80 talet, Sveavägen

Boge

Vet att det här ska handla om Sveavägen, men det var ju utgångspunkten för alla irrfärder i storstan. så här är ett par bilder från början på Bogesundsvägen och Waxholm 1986. GSX-R750 (min), RG500, RD350... Oh for those days :) !

Bifogat

• boge.jpg
    boge.jpg
    130.1 KB · Visningar: 730
Vet att det här ska handla om Sveavägen, men det var ju utgångspunkten för alla irrfärder i storstan. så här är ett par bilder från början på Bogesundsvägen och Waxholm 1986. GSX-R750 (min), RG500, RD350... Oh for those days :) !

Han som sitter längst till höger,visst hette han Kaj?
Han åkte fram och tillbaka på Boge hela dagarna för att bli snabb,och sen blev han frånåkt av allihop,varenda kväll.
Alla dar i veckan :)

Han som sitter längst till höger,visst hette han Kaj?
Han åkte fram och tillbaka på Boge hela dagarna för att bli snabb,och sen blev han frånåkt av allihop,varenda kväll.
Alla dar i veckan :)

Kommer inte ihåg vad han hette, men kommer ihåg att kom man först på Boge, och rökte, så snabbt av med hjälmen, bryt av halva ciggen, tänd snabbt, dra ett par bloss och fimpa framför stövlarna på stackarn som kom tvåa--- "Oj oj vad man stått här länge och väntat ...":hjälm

Kommer inte ihåg vad han hette, men kommer ihåg att kom man först på Boge, och rökte, så snabbt av med hjälmen, bryt av halva ciggen, tänd snabbt, dra ett par bloss och fimpa framför stövlarna på stackarn som kom tvåa--- "Oj oj vad man stått här länge och väntat ...":hjälm

Haha,vilket minne du har.
Visst hade vi gömt en näve fimpar innanför staketet också,som vi slängde omkring oss innan han kom fram?
Han hade en Kawa GPZ 1100 i alla fall,silver o röd.
Han skyllde alltid på däcken :)

Najs,man känner igen några fast namnen trillat ur :)

edit:har du nåt kort på Leif "kotten" Kotulinski?
Förolyckades på en RD 350 1983.

Last edited:
Som jag har väntat.. *asg*

Hittade iofs bilder på massa andra bekantingar från den tiden då det gick mammutar på gatorna....

Sandy, Cralle, Lindén mfl....

:)
minns när jag som 13åring besökte släkt i sthlm och smet iväg till stan och kollade in bågarna på sveavägen.

Örtengren hette väl en kille med snabbaste katanan?

Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp

Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp

Hälsa rörpularn :)

namnet känns igen ja, kul men såna här minnen.
bodde han in Bro, Kungsängen då kanske?

Donken 20090826 !!!

Lite nostalgi...
3 katanor 2 GSXer vi undrade var NI var... å se vi fann Er i Cyber världen.. hala fram lädret köp en klassiker rensa röret å välkommen till baka till det goa 80talet...
Bara det är skapligt väder finns vi där vid 21 tiden på onsdagar. Har Ni något i garaget sparka igång den å kom in!!! Besikta :arsele kan Ni alltid göra nästa år.

Skulle bli skapligt väder nästa vecka den 2/9 skulle väl vara ett bra tilfälle att ses även om en del av Er kommer utan hoj...

Lite annorlunda är det nu.. vi kör utan "skjutshjälm"
Kan iofs bero på att så många kex har gen hoj nu :tuttar

Jodå kameran är från 2000 talet sitter i en sketen telefon...

Bifogat

• IMAGE_108d.jpg
    IMAGE_108d.jpg
    104.1 KB · Visningar: 437
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden