80 talet, Sveavägen

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Bild

Någon som har en bild på den där "snövita" Bol´doren. Var ju rätt häftig då den böt färg som en kameleont i gatlyset. Candy på vit bas? BlingBling var ju inte uppfunnet än:D

/U
 

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Suzuki 1000 K4
håkan lonny det var kul att träffa er igen hoppas vi kommer att träffas igen
ha det så gottttttt
MVH
Hassan

tjena själv tycker det var grymt kul och se dig och dom andra killarna som var med självklart kommer vi ses igen vi hörs vännen // Lonny

Åkte Bogesundsvägen med Lonny idag,värsta flashbacken,20 år sen sist :)

ha ha nåja du åkte iallafall.... men jag ledde väl cykeln på sin höjd runt den "läskigt" slingriga vägen ha ha men snart så har väl hornen vuxit ut igen :D men jag håller med det var grymt nice o träffas igen så de gör jag lätt om vi hörs vännen ha det bättre än bäst tills dess // Lonny
 
Last edited:

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
i onsdags kväll såg det ut o va en jäkla massa hojjar där iaf
 

RuneFinland

Sveavägen 86-90
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Jakobstad
Hoj
Suzuki GSXR
Boge

Vet att det här ska handla om Sveavägen, men det var ju utgångspunkten för alla irrfärder i storstan. så här är ett par bilder från början på Bogesundsvägen och Waxholm 1986. GSX-R750 (min), RG500, RD350... Oh for those days :) !
 

Bifogat

  • boge.jpg
    boge.jpg
    130.1 KB · Visningar: 728

sportbike

Guest
Vet att det här ska handla om Sveavägen, men det var ju utgångspunkten för alla irrfärder i storstan. så här är ett par bilder från början på Bogesundsvägen och Waxholm 1986. GSX-R750 (min), RG500, RD350... Oh for those days :) !

Han som sitter längst till höger,visst hette han Kaj?
Han åkte fram och tillbaka på Boge hela dagarna för att bli snabb,och sen blev han frånåkt av allihop,varenda kväll.
Alla dar i veckan :)
 

RuneFinland

Sveavägen 86-90
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Jakobstad
Hoj
Suzuki GSXR
Han som sitter längst till höger,visst hette han Kaj?
Han åkte fram och tillbaka på Boge hela dagarna för att bli snabb,och sen blev han frånåkt av allihop,varenda kväll.
Alla dar i veckan :)

Kommer inte ihåg vad han hette, men kommer ihåg att kom man först på Boge, och rökte, så snabbt av med hjälmen, bryt av halva ciggen, tänd snabbt, dra ett par bloss och fimpa framför stövlarna på stackarn som kom tvåa--- "Oj oj vad man stått här länge och väntat ...":hjälm
 

sportbike

Guest
Kommer inte ihåg vad han hette, men kommer ihåg att kom man först på Boge, och rökte, så snabbt av med hjälmen, bryt av halva ciggen, tänd snabbt, dra ett par bloss och fimpa framför stövlarna på stackarn som kom tvåa--- "Oj oj vad man stått här länge och väntat ...":hjälm

Haha,vilket minne du har.
Visst hade vi gömt en näve fimpar innanför staketet också,som vi slängde omkring oss innan han kom fram?
Han hade en Kawa GPZ 1100 i alla fall,silver o röd.
Han skyllde alltid på däcken :)
 

sportbike

Guest
Najs,man känner igen några fast namnen trillat ur :)

edit:har du nåt kort på Leif "kotten" Kotulinski?
Förolyckades på en RD 350 1983.
 
Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Som jag har väntat.. *asg*

Hittade iofs bilder på massa andra bekantingar från den tiden då det gick mammutar på gatorna....

Sandy, Cralle, Lindén mfl....
 

maci

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
stockholm
Hoj
Retta
:)
minns när jag som 13åring besökte släkt i sthlm och smet iväg till stan och kollade in bågarna på sveavägen.

Örtengren hette väl en kille med snabbaste katanan?

Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp
 

sportbike

Guest
Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp

Hälsa rörpularn :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Patrik örtengren, en god vän till mig... han kan fortfarande köra så det ryker, spelar ingen roll om det är hoj,bil eller båt, det är bara pjäxan i pannrummet som gäller... kul med några som gillar nostalgi-trippar till en svunnen tid:tummenupp

namnet känns igen ja, kul men såna här minnen.
bodde han in Bro, Kungsängen då kanske?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top