57 teams i REC !

Last edited:
Skojar du ??? 1:46 på Anderstorp... Der var många (NEC '07) som inte var under 1:50 ...

ja, jeg har oxå betalt... men, intet hört från dom (det är sikkert et bra tegn :tummenupp )

kollade lite i rec tabellen förra året på anderstorp och de verkar bara vara dom första 15 teamen i rec som kör under 1.50 tider eller har någon förare som gör de. resten ligger mellan 1.50-2.05 typ. kanske läste fel?

kollade lite i rec tabellen förra året på anderstorp och de verkar bara vara dom första 15 teamen i rec som kör under 1.50 tider eller har någon förare som gör de. resten ligger mellan 1.50-2.05 typ. kanske läste fel?

Nope, det är helt rätt. Många har en 3:e förar som kör 1:55 - 2:02

Sååh... om man kör 1:46 ... Så kan man uten problem kör i NEC

Last edited:
Många har en 3:e förar som kör 1:55 - 2:02

Sååh... om man kör 1:46 ... Så kan man uten problem kör i NEC

hehe... så du tycker jag hör hemma i NEC:va

MEN, visst KAN man...och det har jag gjort, som 3:e förare innan REC tiden.
Dom jag körde med -06 låg på 1:40-1:44 tider konstant... (2 sbk ch förare)
och jag 1:46-1:52 & då slogs vi om placering 11-18, trots supersnabb personal i depån. Jag låg mest ivägen upplevde jag.

Dom gick vidare med förare som har högre ambitioner än jag.

Lite fakta.
Premiären Anderstorp 2007
REC var det 6 team som hade bästa tid över 1:50
15 team på 1:47 eller långsammare av totalt 28 som startade.

NEC = 0 team som hade bästa tid över 1:50 av 36 startande
4 team som hade 1:47 eller sämre som bästa tid...

Finalen
Rec 12 team med bästa varv tid 1:47 eller sämre 2 team över 1:50 av 42 startande.
NEC 3 team med bästa varvtid 1:47 eller sämre, 0 team över 1:50 av 29 startande.

Nää, kör man som bäst 1:46.... hör man hemma i REC.:pannkyss
Som om det inte skulle räcka så tog den jag kör med -08 licensen förra året och har aldrig kört ett ERF. Ja visst ja... Å vi ska köra 1:a tävlingen på en 600:a:D

//
Benny

Hur då? Vara odräglig i depån eller:va .

:D Tou'che (eller hur fn det nu stavas)

Pratade med Brånalt om att jag var i fel grupp, 33 betalda igår....
Blir nog tyvärr kval.

Han nämnde eventuella planer att byta dag mellan REC & NEC..

Dvs, Rec kör kval & race på lördag & NEC söndag.

Kanske kan det innebära att NEC folket sparar på krutet till söndagen?
//
Benny

hehe... så du tycker jag hör hemma i NEC:va

Nää, kör man som bäst 1:46.... hör man hemma i REC.:pannkyss
Som om det inte skulle räcka så tog den jag kör med -08 licensen förra året och har aldrig kört ett ERF. Ja visst ja... Å vi ska köra 1:a tävlingen på en 600:a:D

//
Benny

Du nedvärderar dig tycker jag, var ligger medelföraren i NEC under ett race 1,45?.
Dessutom är du inte ivägen för någon i det tempot och du lär bli snabbare i NEC då du kan haka på flera snabbare.
Endurance handlar inte om sprint.
Det gäller att vara hyfsat snabb och köra jämnt och länge och spara på materialet och göra snabba smarta byten.

Nä ställ upp i NEC så har jag någon jag kan haka på...:pannkyss

:D Tou'che (eller hur fn det nu stavas)

Pratade med Brånalt om att jag var i fel grupp, 33 betalda igår....
Blir nog tyvärr kval.

Kanske kan det innebära att NEC folket sparar på krutet till söndagen?
//
Benny
Det där är nog ingen dum ide... på det sättet kanske man kan få en bra måttstock på vilka team i REC som kanske borde flyttas upp till NEC och vilka team från NEC som bör flyttas ned till REC nästkommande tävling.

Det där är nog ingen dum ide... på det sättet kanske man kan få en bra måttstock på vilka team i REC som kanske borde flyttas upp till NEC och vilka team från NEC som bör flyttas ned till REC nästkommande tävling.
Kan tyvärr leda till att NEC förare ser REC som en billig träning innan race.

En fråga, kan jag köra på Falken på fredagen som träning med egen hoj utan att delta i REC eller NEC?

Lad os nu se, om det bliver aktuelt. Sidste år var 118 teams tilmeldt, men kun 28 til start i REC race 1 på A-torp.

Jeg regner fx ikke med, at mit team stiller til start på Falkenberg...

Hvis der allerede er 33 teams der har betalt, så kan du nok godt regne med kval. Der er een måde at ordne det på... Jeg kender en super hurtig chauffør som ikke er med i noget team, pga han ikke har økonomi til at køre race i år. Jeg indbyder ham til at køre kval + lidt race tid... Så er vi sikre på deltagelse. Det er bare surt for alle andre der ikke kan dette....

Lav nu en regl om at man ikke kan deltage i både REC og NEC i samme weekend !!!...

Same same but difference... Vilken skillna gör det ???? :confused:

Last edited:
Kan tyvärr leda till att NEC förare ser REC som en billig träning innan race.

För vårt team tror jag inte kvalet blir nått problem men ett grinit rec team skulle ju teoretiskt kunna lägga en eller flera protester mot dom förare som kör över (tror det var) 50 mil på en tävlings helg. Kanske inte så kul att bli diskad i nec...och kanske inte rätt sätt att bli poppis i depån...

björn

Hvis der allerede er 33 teams der har betalt, så kan du nok godt regne med kval. Der er een måde at ordne det på... Jeg kender en super hurtig chauffør som ikke er med i noget team, pga han ikke har økonomi til at køre race i år. Jeg indbyder ham til at køre kval + lidt race tid... Så er vi sikre på deltagelse. Det er bare surt for alle andre der ikke kan dette....

Lav nu en regl om at man ikke kan deltage i både REC og NEC i samme weekend !!!...

Same same but difference... Vilken skillna gör det ???? :confused:

Jag håller med, ska det kvalas ur folk så tycker jag en begränsning till 1race/person/helg är ok.

Vill andra delar av ett NEC-team köra så låt dom bilda ett team utan NEC-förare inblandade som drar ner kvaltiden...

Svår fråga att lösa, men med lite uppfinningsrikedom så.

/ Jens

Svår fråga att lösa, men med lite uppfinningsrikedom så.

/ Jens

Jag har precis pratat med min teamkompis om dette och han kom med et bra forslag....

Et eksempel. ... på Falkenberg er der plats til 38 i racet. Om der kommer 45 teams och kör kval på lördagen, då vill dom 7 bästa automatisk blive rykket til NEC om söndagen.
Der er vist ingen tvekan om att dom 7 snabbaste i REC fint kan köre i NEC. På denne måde kan alle köre och fler deltagere...

Nogle teams vil få problem da dom både kör REC och NEC, men... då kan dom välge vad dem vill. Kör snabbt och bara kör i NEC eller langsamt i REC (på kvallet) så att "rene" REC teams for chancen i NEC.

For mig är REC kval for NEC nästa år.... For andre er REC en chance på änu en pokal.
Precis som golfspelare som inte justere sit hcp ned, bare for at få änu en pokal ....

Last edited:
Jag har precis pratat med min teamkompis om dette och han kom med et bra forslag....

Et eksempel. ... på Falkenberg er der plats til 38 i racet. Om der kommer 45 teams och kör kval på lördagen, då vill dom 7 bästa automatisk blive rykket til NEC om söndagen.
Der er vist ingen tvekan om att dom 7 snabbaste i REC fint kan köre i NEC. På denne måde kan alle köre och fler deltagere...

Nogle teams vil få problem da dom både kör REC och NEC, men... då kan dom välge vad dem vill. Kör snabbt och bara kör i NEC eller langsamt i REC (på kvallet) så att "rene" REC teams for chancen i NEC.

For mig är REC kval for NEC nästa år.... For andre er REC en chance på änu en pokal.
Precis som golfspelare som inte justere sit hcp ned, bare for at få änu en pokal ....

Låter ju helrätt faktiskt!

/ Jens

Men alltså... Om man åker ner för att tävla på lördag och så råkar man kvala för fort och måste stanna en dag till. Verkar inte helrätt.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back