A eller B, do or die eller Hobbyåkare

Jag är

• Antal röstningar
    0
GSXR1100R skrev:

Snygg, snabb, sexig och singel men med tanke på pollen så var det väl inte det frågan syftade på va?

Gatlallo som kör ett par bandagar om året bara för att det är så fruktansvärt kul!

Mookie skrev:
Snygg, snabb, sexig och singel men med tanke på pollen så var det väl inte det frågan syftade på va?

Gatlallo som kör ett par bandagar om året bara för att det är så fruktansvärt kul!
Kan va kul att se fördelningen på oss som hänger på RR sidan, gissningsvis är det många som är sugna på att börja tävla.

GSXR1100R skrev:
Kan va kul att se fördelningen på oss som hänger på RR sidan, gissningsvis är det många som är sugna på att börja tävla.

Sant, om jag fick en stor påse pengar så skulle jag inte tveka en sekund på att börja köra endurace. Tyvärr så tillåter inte ekonomin några sådana tilltag så då får det bli det näst bästa.

Egentligen är det väl inte själva tävlandet som lockar utan möjligheten att köra MYCKET på bana, gatkörning ger inte så mycket längre utan det är mest en social grej med fika och sådant. KÖRA på gata är inte kul på samma sätt som det är att köra på bana.

I år körde jag endast ett par bandagar med standard hoj men till nästa år så är tanken att köra så många Rookie / B600 tävlingar som möjligt...
Har redan noterat SO datumen i min kalender :banana

Någon som vet när dom andra datumen kommer upp (B-tävlingar)???

GSXR1100R skrev:

Japp!

När hojen är såld så blir det en 600 räser och sen skall det tävlas till pengarna tar slut. 2-3 SM/SO tävlingar och kanske nån B-tävling. Givetvis så vill man ju klassa upp sig, men vi börjar med en "lärosäsong" så för vi se hur det går.

Magnus skrev:
Japp!

När hojen är såld så blir det en 600 räser och sen skall det tävlas till pengarna tar slut. 2-3 SM/SO tävlingar och kanske nån B-tävling. Givetvis så vill man ju klassa upp sig, men vi börjar med en "lärosäsong" så för vi se hur det går.

Precis.... som vanligt är det stålarna som styr. :(
Vad ska du ha för hoj?

flykay76 skrev:
Precis.... som vanligt är det stålarna som styr. :(
Vad ska du ha för hoj?

Det lutar åt en R6:a eftersom de är så vanliga på banan och det är enkelt att hitta delar mm.

CBR600RR och GSXR600 -04 är ju inte fel helle, men de är lite för dyra tyvärr.

Magnus skrev:
Japp!

Du kommer inte att ångra dig, gatåkandet suger jämfört med banåkning, skönt att slippa trafikpoliser och mötande trafik.

:tungan

GSXR1100R skrev:
Du kommer inte att ångra dig, gatåkandet suger jämfört med banåkning, skönt att slippa trafikpoliser och mötande trafik.

:tungan

Det kan vara kul med lite gatåkning också. Inte samma kick som banåkning, men det är rätt kul/gött att ligga och köra ganskafort på en krokig väg i flera km/mil utan stopp.

Magnus skrev:
Det lutar åt en R6:a eftersom de är så vanliga på banan och det är enkelt att hitta delar mm.

CBR600RR och GSXR600 -04 är ju inte fel helle, men de är lite för dyra tyvärr.

Yepp, det var lite så jag tänkte med...

Då blir vi två till som kan byta delar i depån... :banana

R6:an med #76 kommer att rocka! :hihi

Magnus skrev:
Det kan vara kul med lite gatåkning också. Inte samma kick som banåkning, men det är rätt kul/gött att ligga och köra ganskafort på en krokig väg i flera km/mil utan stopp.
Jag har mitt gatlok kvar, iof kul att dra en repa till Norge och mysa lite på favoritvägarna, men länsman har inte samma åsikt...

50% har inte ens licens, 20% är A-förare och resterande 30% B-förare just nu när 50 st röstat.

Mäh, du hade inte med alternativet "B-förare som tävlar så mycket det går men inte för att bli uppklassad utan för att spöa Jörgen Player Special"! Den hade jag valt i såna fall! :D
Men det är klart att man vill klå ALLA och om det gör att jag blir A-förare så ok! :) För övrigt är det mycket roligare att tävla än att nöta på fria träningar.

Öööhhh... Jag är RR-Nerd. (Kollar allt som går på tv, kollar in nyhetssajterna på nätet och åker och glor på alla svenska tävlingar. Och super i depån.)

Macho Woman skrev:
Öööhhh... Jag är RR-Nerd. (Kollar allt som går på tv, kollar in nyhetssajterna på nätet och åker och glor på alla svenska tävlingar. Och super i depån.)
Glömde alternativet:Jag har B-licens & betongröv :tungan

Macho Woman skrev:

Du ska väl även bli "super-sp250-förare" eller? Du har väl inte lagt ner din satsning?

*/ ?>
Back