Adapter till radial-ok

Så sant men då blir det en helt annan budget som man ska ha.... Men rätt tänkt!
Nä, troligen billigare än att trixa ihop nya ok, låta tillverka adapter, nya skivor och bromspump. Komplett R6 gaffel från skroten eller blocket kanske 6.000:-
 
Nä, troligen billigare än att trixa ihop nya ok, låta tillverka adapter, nya skivor och bromspump. Komplett R6 gaffel från skroten eller blocket kanske 6.000:-
Om man inte har egen verkstad och själv kan rita/konstruera så blir kostnaden bara för det tämligen hög. Ninja 650 är knappast så speciell att det lönar sig att kasta pengar på den.
 
Om man inte har egen verkstad och själv kan rita/konstruera så blir kostnaden bara för det tämligen hög. Ninja 650 är knappast så speciell att det lönar sig att kasta pengar på den.
Jag skulle väl sträcka mig så långt att säga att flexet i bromsoken inte är relevant att pyssla med att få bort, det är ju inte direkt en knivskarp hoj, så jag tror att alla andra delar i hojen flexar så mycket att det lilla flexet i bromsarna garanterat försvinner i mängden.
Bromsarna från fabrik är hyfsade, vill man göra känslan bättre tror jag det ger många gånger mer att först testa andra bromsbelägg, sedan bättre slangar och pump, och bättre axialok, och on man fortfarande inte är nöjd, en zx636. :hihi
För en annan gaffel gör ju inte ramen eller svingen styvare.
 
Förmodligen så blir de att jag köper axial ok som är 4 kolv och sedan fixar nån adapter till dessa.
Blir billigast så och som någon tidigare skrev så är inte hojen så speciell. Men enormt rolig o köra!
 
Börja med att mäta noga.
CC skruvhål, mått till skivan osv.
Sedan kollar du om det inte finns färdiga ok som passar utan adapter.
Brembo, Bybrem, Nissin, Tokico??? m fl har säkert något som funkar.
Byt sedan slangarna och huvudcylindern på samma gång.
 
Det borde finnas fler som fixat eftersom det är en vanlig och populär modell utomlands. Borde finnas bättre grejer som passar på original om de är dåliga
 
Det borde finnas fler som fixat eftersom det är en vanlig och populär modell utomlands. Borde finnas bättre grejer som passar på original om de är dåliga
Kan hålla med men jag hittar faktiskt inte mycke på nätet tyvärr, kunde inte ens hitta en färdig CAD ritning.
 
Kan hålla med men jag hittar faktiskt inte mycke på nätet tyvärr, kunde inte ens hitta en färdig CAD ritning.

Nu har jag inte läst allt som skrivits här. Men vad är det som är dåligt med nuvarande bromsar. Borde finnas bättre grejer som passar på original fästpunkter.
 

Jag tolkar det som att mittersta kitet passar alla dessa hojar.
Kawasaki:
ER6f/n – ’06~’15
Versys 650 – ’06~’14
ZR750 Zephyr – ’96 Onwards
ZR7 + ZR7S ’99~’04
KLV1000 – ’04~’05
ZR1100 Zephyr – ’96~’02
Suzuki:
GSX600F – ’98~’06
GSF600 Bandit 600 / 650 – ’00~’06
DL650 V-Strom – ’04~’15
SV650 + Gladius – ’99~’15
GSX750F – ’98~’06
GSX750 (Inazuma) – ’98~’03
DL1000 V-Strom – ’02~’10

Med tanke på priset kan man väl iofs lika gärna köpa ok och/eller bromsskivor från ISR.
Men jag gissar baserat på den länken följaktligen att man kan söka efter "upgrade brakes" till vilken som helst av dessa hojar.
Alternativt, några av de hojarna verkar ha fyrkolvsok som vad jag förstår borde passa bolt on på ER6. Men man måste ju då även beakta storleken på kolvarna.

Ja kan naturligtvis ha gjort en feltolkning.

Vidare har jag sett att hojen fick bättre bromsar 2019, passar kanske oken från 2019 på de äldre modellerna?

Till SV650 som verkar passa säljs dessa adaptrar
 
Back
Top