lunamod
Two stroke smoke forever!
Halogen skrev:Men den slår ändå inte:
Nix, själv har jag en sån här nånstans:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Halogen skrev:Men den slår ändå inte:
Thunell skrev:2127042shiit, ingen som har funderat på att gå till närmaste antikrundan ?![]()
Mvh / Thunell
Dark_Messenger skrev:2120397Var det jag som var "försiktig" med mina då![]()
Eller misshandlade ni era duktigt mycket!?![]()
lunamod skrev:2126550Nix, själv har jag en sån här nånstans:
Esquire skrev:2112031Jag köpte en C-64 när jag var åtta år. Sedan blev det en Amiga 500 ett par år senare. Amigan utrustades med extra minne, tror det kostade 500kr för 0.5mb extra...![]()
Jag kommer ihåg att på den tiden var det hutlösa priser på datortillbehör (med dagens mått mätt). Som du säger en typ 120mb hårddisk till amigan var världens WOW och gick på en förmögenhet.Biturbo skrev:2130820Bah!
Jag köpte en hårddisk+512 mb minne (i samma låda) tim min A500 för 5500![]()
Ismannen skrev:2138596Snacka om nostalgi..
Har en Atari 520 liggandes.
Har även ett Vectrex. (stenålderspryl)
VectrexIsmannen skrev:2138596Snacka om nostalgi..
Har en Atari 520 liggandes.
Har även ett Vectrex. (stenålderspryl)
Compis?Dark_Messenger skrev:2143854Typ dom som fanns i skolan (vad hette den?) med liten skärn "inbyggd" i datorn.
Mmm.. så kanske det var. Usch, får ångest när jag tänker på dessa...uurk.Esquire skrev:2143941Compis?
Dark_Messenger skrev:2138329Jag kommer ihåg att på den tiden var det hutlösa priser på datortillbehör (med dagens mått mätt). Som du säger en typ 120mb hårddisk till amigan var världens WOW och gick på en förmögenhet.
När jag köpte den sista amigan jag hade så gav jag 7500kr för burken plus en 14 tums "amigamonitor" begagnat. Lite joysticks och annat smått medföljde iofs men men...
Dessutom var ju pengarna så mycket mer värda på den tiden. Börjar man också räkna in hur mycket dator man fick för pengarna, om man jämför med en modern pc exempelvis, så var det VERKLIGEN dyrt![]()
Vad var det i Amiga 1200:an? 2mb RAM?? 120mb hårddisk?? osv...![]()
Hade en kamrat som hade 600:an. Var inte det samma som 1200 fast utan hårddisk?Biturbo skrev:2144452Mm.. Å den hårddisken som jag bratar om var till A500 och var på 20mb.. Helt galet..
Jag har haft alla modeller av Amiga utom 600.. Har fortfarande en 1200 och en 500 kvar någonstans tror jag...
Oooh... Läcker... Det är nästan så du borde få bli min nya hjälte.Torgo skrev:2146906En sådan här hittade jag begagnad på en bekants företag för en massa år sen, Commodore SX-64. Ingen större skillnad mot en standard C64 förutom att den är "bärbar". Inbyggd färgskärm + 1541 diskettstation, så den väger en hel delFunkar bra att spela klassiska C64-lir på
![]()
Dark_Messenger skrev:2146712Hade en kamrat som hade 600:an. Var inte det samma som 1200 fast utan hårddisk?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |