Airasia british grand prix

Skillnaden är väl att han lade ner det. Stoner gör ju så flera gånger per år. Tycker det är ett sunkigt beteende bara.

Det är väl numera vanligare att han demonstrerar sina divalater än att han lyckas hålla sig i skinnet.:zpy Bara han själv som förlorar på det i längden. Synd på en så talangfull kille.

Aoyama kommer inte till start idag efter en vurpa på warmup. Sicken klant. Pedrosa stod på öronen i morse igen också. Sicken klant.

Va faaaaaan....:mad:

Någon mer än jag som kollar via ViasatOnDemand??
Bilden låste sig helt...bra fart på bredbandet har jag :huvet:mad::va:confused:

Nu så...efter omstart av uppspelningen på ViasatOnDemand-sidan så funkar det igen

Last edited:
Vilket race! Synd för RdP. Suzuki borde överväga att lägga ner och satsa sin energi på 1000cc-reglementet istället. Trist. Hoppas kawa kommer tillbaka då också.

Någon som vet vad som hände med Yonny Hernandez? crashade han på sista varvet eller?

British MGP

1. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 41m 34.083s
2. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 41m 40.826s
3. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 41m 41.180s
4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41m 41.397s
5. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 41m 41.577s
6. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 41m 43.138s
7. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 41m 48.508s
8. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 41m 49.396s
9. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 42m 2.0370s
10. Aleix Espargaro ESP Pramac Racing 42m 16.477s
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 42m 17.448s
12. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 42m 17.491s
13. Mika Kallio FIN Pramac Racing 42m 17.663s

Kul med Spies på pallen! Synd för Nicky, men han får skylla sig själv att han gör en miss och bjuder in faktiskt, även om han är en stor favorit. Tråkigt med Lorenzo, men härligt med en annan italienare än Rossi efter honom. Hyfsat kul race, men inget slår 125 och Moto2! 125 rejset var nåt av det hårigaste jag sett!!

:rolleyes:

Undrar om inte Nicky gärna vill upp på pallen snart, att prenumerera på den där nesliga fjärdeplatsen kan inte vara så skoj.
Han fick ju fjärdeplatsen när Stoner missade starten. ;)

Kul att Spies var med så långt fram med en privathoj men Lorenzo var ju helt outstanding.

Han fick ju fjärdeplatsen när Stoner missade starten. ;)
To finish fourth, you first have to finish :D

Fyra fjärdeplatser och en DNF. Teamkompisen har varit efter honom alla gånger i år utom när Nicky "missade", och därmed fick Casey fjärdeplatsen till skänks - eller hur? ;)

Jisses! Snacka om ondskans axelmakter: Nicky Hayden Nicky .. Nicky ..

:rolleyes:
Ta det inte så allvarligt. Just pulling yer leg...

To finish fourth, you first have to finish :D

Fyra fjärdeplatser och en DNF. Teamkompisen har varit efter honom alla gånger i år utom när Nicky "missade", och därmed fick Casey fjärdeplatsen till skänks - eller hur? ;)
Absolut. ;)

Last edited:
Är det bara jag som vill lyfta fram Stoners uppkörning efter den missade starten som en riktig bragd :yoparty

Appropå missade starten.... vad fan hände igentligen :confused:

Är det bara jag som vill lyfta fram Stoners uppkörning efter den missade starten som en riktig bragd :yoparty

Appropå missade starten.... vad fan hände igentligen :confused:
Han hade problem med kopplingen och han var tydligen nära att få motorstopp. Sedan var han försiktig första varvet och då var det för sent.
Att han tar det lugnt första varvet är för mig det tydligaste tecknet på att Stoner inte är med mentalt. Det var ju en av hans starkaste kort. Fruktansvärt tempo de första varven.

Han hade problem med kopplingen och han var tydligen nära att få motorstopp. Sedan var han försiktig första varvet och då var det för sent.
Att han tar det lugnt första varvet är för mig det tydligaste tecknet på att Stoner inte är med mentalt. Det var ju en av hans starkaste kort. Fruktansvärt tempo de första varven.

Håller med, men trots det tycker jag det såg mycket bättre ut detta racet. Inga framhjulssläpp :) Ska bli kul att se nästa race vad han kan göra. Stoner i form kan inte många rå på men det är långt kvar ser det ut som..

Stoner i form kan inte många rå på men det är långt kvar ser det ut som..
Äsch, han dansade en sommar. Det var när 800 var nytt och teamet hade något som ingen annan hade. Sedan åkte bakom Vale lite året efter av bara farten. Men det var året då Jorge körde in sig. Nu är det Casey Closed, han är tvärslut - high fives....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph