929-tråden

På er låter det nästan som om det vore allmänt känt att NGK's stift är rena giftet för 929'an. BIKE Trollhättan satte i mina NGK Iridium stift utan några protester och de är "ganska" stora på bl.a. Honda.

Sökte lite snabbt på cbrforum.com och inte ett enda negativt omdöme. Där är det mer 50/50 mellan Denso och NGK:
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=27804
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=27805
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=54709
http://cbrforum.com/forum/showthread.php?t=60813

Sparkplugs.com skriver ju själva där att "they are both excellent plugs with excellent quality." Man tycker ju att de om någon borde veta huruvida de stift som de säljer är direkt olämpliga på en viss modell eller ej.


Men detta är helt klart intressant. Finns det några länkar till fall där NGK-stift faktiskt orsakat skada?? :confused:
 
Bjuder på en bild med xenonljus nu när det är mörkt:banana
20090125155.jpg


P.s nån som vill köpa ett RÖTT micron bolt on
 
Finns nån bild i mitt garage här på sporthoj.. pris? på dämparen eller?
 
Eftersom det är sjukt mycket inlägg här så frågar jag bara rätt ut; ska troligen köpa en 929 från 2000 på lördag.

Vad ska jag kolla efter?
Kända fel?
Barnsjukdomar?

Ös på med allt ni har om den, gott som ont!
Tack på förhand! :tummenupp

Ja jävlar, som vanligt lönar det sig att läsa igenom det mesta. Hittade ganska snabbt den här länken. Den gav mig mycket info om att det är rätt hoj för mig. Men speciella fel osv har jag fortfarande ingen koll på.
 
Last edited:
Eftersom det är sjukt mycket inlägg här så frågar jag bara rätt ut; ska troligen köpa en 929 från 2000 på lördag.

Vad ska jag kolla efter?
Kända fel?
Barnsjukdomar?

Ös på med allt ni har om den, gott som ont!
Tack på förhand! :tummenupp

Ja jävlar, som vanligt lönar det sig att läsa igenom det mesta. Hittade ganska snabbt den här länken. Den gav mig mycket info om att det är rätt hoj för mig. Men speciella fel osv har jag fortfarande ingen koll på.

HAHA! Min gamla länk..
Är inne på min andra 929:a just nu..
Med några andra hojar emellan..
Hade jag råd skulle jag köpa en 1000RR, får bli om några år..

Inga direkta problem med dessa hojar...
Dok var det lite konstigt att jag fick byta styrlagret på nyvarande, har ju bara gått 3600mil.. Kanske mina framhjulsåkningar gjort att det fått stryk...

Lycka till med köpet!!
 
Hej!
Någon som kan rekomendera en bra motorolja till 929:an, finns en uppskö!
Samt bra och billiga däck?
 
Hej!

Är det nån som har behövt bänka eller mappa sin 929 efter byte av bolton/slipon till ett annat?

Bänka gjorde jag i sommras..
Helt klart går min lite surt på låga varv.. Men skulle kosta för mycket att mappa om den så får leva med lite surhet på låga varv.. Inte så ofta man åker på dom varven iallafall...:näsblod

Min förra 00:a gick fö bättre än min nuvarande 01:a..
Tydligen var det gnäll på 00:orna att de gick ryckigt på lågavarv (typ puttra omkring på 1 el 2:an) så på 01:orna ställde de om lite frånfabrik...
 
Bänka gjorde jag i sommras..
Helt klart går min lite surt på låga varv.. Men skulle kosta för mycket att mappa om den så får leva med lite surhet på låga varv.. Inte så ofta man åker på dom varven iallafall...:näsblod

Min förra 00:a gick fö bättre än min nuvarande 01:a..
Tydligen var det gnäll på 00:orna att de gick ryckigt på lågavarv (typ puttra omkring på 1 el 2:an) så på 01:orna ställde de om lite frånfabrik...


Ok. Min 01:a har Micron och K&N filter och har bänkats också, men den går fint och har en fin effekt kurva hela vägen. Så den behövde man inte mappa.
Frågan är bara hur hojen kommer att bete sig om jag byter från Micron till nåt annat!??
 
Har också Micron & Kn...

Ska försöka scanna in min bänkning, har du också möjlihet att göra det?
Vore kul att se hur mycket det skiljer..
 
Hej!
Någon som kan rekomendera en bra motorolja till 929:an, finns en uppskö!
Samt bra och billiga däck?

Motul 5100 10w40 eller Castrol GPS funkar kanon, om du vill spendera mer pengar så tar du Motul 300V eller Castrol R4 som är helsyntetiska.
Själv kör jag havlsyntet och byter ofta.

Däck är beroende på var och hur du kör, men ett bra mellanting är Metzeler M3 funkar bra på gata och även någon bandag.. Skall du köra långt och mycket motorväg så köper du Z6
 
Är det någon som vet till vilken nytta den där ihåliga "tratten" sitter på original rör?
Vad har den för funktion och varför vissa väljer att ta bort den?
 

Bifogat

  • DSC013912.jpg
    DSC013912.jpg
    111 KB · Visningar: 61
Last edited:
Jo, det gör det nog också. Men trotts det tycker jag att det låter rätt bra från Micron.
Undrar bara hur motorn påverkas om man plockar bort den där tratten??
Har hört att många har plockat den när de har monterar bolt-on. :va

känns inte som det skulle påvärkas nått nämnvärt..
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top