60 foots tider

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag testade i somras med min GSX1100R -90, orginaldrevad och moderat trimmad, 1.9 fick jag som bäst, det är svårare att komma iväg bra än man tror.

Låg 7:a på 201 meter är inget att skryta med, hjälper det att dreva?
 
GSXR1100R skrev:
Jag testade i somras med min GSX1100R -90, orginaldrevad och moderat trimmad, 1.9 fick jag som bäst, det är svårare att komma iväg bra än man tror.

Låg 7:a på 201 meter är inget att skryta med, hjälper det att dreva?

Killen som hade min drag-thunderace innan mig (väldigt bra resultat fö) har en jävla teknik på att komma iväg,du skulle ta ett snabbt snack med han,fjädrings-seten kan jag hjälpa dig med,men just att förklara tekniken för att komma iväg...Han e helt sanslös,det är bara pang och så e han borta.PM'a mig så får du hans nummer.Han hjälper dig gärna.Hälsa från mig så bjuder han på en bira med. :tummenupp
 
Mycket handlar om att möta kopplingen med gasen och att TRÄNA,TRÄNA.....
men att ha ett rätt inställt chassi är även det a och o.
Själv har jag gjort 1.69 med orginal sving och 1.51 med förlängd.
Kolla in Ryan på http://www.dontbescaredracing.com/video/
Han är GRYM :Bugar
 
Många här på SH har bara kört street racing, det är en j-a skillnad att köra på en riktig DR stripp, mycket svårare än vad många tror, dom kallar det styrlåsrejsing och tror att DR är skittråkigt eftersom man bara kör rakt fram ett par sekunder.

DR ger en enorm adrenalinkick, ofta är det fullspäckat på läktaren när man kör på MECA Race Way i Malmö, med lite träning så ska man väl komma ner under 7 sekunder i sommar.

DR freaksen brukar skoja med mig som kör RuntiRunt (Road Racing) dom förstår inte nöjet att ligga och harva runt på en bana utan att komma någonstans.

Jag gillar både RR och DR :tummenupp
 
Träning hjälper men det är inte lätt att få bra 60 fötter med en orginal sporthoj, då måste man ändra lite grejor först. Lång, låg och styv brukar hjälpa. Min bästa är 1.65s men detta var mitt första år så det ska gå att köra mycket fortare med träning, 1.5 är målet för nästa säsong. Har för mej jag körde mot dej ett par gånger? DR är kul, hoppas fler kommer och provar denna sommar!
 
Önskar jag sparat några papper från när jag pysslade med dragracing i San Diego (CA). Bästa tid var 6.8 (201m) något med en streetfighter 02 R1 och originaldrevning :hihi
 
jojje1963 skrev:
Träning hjälper men det är inte lätt att få bra 60 fötter med en orginal sporthoj, då måste man ändra lite grejor först. Lång, låg och styv brukar hjälpa. Min bästa är 1.65s men detta var mitt första år så det ska gå att köra mycket fortare med träning, 1.5 är målet för nästa säsong. Har för mej jag körde mot dej ett par gånger? DR är kul, hoppas fler kommer och provar denna sommar!
Tjena Jojje

Vi träffades ett par ggr i somras, jag kör en röd/svart GSX1100R, du sopade rent i 750 klassen med din trajja, iof hade du bara en motståndare men ändå.

Vi ses på strippen till våren :tummenupp

/Micke
 
Hehe, jaså det va då du körde. 900 klass vad det, ganska tråkigt att vi bara var 2st men jag vann iaf! Vann oxå streetbike på Winternats och det är jag stoltare över, kvaletta med 6.66s, Triumph rules!
Jag ska köra prostreetbike i år men där ska bli en bracket cup oxå så då kan vi mötas, i bracket kan vem som vinna, gäller bara att köra jämna tider och reagera som en kobra på granen.
 
jojje1963 skrev:
Hehe, jaså det va då du körde. 900 klass vad det, ganska tråkigt att vi bara var 2st men jag vann iaf! Vann oxå streetbike på Winternats och det är jag stoltare över, kvaletta med 6.66s, Triumph rules!
Jag ska köra prostreetbike i år men där ska bli en bracket cup oxå så då kan vi mötas, i bracket kan vem som vinna, gäller bara att köra jämna tider och reagera som en kobra på granen.
Låter kanon, man kanske skulle dreva lite :va
 
Växla den så den gör 185 på lagom växel (3'an?). Då slipper du växla en extra gång innan mål. Om inte din effektkurva är så smal så du tappar massor när du växlar så tycker inte jag man tjänar på att dreva ner, bättre att göra lite annat då. Sänkning och styv framgaffel gör rätt mycket på 60 foten. 60 foot tiden är viktigare än nått annat på en 201 meters bana, jag har kört ifrån hojar med 50% mer effekt än jag har bara för att jag haft "lite" bättre 60 foot tid
 
jojje1963 skrev:
Växla den så den gör 185 på lagom växel (3'an?). Då slipper du växla en extra gång innan mål. Om inte din effektkurva är så smal så du tappar massor när du växlar så tycker inte jag man tjänar på att dreva ner, bättre att göra lite annat då. Sänkning och styv framgaffel gör rätt mycket på 60 foten. 60 foot tiden är viktigare än nått annat på en 201 meters bana, jag har kört ifrån hojar med 50% mer effekt än jag har bara för att jag haft "lite" bättre 60 foot tid
Som den är nu lägger jag i trean strax före mål och hinner inte varva ut, jag ska prova med en annan drevning om jag får tummen ur.

Det lär bli lite svårare att komma iväg antar jag.

Tack för tipset :tummenupp
 
60-fot

1.58 med sänkt GSX-1100R -90 med orginal hjulbas.
 
Man bockar och bugar! Tror du man kan kapa det ytterligare om man byter ut cykelpumpen där bak mot en Öhlinare ?
 
Som bäst 1.44 på 60-fotaren med Banditen. Original B12'an 1.70 blankt.
http://andersbrink.se/dragsl45.jpg

Det är bara träning som gäller - och vara beredd på/våga att byta lameller titt som tätt. Att videofilma reporna hjälper väldeliga.
När det låter nåt liknande http://andersbrink.se/brink-lunda-90-gixxer-turbo.wmv (solorepa) vet du att du kör 1.50 60-fötter.

Full gas och maximera vridet runt 8000 varv med hjälp av kopplingen. Mental grej att våga stå på lite. Det tar tid. Nybörjarfelet är att släppa ut kopplingen för fort och inte våga slira.
 
J.J skrev:
Man bockar och bugar! Tror du man kan kapa det ytterligare om man byter ut cykelpumpen där bak mot en Öhlinare ?

Jag är nog inte rätt man att svara på det, jag har bara kört ett år och det tar nog ett par till innan man börjar kunna det här.
Jag kör själv med Roffes billigaste dämpare så din är nog inte sämre iaf. Prostreetbike hojarna brukar köra rätt styvt bak men jag hade svårt med greppet om jag inte körde rätt mjukt (160-18 gatdäck)
Prostreetbike folket kan sånt här, och dom jag träffat har gärna gett mig lite tips (är väl slut på det nu när man ska köra mot dom :D ) så på dom när du är på banan
 
Min bästa 60fot 1.39 men det var bara en gång men normalt ligger jag mellan 1,40 till 1.48 utan att framhjulet lättar så de går nog att åka fortare.. :) 1520mm hjulbas...! så nästa år ska jag nog åka under 8,60 :yoparty
 
Har lyckats med 1.57... men jag ligger tyvärr allt för ofta runt 1,65. Kör med 1520mm hjulbas.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top