80tals tvspel-tråden (nintendo freaks)

Esquire skrev:
Nu spelar jag mest på ett GBA SP som jag köpte för ett par år sedan (mycket möjligt att det är det bästa Game Boy som tillverkats hittills). Till det har jag SMB 1-3, Super Mario World och Ice Climber.

Någon som har testat Nintendo DS och vet om det är något att ha? Jag är lite skeptisk, men kommande New Super Mario Bros verkar ju lite lovande.
GBA SP är jag grymt nöjd med, eftersom en byggts så perfekt vad det gäller knappar och skärmen. Inte alltför avancerade spel, men det var ju därför man köpte det :)

Såg nån recension på tv om nintendo DS, men jag vet inte vad jag skall säga. När PSP kom med nått som kan likna en portabel dator, kom ju nintendo med en portabel spelmaskin. Inte för att jag kommer köpa nått av dem, men psp har ju detmesta man kan få in i sen såndär mojäng....mp3/programvaror/bättre spel(?) m.m.

Är det nån som har nått game & watch spel å sälja så hör av er

Åååh!... Hade först nintendo 8 bitars, sedan C64 och sedan Amiga. Har sedan saknat mitt 8 bitars NES sedan dess. Körde X-box ett tag med emulatorer till spelen och så men det är inte samma grej. Super Mario rockar (har förövrigt varvat det med handkontrollen uppochned och tillsammans med brorsan (jag skötte korset och han skötte a och b knapparna). Zelda dör aldrig heller, inte heller Kid Icarus. Får nog börja leta efter ett igen ;)

- Johan

Shit. Nu blir jag orolig om min far har slängt vårt gamla NES med flertalet spel... Iiiih

Grymt som fan att lira gamla klassiker

mr_rockster skrev:
2112662 Åååh!... Hade först nintendo 8 bitars, sedan C64 och sedan Amiga. Har sedan saknat mitt 8 bitars NES sedan dess. Körde X-box ett tag med emulatorer till spelen och så men det är inte samma grej. Super Mario rockar (har förövrigt varvat det med handkontrollen uppochned och tillsammans med brorsan (jag skötte korset och han skötte a och b knapparna). Zelda dör aldrig heller, inte heller Kid Icarus. Får nog börja leta efter ett igen ;)

- Johan

Jag tjackade Zelda och SM2 till min GayBoy Advanced. Fortfarande helt lysande spel!

mr_rockster skrev:
2112662 Åååh!... Hade först nintendo 8 bitars, sedan C64 och sedan Amiga. Har sedan saknat mitt 8 bitars NES sedan dess. Körde X-box ett tag med emulatorer till spelen och så men det är inte samma grej. Super Mario rockar (har förövrigt varvat det med handkontrollen uppochned och tillsammans med brorsan (jag skötte korset och han skötte a och b knapparna). Zelda dör aldrig heller, inte heller Kid Icarus. Får nog börja leta efter ett igen ;)

- Johan
Kid Icarus är ju helt enkelt brilljant!:hoppa

Jag hade även ett tag när jag hade totalsnöat in på Tetris, kunde inte sluta helt enkelt! Fast DÅ var man rätt jäklig på det också.

spenk skrev:
2113226 Kid Icarus är ju helt enkelt brilljant!:hoppa

Jag hade även ett tag när jag hade totalsnöat in på Tetris, kunde inte sluta helt enkelt! Fast DÅ var man rätt jäklig på det också.
Visste ni att tertis skulle släppas som game&watch spel, men drogs in för att de trodde att hela grejen med gameboy skulle förstöras, då de släppte Gameboy med tetris som första spel. Tänk, ett så enkelt spel var sånt stort problem hehe

Last edited:
Jag hittade igen en massa kartonger med saker från min barndom för ett tag sedan. Där låg allt möjligt som klippdockor, "kuben", bokmärken, teservis, böcker mm. Men det roligaste av allt......mitt Donkey Kong 2 spel!!!!!! Såg nästan helt nytt ut! Min dotter (7år) undrade var det var och jag förklarade ömt... :) Två dagar senare köpte jag batterier till det och vi testade det på plats...det fungerar fortfarande!!!! Så kul!! Kommer ihåg känslan när jag som 9-åring spelade detta spel en hel sommar! Min dotter ville ha det men jag sa nej, hehe, det är mitt spel och ligger i en låda med grön sammet minsann :tungan . Hon får spela det, men måste lägga tillbaka det i lådan efter sig! Själv hade jag svårt att slita mig från spelet när jag väl börjat igen, 9år eller 31år spelar tydligen ingen roll ;) :tummenupp

Last edited:
MegaMan 1-4 (5&6 var ju kass ;))
zelda 1-2, fifan va tid de tog innan man klarade 2:an, 1:an har jag aldrig klarat, 2a rundan är en svår nöt

:fakta

EDIT: hur fan kunde jag glömma Punch Out?

Last edited:
unke_b skrev:
2114605 MegaMan 1-4 (5&6 var ju kass ;))
zelda 1-2, fifan va tid de tog innan man klarade 2:an, 1:an har jag aldrig klarat, 2a rundan är en svår nöt

:fakta

MegaMan 2 :kär
Vilka minnen.

spenk skrev:
2113226 Kid Icarus är ju helt enkelt brilljant!:hoppa

Jaa.. Kid Icarus är en av höjdarna. Dessutom RIKTIGT grym musik! Går fortfarande ibland och nynnar på kid icarus låten. Silverspel var det ju dessutom. För er som inte minns så var silverspel sådana med koder (typ Kid Icarus, Metroid (som jag f.ö. aldrig riktigt fastnade för)) och guldspel sådana med minne (typ zeldaspelen).

Fan va jag blev sugen på megaman nu!
Handlade ett supermario game&watch på ebay nyss, stannade på 13pund och ser ut å vara i kanonskick! Lätt klart varenda krona. Bara å vänta 5dagar på det nu...mmmmm :) :)
Ska lätt köpa ett gäng till...
här är en bild på likadant spel jag köpte:
mario_bros.gif

Hmm... Hade jag inte suttit på jobbet nu så hade jag kört igång en av mina TVÅ fungerande C-64.or å spelat bubble bobble.

Fanns det inte nån länk härikring till nån sida där det fanns en jäkla massa C-64-spel man kunde köra i någon slags java-online-emulator? :va

Min datorhistoria sträcker sig f.ö. från -89 med en C64.a -92 kom en Atari 1040STe och sen kom det PC och sånt bös. Atarin har gått sönder och C64.an sålde jag. Många år senare hittade jag en på mitt kontor tillsammans med en skivspelare!? Den andra 64.an hittade jag överst i en papperskontainer tillsammans med en fullt fungerande stereo - i bra skick...ganska nyligen. :näsblod (Morsan använder stereon dagligen - funkar kanon!)

morecore skrev:
2114663 här är en bild på likadant spel jag köpte:
mario_bros.gif
hehe,, det där har man spelat en hel del :)
Det bästa var att man kunde vara två som spelade det tillsammans. Man tog hand om en sida var. :banana

California Games var ett av mina favoritspel!
Grym grafik!

Här finns det lite nostalgi att titta på: http://www.c64hq.com/

Bifogat

• california_games_01.gif
    california_games_01.gif
    4.7 KB · Visningar: 288
  • california_games_02.gif
    california_games_02.gif
    5.5 KB · Visningar: 284
  • california_games_04.gif
    california_games_04.gif
    3.5 KB · Visningar: 285
  • california_games_05.gif
    california_games_05.gif
    4 KB · Visningar: 286
  • california_games_08.gif
    california_games_08.gif
    2.7 KB · Visningar: 279
Jag har fortfarande kvar, med spel och tillbehör, fullt fungerande: ZX Spectrum 48K och en 128K (den med fyrkantig låda med kylflänsar), VIC-20 (med egenhändigt byggt 16KB extraminne), Commodore 128, TRS-80 CoCo-II, Atari STe med 68010 och 4MB minne (lite upphottad). Finns några andra burkar i samlingen, men inga som klassas som hem/spel-datorer (spelar lite Empire på en DEC Rainbow på sin höjd... :) ).

Sedan köpte jag loss äldsta grabbens Gameboy Advance och skaffade några till spel att ha att roa sig med på konferenser och sånt :hihi

Heinrich skrev:
2115081
California Games var ett av mina favoritspel!
Grym grafik!

Här finns det lite nostalgi att titta på: http://www.c64hq.com/
:yoparty

Vilka tider :) '
Jag minns när man satt och kodade med C64:an i flera timmar för att tills slut få fram "Error in row 56" följt av "Error in någon annan rad" som gjorde att man raderade allt :rofl
Åhhh, jag kommer till och med ihåg vissa av koderna
>L (Return)
Press play on tape
Loading...
Syntax error :4skrika spola tillbaka... börjar om, repetera

*MUAHAHAHAH* Underbart :banana

BTW, TAC 2 rockade fett! Lite moddade kontakter så blev den känsligare och fick kortare slag :yoparty

Fler klassiker!
Commando och International Karate :yoparty

Bifogat

• commando_02.gif
    commando_02.gif
    3.4 KB · Visningar: 273
  • international_karate_02.gif
    international_karate_02.gif
    5.9 KB · Visningar: 277
är inte mycke av nintendo freak iof men gamla TVspel är bra skit!

lirar iof mestadels arkadspel, jävligt skoj!

Bifogat

• sven lirar AVP.JPG
    sven lirar AVP.JPG
    59.4 KB · Visningar: 64
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!