Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Torgo skrev:2146906En sådan här hittade jag begagnad på en bekants företag för en massa år sen, Commodore SX-64. Ingen större skillnad mot en standard C64 förutom att den är "bärbar". Inbyggd färgskärm + 1541 diskettstation, så den väger en hel delFunkar bra att spela klassiska C64-lir på
![]()
Har för mig att det fanns en "superhemlig" värld som kallades -1 världen som man kunde ta sig till vid första warpzonen om man lät Mario glida in i väggen... Världen var en simvärld som aldrig tog slut. Hade man en gång tagit sig dit blev man kvar där.Sp3 skrev:2148889För ett tag sen rensade jag ut videohyllan och hittade en inspelning när mitt nes blev skumt som fan : mario spottar eld som liten och när han träffas av en anka blir han stor och nästa gång han träffas dör han. En liten snutt av när jag varvar Probotector för 10:e gången eller nåt, mycket nostalgiskt
Har provat Resident Evil 4(?) på gamecube. Den var skitbra. Alltid varit fan av R.E-spelen.. Sen har jag inte testat något annat på den konsollen. Känns lite som GC aldrig blev någon hit direkt..morecore skrev:2348508Jag är sugen på ett gamecube nu! Att ha i vinter... är det nån som har ett att sälja med nått tillhörande spel så säg till. Helst runt luleå...
PS2 tog väl det mesta av spelarna. Men Nintendo har många äventyrs-spel, i stil med Zelda. Altså inte så verkliga och heller inte så jäkla "shoot-em-up-blodigt-och-övergjorda-monster"-spel...Dark_Messenger skrev:2348705Har provat Resident Evil 4(?) på gamecube. Den var skitbra. Alltid varit fan av R.E-spelen.. Sen har jag inte testat något annat på den konsollen. Känns lite som GC aldrig blev någon hit direkt..Har övergett konsoller mer och mer. Känns som dator är sKiTeN för mig nuförtiden.
Om nån frågar mig så är gamecube den absolut bästa. De bra spelen som finns är hur sjukt roliga som helst. Har verkligen höga förhoppningar på nintendo wii. Hoppas bara folk köper den och tillverkarna försöker göra det bästa med dosanDark_Messenger skrev:2348705Har provat Resident Evil 4(?) på gamecube. Den var skitbra. Alltid varit fan av R.E-spelen.. Sen har jag inte testat något annat på den konsollen. Känns lite som GC aldrig blev någon hit direkt..Har övergett konsoller mer och mer. Känns som dator är sKiTeN för mig nuförtiden.
morecore skrev:2111317Det hela började med att jag fick nintendo 8bitars 5år efter alla andra, runt 1990. Sen tog farsan hem ett gameboy från tyskland i början av 90talet.
Det har jag spelat nu....
...Fram tills år 2006! Året då Xbox360 kom ut, PSP å allt vad det heter.
Då gick jag och köpte mig ett gameboy advance med supermario bros 1! Har även köpt de andra NES klassikerna som finns ute. Tänk, ett nintendo 8bitars fast i pocket-version! Helt underbart.
Sen när jag tröttnat på newschool-spelen spelar jag på mina Game&watch spel! Dessa underbara spel som jag tuggade på som spädbarn men som håller måttet än! Jag är född tidigt 80tal och är helt överväldigad över vad som kom ut under 80talet.
Vad spelar ni hemma? Har ni en grym commadore64 station färdig riggad i ert hem? Blåser ni fortfarande hjärtat ur en när ni försöker få igån Nintendo 8bitars-spel? Lägg in era nostalgiska tankar!
Dark_Messenger skrev:Sen är jag lite nyfiken på de "nya" konsollerna. Om jag ska köpa någon, vilken ska man ta? Ett krav är att spelen måste vara på nån slags köpbar lagringsmedia så man kan tanka o bränna spelen..![]()
Moonstone?hordac skrev:2351218Jag söker ett spel, visserligen inte på nintendo utan amiga men ändå!
Anyway, man spelar som riddare, fanns några olika miljöer som till exempel ett träsk och ett sädesfält där det om jag inte minns helt galet fanns en tiger. Man kunde även sticka till ett slott och spela tärning.
Någon som har en aning om vad jag yrar om?
hordac skrev:2371582Stämde bra det! Tack
hulkenstrong skrev:2111454Ah C64. Minns hur man satt som fastsvetsad vid bandstationen och bad fanskapet ladda snabbare så man fick se nästa bana. Wonderboy,buggy boy, giana sisters ujuj. Sånt man saknar man gjorde sig av med.
Tror det. Bara det att spelet blev lite "tamt" utan. Det spelet byggde ju verkligen på kaskader av sprutande blooood...floodi skrev:2371956Va det inte det spelet man kunde välja med eller utan blod ???![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten