A eller B, do or die eller Hobbyåkare

Jag är

• Antal röstningar
    0
Torkel skrev:
ok! :) För övrigt är det mycket roligare att tävla än att nöta på fria träningar.

ABSOLUT! Och det är inte bara tiden på banan som är roligare på race utan även allt runtomkring. Bara se knoll å tott (Torkel å fredrik) i sitt släp medans man sitter tillbakalutad med en öl i näven gör det värt att åka på tävling.

/JPS

Hade B-licens (B600) 90-92 körde 4-5race/år avslutade varje år med en rejäl vurpa som inte ingick i budgeten men kul var det.

CorbenDallas skrev:
Det där vet du ju inte. Har inte ens B-licens isf. Det finns dom som kör med amatörlicens också...
En handfull skåningar räknas inte...

:banana Tack för den tråden :)
Det finns alldeles för få tillfällen att berätta att man har A-licens.
Men i hjärtat kommer jag alltid va B-förare, med rusta, grill och folköl.

Visst vill man väl ha en A-licens, men det är inte därför jag åker. Det ska vara kul o inte på så blodigt allvar :yoparty

micke.a skrev:
Jag har B-Licens bara precis för att spöa GSXR1100R :arsele :tuttar :tuttar
Det gjorde du inte när jag körde GSXR750 på BE Knudan, då lekte du agronom istället.

Men när jag kör Kawwan så smiskar du mig, men det gör dom flesta.

åka lite då när man har råd/tid... nästa år kanske lite mera ... men annars... brumm brumm för det är kul såklart! :näsblod

Kör mest så kallade "trafikövningar" på bana. Det blev 15 bandagar förra året och 13 i år, men tror att jag inte kan/hinner köra så många i år. Har funderat på B-licens men det är ju ingen ide om man inte ska tävla.

/N

Nysse skrev:
Kör mest så kallade "trafikövningar" på bana. Det blev 15 bandagar förra året och 13 i år, men tror att jag inte kan/hinner köra så många i år. Har funderat på B-licens men det är ju ingen ide om man inte ska tävla.

/N
Dock får du tillgång till fler bandagar/träningar med licens.

GSXR1100R skrev:
Glömde alternativet:Jag har B-licens & betongröv :tungan

Jaa.....just det! :)

Lär nog inte hinna med fler och det kostar lite oxå. Jag vet inte om det är så populärt att blanda en massa förare på träningarna, kanske inte så kul för dom som satsar lite på race och ska trängas med nöjesåkare.

/N

Nysse skrev:
Jaa.....just det! :)

Lär nog inte hinna med fler och det kostar lite oxå. Jag vet inte om det är så populärt att blanda en massa förare på träningarna, kanske inte så kul för dom som satsar lite på race och ska trängas med nöjesåkare.

/N
Så länge som man håller sitt spår så är det ingen fara, vi kör ofta blandat med A & B förare, det är sällan som någon A förare har klagomål på att sniglarna stör, dock händer det att det är lite väl många på banan, speciellt korta banor som Falken ger många omkörningar på ett pass.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa