929-tråden

Någon som vet vart man kan köpa en hyfsat fin modell av 929:an? Gärna svarta färgen?
 
Har du haft lite kopparpasta på baksidan av beläggen? det brukar få dom att tystna. Var noga så du inte får pasta på belägg eller skiva.

Det blir till att testa...frambromsarna blev super efter stålomspunnet och kan hålla med om att det hjälper att ha lös oket och lufta, lättare så. Trist bara att man inte hann testa bromsarna fullt ut i A-torp utan skickade ut hojen i spenaten istället...:huvet
 
Last edited:
Har lite grejer till min 929'a som ja vill bli av med:
Röd tank, skadefri.
Pakethållare + box till den
 
Last edited:
Snabbfråga åt min polare som kör 929-00.
Han åkte i helgen och hojen bara dog.
Det puffade konstigt om motorn och det kom ett konstigt metalliskt klonkande ljud emmellanåt.
Det visade sig vara tändstiftet som LOSSNAT.
Han försökte i ca 2 timmar att få tillbaka det (det vänstra) utan att lyckas.
Vi misstänker att det finns nada gäng i toppen kvar eftersom stiftet inte vill dra.Nån som varit med om samma sak?
Hur löste ni det?
Polarn är ju inte lite låg nu då han bara hann äga cykeln i ca 1 vecka.
Han bor i Stockholm btw.
 
Snabbfråga åt min polare som kör 929-00.
Han åkte i helgen och hojen bara dog.
Det puffade konstigt om motorn och det kom ett konstigt metalliskt klonkande ljud emmellanåt.
Det visade sig vara tändstiftet som LOSSNAT.
Han försökte i ca 2 timmar att få tillbaka det (det vänstra) utan att lyckas.
Vi misstänker att det finns nada gäng i toppen kvar eftersom stiftet inte vill dra.Nån som varit med om samma sak?
Hur löste ni det?
Polarn är ju inte lite låg nu då han bara hann äga cykeln i ca 1 vecka.
Han bor i Stockholm btw.

Läs fåtalet inlägg upp i denna tråd så hittar du en kille som gjort just detta!
 
haveri

Sprucken generatorkåpa efter helgens haveri. När jag lossar den rinner det lite vatten ut dessutom, det känns inte bra. Någon som vet vad det betyder?
 
Jag skickade oxså ut min i spenaten och generatorkåpan skrapades hål i på A-torp.:huvet
Som en vis man sa: "Det finns två sorters hoj-åkare de som har klotat och de som kommer att klota"
Vilken grupp var du i?
Vad har du för försäkringsbolag?
Gäller din försäkring?

Sprucken generatorkåpa efter helgens haveri. När jag lossar den rinner det lite vatten ut dessutom, det känns inte bra. Någon som vet vad det betyder?
 
Last edited:
Jag skickade oxså ut min i spenaten och generatorkåpan skrapades hål i på A-torp.:huvet
Som en vis man sa: "Det finns två sorters hoj-åkare de som har klotat och de som kommer att klota"
Vilken grupp var du i?
Vad har du för försäkringsbolag?
Gäller din försäkring?

TryggH och den gäller inte. Körde i lugn grupp. Om jag ändå kört över min förmåga vore det lättare att inse vad som gick fel. Som det var för mig så släppte det brutalt fram och jag kunde inget göra. Har ganska kallt räknat med att laga upp det trasiga på egen hand. Har delar till det som är trasigt men nog känns det surt alltid, speciellt med tanke på att man hann köra 3 sumovarv :mad: . Hur gick det för dig?
 
Snabbfråga åt min polare som kör 929-00.
Han åkte i helgen och hojen bara dog.
Det puffade konstigt om motorn och det kom ett konstigt metalliskt klonkande ljud emmellanåt.
Det visade sig vara tändstiftet som LOSSNAT.
Han försökte i ca 2 timmar att få tillbaka det (det vänstra) utan att lyckas.
Vi misstänker att det finns nada gäng i toppen kvar eftersom stiftet inte vill dra.Nån som varit med om samma sak?
Hur löste ni det?
Polarn är ju inte lite låg nu då han bara hann äga cykeln i ca 1 vecka.
Han bor i Stockholm btw.

japp jag har gjort det. inte så svårt att fixa själv, men man får lyfta toppen för att komma åt att få i nya gängor. ett tips ar att lämna till någon mekanisk verkstad som drar i gängorna så det blir rakt.
beställ ny pakning och bultar till toppen på en gång så slipper man vänta på det, fanns inte i landet när jag beställde.

lycka till
 
Till Manolo och Reodor, generator-och kopplingskåpor finns ofta att köpa billiga på ebay.com.

Tips från en som också har en skrapad generatorkåpa. :crash
 
TryggH och den gäller inte. Körde i lugn grupp. Om jag ändå kört över min förmåga vore det lättare att inse vad som gick fel. Som det var för mig så släppte det brutalt fram och jag kunde inget göra. Har ganska kallt räknat med att laga upp det trasiga på egen hand. Har delar till det som är trasigt men nog känns det surt alltid, speciellt med tanke på att man hann köra 3 sumovarv :mad: . Hur gick det för dig?

Då var vi i samma grupp, jag klotade på sista passet. Det kan hända att man körde över sin förmåga men men gjort är gjort men jävligt surt. Nu vet man hur det är att klota, en erfarenhet rikare.
 
Då var vi i samma grupp, jag klotade på sista passet. Det kan hända att man körde över sin förmåga men men gjort är gjort men jävligt surt. Nu vet man hur det är att klota, en erfarenhet rikare.

Då kör du tillräkligt snabbt iaf...:tummenupp . Precis, det är så man vill känna...att man lär sig något. Jag lärde mig inte ett skvatt dessvärre.
 
TryggH och den gäller inte. Körde i lugn grupp. Om jag ändå kört över min förmåga vore det lättare att inse vad som gick fel. Som det var för mig så släppte det brutalt fram och jag kunde inget göra. Har ganska kallt räknat med att laga upp det trasiga på egen hand. Har delar till det som är trasigt men nog känns det surt alltid, speciellt med tanke på att man hann köra 3 sumovarv :mad: . Hur gick det för dig?

Lika bra att ni synar statorlindingarna ordentligt om ni varit omkull med 929an på vänster sida, de verkar ofta skadas i samband.
 
hur har det gått????

Han kollar med olika verkstäder/mekar vad dom vill ha för att lyfta toppen och åtgärda problemet, Helicoy är inget bra alternativ.
Dessutom verkar det som om 2ans stift oxå sitter rassligt.Han har fått ett pris på ca 8500 + ev matrial för en hel motorklyvning och total översyn.Han avvaktar och tittar på andra alternativ.:confused:
 
Han kollar med olika verkstäder/mekar vad dom vill ha för att lyfta toppen och åtgärda problemet, Helicoy är inget bra alternativ.
Dessutom verkar det som om 2ans stift oxå sitter rassligt.Han har fått ett pris på ca 8500 + ev matrial för en hel motorklyvning och total översyn.Han avvaktar och tittar på andra alternativ.:confused:

se till att byta gängorna till ALLA stift
 
Back
Top