenupp

Ja hade dom haft en på nån mc firma runt uppsala så hade ja köpt den direkt från butik, men nu fick de bli över nätet.
Jag prata me dom på tele ca 1v efter beställningen o han lät seriös och trevlig, sen har jag haft lite mailkontakt me dom, men de har varit väldigt svårt, fårr maila flera ggr. Fick veta att ena är sjukskriven men dom verkar ju vara några stycken ändå som driver företaget?
Tråkigt e de iaf!

Servicen på AM har gått åt skogen på sista tiden. Vad anledningen är har jag ingen aning om, men det är en markant skillnad.

Är det så att man blir sjukskriven så får man meddela kunder det att det kan vara dröjsmål tycker man. Men försök hör dig för om du kan få tag på nån i samröre med dom och hör vad som händer, eller avbeställ och sedan beställ från annat håll. Hoppas det löser sig till det bästa :tummenupp

Ja hade dom haft en på nån mc firma runt uppsala så hade ja köpt den direkt från butik, men nu fick de bli över nätet.
Jag prata me dom på tele ca 1v efter beställningen o han lät seriös och trevlig, sen har jag haft lite mailkontakt me dom, men de har varit väldigt svårt, fårr maila flera ggr. Fick veta att ena är sjukskriven men dom verkar ju vara några stycken ändå som driver företaget?
Tråkigt e de iaf!

Jag beställde också grejer därifrån för ett år sedan och då fick jag vänta nog över en månad också. Leveransen hade blivit försenad från England fick jag till svar och de beklagade så mkt. När grejerna väl kom så skickade de med en hjälmväska som tröst.

Jag pratade med ägaren på knutstorp. Han har haft mail server haveri.
Inte nog med det. Han crashade väldigt styggt på Knudan oxo. Fram axeln brast vi inbromsningen på långar rakan..i 200 km/h
MVH BC

Jag pratade med ägaren på knutstorp. Han har haft mail server haveri.
Inte nog med det. Han crashade väldigt styggt på Knudan oxo. Fram axeln brast vi inbromsningen på långar rakan..i 200 km/h
MVH BC

Va inte det över ett år sen det hände?

Jag beställde också grejer därifrån för ett år sedan och då fick jag vänta nog över en månad också. Leveransen hade blivit försenad från England fick jag till svar och de beklagade så mkt. När grejerna väl kom så skickade de med en hjälmväska som tröst.

Kompensation är alltid bra :tummenupp Fin gest

Last edited:
Oki tråkigt att han vurpa o hoppas det gick bra för han iaf!

men är det han som driver hela företaget?

ja har försökt nå dom både på telefon, mail och pm här på sporthoj, verkar helt putsväkt. provat i 2 månader nu.

är de superlight peter som krashat hårt?

Kan i o f s bero på nedanstående meddelande på hemsidan också...

SEMESTER!

EFTERSOM DE FLESTA AV VÅRA LEVERANTÖRER HAR SEMESTER STÄNGT UNDER JULI, SÅ PASSAR ÄVEN VI PÅ ATT HÅLLA MAIL OCH TELEFON STÄNGT 6-31 JUNI.

ALLA ORDERS KOMMER ATT HANTERAS OCH SKICKAS SOM VANLIGT, DOCK KOMMER EJ LAGERFÖRDA VAROR ATT HA EN NÅGOT LÄNGRE LEVERANSTID.

Beställde Pazzo handtag 27 juni fick dom idag 10 juli, efter många försök via tlf mail och sms. OK trots dom missöden som dom haft sista tiden :)

Kan i o f s bero på nedanstående meddelande på hemsidan också...

SEMESTER!

EFTERSOM DE FLESTA AV VÅRA LEVERANTÖRER HAR SEMESTER STÄNGT UNDER JULI, SÅ PASSAR ÄVEN VI PÅ ATT HÅLLA MAIL OCH TELEFON STÄNGT 6-31 JUNI.

ALLA ORDERS KOMMER ATT HANTERAS OCH SKICKAS SOM VANLIGT, DOCK KOMMER EJ LAGERFÖRDA VAROR ATT HA EN NÅGOT LÄNGRE LEVERANSTID.

10 dagar sen, tror mer det beror på olyckan på knudan, men den andra i firman borde kanske meddela kunder som väntar och ialla fall hålla dialog tycker man.

Jag tycker dock tråden bör stängas innan folk börjar med hörsägen och "Det var en kompis som kände en granne som hade samma hårfärg som...." börjar dra pinnar i tråden. Dock bra att det belyses för överlag måste företagen på webben börja bruka lite bättre kundrelationsetik.

Hoppas det löser sig för trådskaparen. :tummenupp

Beställde för en månad sedan och har betalat fakturan men inga varor tyvärr ..Hoppas jag får dom snart .

Väcker denna tråd nu. Har beställt från alien moto för ett tag sedan, har inte fått något även fast varan är betalt.

Det är helt omöjligt att kontakta också, telefonnr är ej i bruk och mail får bara server error som svar när man skickar. Ingen aning om hur jag ska göra för att fåpengarna tillbaka.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul