60 Greatest riders.

*DanTheMan* skrev:
Vart fan e Sito Pons o Aspar Martinez??
Aspar är 56:a.

Pons vete tusan om han kvalar in på listan, iofs petar han ju Hodgson all världens väg vilken dag i veckan som helst...

Gustav O skrev:
Aspar är 56:a.

Pons vete tusan om han kvalar in på listan, iofs petar han ju Hodgson all världens väg vilken dag i veckan som helst...

Håller med där, Pons är tveksam.

Fan man kanske skulle göra en egen nu som jullovssysselsättning:)

En hel hög som inte har på den där listan att göra alls.
Och en hel del som verkligen saknas. Whitham före biaggi?? Hej kom knarka med listskaparen...

Haha är det nåt på den listan som stämmer?
Rossi ÄR #1. :fakta
Sen när blev James Toseland bättre än Biaggi?!
Och Jamie Witham bättre än Biaggi, Cadalora och Mamola... :lol

Jag skulle nog sätta Schwantz före Doohan, Hailwood och Agostini. Därefter Rossi (svårt att bedöma nån mitt uppe i karriären)

Den där är väl ändå en röstning gjord bland medelålders / gamlingar som endast vill komma ihåg gamlingar som inte kör längre. Såklart att de röstar för personer som de på sin tid när de kanske hade sina blomsterår körde bra. Skulle röstningen vara blanda moderna och nutidatänkande och yngre personer, så skulle Rossi ligga först.

Swedie skrev:
Den där är väl ändå en röstning gjord bland medelålders / gamlingar som endast vill komma ihåg gamlingar som inte kör längre. Såklart att de röstar för personer som de på sin tid när de kanske hade sina blomsterår körde bra. Skulle röstningen vara blanda moderna och nutidatänkande och yngre personer, så skulle Rossi ligga först.

Ja och vad vill du säga med det? Precis som att Henke Larsson fick tidernas guldboll före tex Gunnar Nordahl....

Klart man röstar på de man själv sett och haft som hjältar.

Rent objektivt är det jävligt svårt att snacka bort Giacomo Agostini och Angel Nieto som annat än rent överjävliga förare.

Jag tycker allt att Daijiro Kato borde fått en bättre plats. Han om någon kunde ha satt stopp för Rossi.

vill bara säga att man inte behöver ta den på så mycket allvar. Vi kan ju göra en egen röstning här på SH kanske :) o sätta upp den senare och göra en jämnförelse med engelskmännen.

Vart är Gunnar Kalén?
Bruno Spaggiari?

Å vad fasen gör Hodgson där uppe..

:va

Jämrans skitlista

/B

Angående att man inte ska höja folk som fortfarande är aktiva till skyarna.
Är inte det helt fel egentligen?

Den som är bäst nu (och har varit det ett tag) är väl den största genom tiderna eftersom konkurrensen är bättre och det krävs mer än gott om pengar och dåligt omdöme för att vinna.

McFille skrev:
På gamla rövarhistorier, och t.ex. på att 58-74 så hade alla mästerskapsvinnarna i 500-klassen en sak gemensamt, de körde alla MV Agusta.
Menar inte att förarna var sämre förr, men vinner samma fabrikat 17 år i rad är det något fel på konkurrensen.
Om alla kör på samma maskiner är det ju verkligen föraren som gör skillnaden....

Swedie skrev:
vill bara säga att man inte behöver ta den på så mycket allvar. Vi kan ju göra en egen röstning här på SH kanske :) o sätta upp den senare och göra en jämnförelse med engelskmännen.
INgen omröstning utan redaktören på Motorcycle Racer som har gjort en lista över de han anser vara de bästa förarna.

Gustav O skrev:
......
Var är Capirossi?

Precis var är Capriossi?

Till er som tycker att Rossi är världes främsta: Vad har han som tillexempel Doohan & Hailwood saknar?

Tycker det är ett svårt val.

Last edited:
MagnusK skrev:
Eller var bara Hailwood mer överlägsen?
Ingen aning, det var före min tid.
Men som jag skrev ovan tycker jag att den som är överlägsen i dag är den störste genom tiderna eftersom det är så mycket svårare att vara det nu än då.

sandstream skrev:
Men som jag skrev ovan tycker jag att den som är överlägsen i dag är den störste genom tiderna eftersom det är så mycket svårare att vara det nu än då.

Vad är det med dagens "andraskikt" som gör dem så mycket bättre än t.ex. Criville, Cadalora och Abe? Resterande toppgäng är ungefär detsamma nu som då.

sandstream skrev:

Hur kan du veta det? Agostini hade kanske spöat skiten ur både Doohan och Rossi om de hade mötts?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back