Dark_Messenger
Guest
Kul tråd. Vet inte riktigt vart man ska börja.. Har testat det mesta i spelväg och spelat många spel genom tiderna. Speciellt under studietiden då man hade gott om tid. Dessutom 100mb bredband så "fixa" spel var ju inga problem då.
Datorer jag ägt:
C64 givetvis
C128 med diskettstation (det ni) Sen att jag aldrig fick den att funka är en annan sak..
Atari 500
Atari 1020 (hette den så?)
2st Amiga 500 (klassiker)
Amiga 1200 (Den som hade inbyggd hårddisk)
3 PC datorer har jag hunnit avverka med allt vad det innebär i form av minnesuppgraderingar och nya gfx-kort... Dyrt blir det
Spelkonsoller jag ägt:
Gameboy (den första svartvita)
NES 8bit
NES 16bit
SEGA Saturn (Sega Rally, tidernas bästa bilspel)
SEGA Dreamcast (tv-spelhistoriens största flopp)
Playstation (Den första gråa fula, chippad givetvis
)
Uj, när jag läser vad jag själv skrivit så inser jag att jag förmodligen var ett bortskämt barn
Som sagt spel är kul. Synd att man har alldeles för lite tid idag bara.. Planen för framtiden är dock att när ekonomin tillåter ska jag köpa en ny PC. Sen har jag tänkt spela igenom FFVII för tredje gången.
Datorer jag ägt:
C64 givetvis

C128 med diskettstation (det ni) Sen att jag aldrig fick den att funka är en annan sak..
Atari 500
Atari 1020 (hette den så?)
2st Amiga 500 (klassiker)
Amiga 1200 (Den som hade inbyggd hårddisk)
3 PC datorer har jag hunnit avverka med allt vad det innebär i form av minnesuppgraderingar och nya gfx-kort... Dyrt blir det

Spelkonsoller jag ägt:
Gameboy (den första svartvita)
NES 8bit
NES 16bit
SEGA Saturn (Sega Rally, tidernas bästa bilspel)
SEGA Dreamcast (tv-spelhistoriens största flopp)
Playstation (Den första gråa fula, chippad givetvis

Uj, när jag läser vad jag själv skrivit så inser jag att jag förmodligen var ett bortskämt barn

Som sagt spel är kul. Synd att man har alldeles för lite tid idag bara.. Planen för framtiden är dock att när ekonomin tillåter ska jag köpa en ny PC. Sen har jag tänkt spela igenom FFVII för tredje gången.