929-tråden

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har haft min hoj ute till försäljning ett tag nu, otroligt vad många det är som tror att man kan pruta ner en 929:a till 30 000:-, hade faktiskt en tok som bjöd 15 000:-, "Jag kan hämta den imorgon....."

Mmmmmmm, det tror jag säkert.. KLICK!

Va ut o körde med hojen i söndags och nu är jag inte ens säker på att jag vill sälja den längre. Den går ju så j-a fint :D Blir kanske till att köpa en billigare motard och behålla fightern också..

Hur mycket fick du ge för din nya pärla VFRippe?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tänkte nog införskaffa mig en 929 till nästa säsong, är väldigt förtjust i såväl utseendet som prestandan. Det enda jag saknar lite, med risk att bli kölhalad, är motorljud (jämför med ZX-9R), men å andra sidan räknar jag med att finna bästa slipon i den här tråden. Väldigt mycket matnyttigt häri.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Ett spjäll i luftburken som enligt www.fireblades.org enbart ska dämpa insugsljudet.QUOTE]

Tack.:tummenupp

En fråga till, gnistgallret eller vad man ska kalla den perforerade struten som sitter på slutet av avgassystemet, (den hamnar i princip i ljuddämparen)hur har ni gort med den?
Har ni kapat bort det? Har ni den kvar? Påverkas vridet eller är det enda resultatet lite bättre ljud?:yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ett spjäll i luftburken som enligt www.fireblades.org enbart ska dämpa insugsljudet.QUOTE]

Tack.:tummenupp

En fråga till, gnistgallret eller vad man ska kalla den perforerade struten som sitter på slutet av avgassystemet, (den hamnar i princip i ljuddämparen)hur har ni gort med den?
Har ni kapat bort det? Har ni den kvar? Påverkas vridet eller är det enda resultatet lite bättre ljud?:yoparty

Jag har den kvar, tror den sitter där av någon anledning, men vad den gör får du fråga någon annan:D Kan ju tänka mig att den slår sönder lite (o)ljud iaf.
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Jag har den kvar, tror den sitter där av någon anledning, men vad den gör får du fråga någon annan:D Kan ju tänka mig att den slår sönder lite (o)ljud iaf.

Då är vi i alla fall minst två som har den kvar.:)

Jag har en kompis som påstår att dom flesta ( läs alla )tar bort struten till förmån för lite mera effekt på topp och lite roligare ljud.
Om det är sant eller inte skulle vara kul att veta.
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Power Commander???

Vilka här kör med en PCIII monterad?
Har beställt en och undrar vad ni har för erafrenheter...

Märks stor skillnad?
Nedladdad map kontra bänkning?
etc...

För info har jag Akrapovic helsystem på, men orginal luftfilter.

PS. Provkörde en polares GSXR 1000 med och utan PCIII - Enorm skillnad i gasrespons, botten och mellan register - hoppas på liknanade inflytande på min. :yoparty
 

Roger_Reko

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
CBR1000RR -08
Nu när det nalkas svalare tider har jag tänkt att fixa lite med pärlan,
Har tänkt att montera tillbaka flyttade fotpinnar då det passar min längd bättre än orginal. Är det någon som har nått bra tips eller kanske något att sälja?
Precis som MasseK är jag intresserad av att höra eran erfarenhet av PClll!
Lev väl
RR
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv

Har tänkt att montera tillbaka flyttade fotpinnar då det passar min längd bättre än orginal. Är det någon som har nått bra tips eller kanske något att sälja?
RR

Tjena! Jag vet inte om grejorna som den här killen säljer är bra eller skräp men
särskilt dyrt är det inte. Någon annan kanske har provat hans grejor och kan säga om dom är något att ha.

http://stores.ebay.co.uk/Race-Supplies-Direct_Rearsets_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ2QQftidZ2QQtZkm

Gilles fotpinnar brukar dyka upp ganska ofta på tyska ebay men dom är betydligt mycket dyrare ( och troligtvis bättre ). Dom är ialla fall snyggare.
 

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Jag har ett par org. bromsskivor till en CBR929-00, någon som är intressera?
Troligt vis är den ena lite skev, men när jag byte så byte jag båda.
 

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
Hej!

Jag har ett litet problem med min 929.
När jag ska blinka vänster så är det en fördröjning innan den går igång.
lite illa när man ska svänga vänster eller köra om ngn, då blinkersen går på i svängen eller redan när man kört om.
Har ngn haft samma problem? Hur ska jag lösa?
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Ingen som har eller vet ngn som ska sälja en komplett motor till 929 -01 ??
Nej min är inte trasig eller så, skulle bara vilja ha en extra motor som man kan leka med.. Vill prova en del trimm/turbo..

Någon som vet något?
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Jo, jag är också ute efter ett kåpset, nån som vet var man kan få tag på nåt race replika set????
MKT tacksam för svar!!
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Jo, jag är också ute efter ett kåpset, nån som vet var man kan få tag på nåt race replika set????
MKT tacksam för svar!!

Finns på ebay.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Hond...002QQitemZ120178419698QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

http://cgi.ebay.com/Honda-CBR929-CB...ryZ10460QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Honda-CBR929-CB...ryZ10460QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

Dyker upp lite olika då och då från samma snubbe.
Funderar starkt att köpa ett av han ngn gång när man har pengar över =P
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
drevning

Tjenare kära 929 ägare :hej

En liten fråga.. Hojen min är nerdrevad ett kugg fram har jag för mig. Hur stor skillnad blir det om jag ökar på tre kugg bak ?? blir hojen körbar eller kommer den bara o varva utavh-lvete ?? :va

Bonus fråga.. har ett diodbaklyse på hojen.. den nedersta i baklyset är till för
skyltbelysningen.. detta har av nån konstig anledning börjat o flimra, det ger alltså inget konstant sken. Vad kan detta bero på ?? Det flimrar vare sig hojen är igång eller inte. Vad säger bilprovningen om det ?? Är diodbaklyse godkännda över huvudtaget ??

Ps kolla http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75446&page=3 Ds
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top