80 talet, Sveavägen

Boge

Vet att det här ska handla om Sveavägen, men det var ju utgångspunkten för alla irrfärder i storstan. så här är ett par bilder från början på Bogesundsvägen och Waxholm 1986. GSX-R750 (min), RG500, RD350... Oh for those days :) !
 

Bifogat

  • boge.jpg
    boge.jpg
    130.1 KB · Visningar: 734
Vet att det här ska handla om Sveavägen, men det var ju utgångspunkten för alla irrfärder i storstan. så här är ett par bilder från början på Bogesundsvägen och Waxholm 1986. GSX-R750 (min), RG500, RD350... Oh for those days :) !

Han som sitter längst till höger,visst hette han Kaj?
Han åkte fram och tillbaka på Boge hela dagarna för att bli snabb,och sen blev han frånåkt av allihop,varenda kväll.
Alla dar i veckan :)
 
Han som sitter längst till höger,visst hette han Kaj?
Han åkte fram och tillbaka på Boge hela dagarna för att bli snabb,och sen blev han frånåkt av allihop,varenda kväll.
Alla dar i veckan :)

Kommer inte ihåg vad han hette, men kommer ihåg att kom man först på Boge, och rökte, så snabbt av med hjälmen, bryt av halva ciggen, tänd snabbt, dra ett par bloss och fimpa framför stövlarna på stackarn som kom tvåa--- "Oj oj vad man stått här länge och väntat ...":hjälm
 
Kommer inte ihåg vad han hette, men kommer ihåg att kom man först på Boge, och rökte, så snabbt av med hjälmen, bryt av halva ciggen, tänd snabbt, dra ett par bloss och fimpa framför stövlarna på stackarn som kom tvåa--- "Oj oj vad man stått här länge och väntat ...":hjälm

Haha,vilket minne du har.
Visst hade vi gömt en näve fimpar innanför staketet också,som vi slängde omkring oss innan han kom fram?
Han hade en Kawa GPZ 1100 i alla fall,silver o röd.
Han skyllde alltid på däcken :)
 
Najs,man känner igen några fast namnen trillat ur :)

edit:har du nåt kort på Leif "kotten" Kotulinski?
Förolyckades på en RD 350 1983.
 
Last edited:
Som jag har väntat.. *asg*

Hittade iofs bilder på massa andra bekantingar från den tiden då det gick mammutar på gatorna....

Sandy, Cralle, Lindén mfl....
 
:)
minns när jag som 13åring besökte släkt i sthlm och smet iväg till stan och kollade in bågarna på sveavägen.

Örtengren hette väl en kille med snabbaste katanan?

Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp
 
Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp

Hälsa rörpularn :)
 
Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp

namnet känns igen ja, kul men såna här minnen.
bodde han in Bro, Kungsängen då kanske?
 
Donken 20090826 !!!

Lite nostalgi...
3 katanor 2 GSXer vi undrade var NI var... å se vi fann Er i Cyber världen.. hala fram lädret köp en klassiker rensa röret å välkommen till baka till det goa 80talet...
Bara det är skapligt väder finns vi där vid 21 tiden på onsdagar. Har Ni något i garaget sparka igång den å kom in!!! Besikta :arsele kan Ni alltid göra nästa år.

Skulle bli skapligt väder nästa vecka den 2/9 skulle väl vara ett bra tilfälle att ses även om en del av Er kommer utan hoj...

Lite annorlunda är det nu.. vi kör utan "skjutshjälm"
Kan iofs bero på att så många kex har gen hoj nu :tuttar

Jodå kameran är från 2000 talet sitter i en sketen telefon...
 

Bifogat

  • IMAGE_108d.jpg
    IMAGE_108d.jpg
    104.1 KB · Visningar: 441
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top