Scuba diver
Dansken ......

http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_teampresentation&task=view&id=3&Itemid=107#
Vad gör man med kval och race ? Vi kan ju inte väre 57 til race...
Der är bara 29 i NEC

Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kanske några av REC teamen känner sig snabba nog för att testa wild card till NEC.
Ska bli jävligt kul, hoppas bara inte för många "bordevaraNECteam" är med i ruljansen för att få åka 2 dagar i stöten!
/ Jens
Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Om man har kört NEC på lördagen, burde man inte få köre REC på söndagen... Men, det kan vi nok aldrig blive enige om.![]()
Har sagt det innan och säger det igen, det är inte klokt att man inte gör en ranking av teamen och också tvångsupp/nedflyttar. Förstår inte att man får lov att "tacka nej" till en uppklassning.Ja...det burde jo ske automatisk... Men, kanske dom inte har en extra förar ?
Men, det är ju absurd om man skal ha' kval på REC och kanske 20 stk i NEC ...
Oh well... shit happens
Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Om man har kört NEC på lördagen, burde man inte få köre REC på söndagen... Men, det kan vi nok aldrig blive enige om.
Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Om man har kört NEC på lördagen, burde man inte få köre REC på söndagen... Men, det kan vi nok aldrig blive enige om.![]()
Jag körde ofta båda rejsen förra året, men det var ju så länge det inte var risk för utkvalning. Jag skulle inte köra REC också om det skulle innebära att något team blir utkvalat, det känns ruttet.
Jag körde ofta båda rejsen förra året, men det var ju så länge det inte var risk för utkvalning. Jag skulle inte köra REC också om det skulle innebära att något team blir utkvalat, det känns ruttet.
Om man i normalfallet kör SS600, Superbike i SO och NM bör man väl hänga med rätt bra i högsta serien?
Det beror ju på hur många i teamet som normalt sett kör i de klasser som du nämnde. Om jag tex skulle vilja köra ERF med min gamla mek Pålle, ska vi då köra i NEC för att jag har A-licens?
Tja...vafor inte ? Ni har ju speeden till att köre NEC ?
Jag säger inte ni SKAL köre NEC, men... vafor inte ? Är det specielt skoj som a-förar att köre rookie race, bara for at få en bra placering ?
Anyway... denne tråd är inte ett fråga om a-förer i REC.... Men, mer om...vad händer med REC om 57 teams tilmelder sig och der bara finns 29 i NEC ??
Det handlar kanske inte om placering, utan om vart den andre föraren hör hemma?
När jag var på funkis utbildning för några veckor sen fick vi läsa lite i boken. Där i fanns det en regel som sa att en förare inte fick tävla mer än xx mil per helg, kommer inte ihåg hur mycket eller om den ens är relevant i ämnet. Det här har vi ju tjöta lite om vi får väll helt enkelt se hur det blir på Falken jag tror det kommer bli ettår för ERF
björn
Undrar hur uppdaterad denna sida är?
MaBe racing Nr:16 är anmäld till REC men uppställd i NEC, så nu har någon annan tagit mitt nummer 16![]()
//
Benny
Då det hela är en lagtävling skulle jag vilja påstå att det är lagets totala "kompetens" (hittar inget bättre ord) som bör avgöra, inte vem som är snabbast eller lågsammast.Det handlar kanske inte om placering, utan om vart den andre föraren hör hemma?
Va fan ska du köra REC![]()
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |