929-tråden

Det är redan påtänkt!
Undrar bara om 929 är kassa i gängorna i helhet, eller är det ett måndagsex han har fått tag på?:confused:

det har hänt på ett par stycken så det är nog inget måndags ex.
jag gjorde allt jobb själv förutom gängorna, det slutade på 4000:- totalt
 
Undertraymontering

Ska montera en undertray ikväll.. nån som vet hur man demonterar nyckelhålet till cutsen ..??? :confused: Tänkte att jag ställer frågan här innan jag blir totaly:mad: :huvet

Snälla snabba svar ..
 
Ska montera en undertray ikväll.. nån som vet hur man demonterar nyckelhålet till cutsen ..??? :confused: Tänkte att jag ställer frågan här innan jag blir totaly:mad: :huvet

Snälla snabba svar ..

det sitter ett clips på insidan bara dra åt sidan mot hur man kör in nyckeln dvs 90grader
 
#SÅLD#

Någon som vill köpa ett helt nytt K&N-filter?
Är köpt till en 929:a -00.
 
Last edited:
Ngn som vet hur "hastighetsmätaren" kommer ihåg trip mätaren samt klockan? Är det via batteri eller ngt annat sätt? min vill nämligen inte komma ihåg det.


// Joakim
 
Ngn som vet hur "hastighetsmätaren" kommer ihåg trip mätaren samt klockan? Är det via batteri eller ngt annat sätt? min vill nämligen inte komma ihåg det.


// Joakim

Trippmätaren har du 2 st du kan pendla emellan, för att nolla håll nedtryckt några sekunder.

Ställa klockan cbr 929 beskrivs nedan, blir vid strömavbrott, så blinkar klockan.

DIGITAL KLOCKA:

Denna klocka visar timmar och minuter.För att justera tiden, gör som följer:

1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justera timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justeraminuterna, sätt klockan i läge för att justera minuterna och tryck på höger kontrollknapptill dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.
 
Trippmätaren har du 2 st du kan pendla emellan, för att nolla håll nedtryckt några sekunder.

Ställa klockan cbr 929 beskrivs nedan, blir vid strömavbrott, så blinkar klockan.

DIGITAL KLOCKA:

Denna klocka visar timmar och minuter.För att justera tiden, gör som följer:

1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justera timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justeraminuterna, sätt klockan i läge för att justera minuterna och tryck på höger kontrollknapptill dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.


Jojo men är inte ställa in klockan som är problemet men tack ändå.
Problemet är som sådant att jag ställer klockan o den slutar blinka men när jag tar ur nyckeln o sätter i o vrider på tändningen så kommer den inte ihåg det.
Eller kör en sträcka så det står ngt på tripp mätarn stänger av o vrider av tändningen väntar lite o vrider på den igen så e tripp = 0 igen
(Det är asså minnet som inte funkar på hojjen med o inte bara mig självt tror jag smittat den =/ )
// Joakim
 
Last edited:
Antar att dom flesta inte kör med orginal ljuddämpare?
Så min fråga lyder:

Vilket system eller slipon ska man ha för att få bäst ljud?
Med bäst menar jag såklart ett ganska "brutalt" ljud...

Förslag?
 
Jaha då har man byt kopplingslammeler. Gick ju smidigt men jag märkte att den yttersta lamellen satt som de övriga vilket den inte ska. Det var på hela hojen i Stockholm de gjorde garantijobbet med kopplingskorgen och där missat det.
 
I morron åker jag och kollar på en 929, hoppas att den är ok.
Ska bli intressant att se om det blir affär.
 
Den gick hela vägen till Uppsala utan problem (nja) det var jä..igt svårt att hålla nere farten :)
 
Back
Top