57 teams i REC !

Kanske några av REC teamen känner sig snabba nog för att testa wild card till NEC.

Det kvalas väl ut team, precis som i all annan racing. Men misströsta inte, alla kommer nog inte till start till varje race.

Ska bli jävligt kul, hoppas bara inte för många "bordevaraNECteam" är med i ruljansen för att få åka 2 dagar i stöten!

/ Jens

Kanske några av REC teamen känner sig snabba nog för att testa wild card till NEC.

Ja...det burde jo ske automatisk... Men, kanske dom inte har en extra förar ?

Men, det är ju absurd om man skal ha' kval på REC och kanske 20 stk i NEC ...

Oh well... shit happens :)

Ska bli jävligt kul, hoppas bara inte för många "bordevaraNECteam" är med i ruljansen för att få åka 2 dagar i stöten!

/ Jens

Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Om man har kört NEC på lördagen, burde man inte få köre REC på söndagen... Men, det kan vi nok aldrig blive enige om. :)

Last edited:
Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Om man har kört NEC på lördagen, burde man inte få köre REC på söndagen... Men, det kan vi nok aldrig blive enige om. :)

Jag håller med dig där. Sen kan dom lärde tvista hur mycket dom vill, instegsklassen bör ej vara en träningsklass för konungaklassen. Sen som i vissa fall att mekaniker ska köra dagen efter så säger jag inget om det.

/ Jens

Ja...det burde jo ske automatisk... Men, kanske dom inte har en extra förar ?

Men, det är ju absurd om man skal ha' kval på REC och kanske 20 stk i NEC ...

Oh well... shit happens :)

Det er jo det jeg har sagt hele tiden... Om man har kört NEC på lördagen, burde man inte få köre REC på söndagen... Men, det kan vi nok aldrig blive enige om.
Har sagt det innan och säger det igen, det är inte klokt att man inte gör en ranking av teamen och också tvångsupp/nedflyttar. Förstår inte att man får lov att "tacka nej" till en uppklassning.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3448755&postcount=2

Några team som nog inte skulle göra så dåligt ifrån sig i NEC men som är anmälda i REC
http://www.bpw-racing.se/index.php?i=2
http://www.brandtracing.se/teamet.php
http://www.musicpartnerracing.se/index.asp?fu_id=134
http://www.plassen-racing.com//content/view/60/60/

Om man i normalfallet kör SS600, Superbike i SO och NM bör man väl hänga med rätt bra i högsta serien?

Jag körde ofta båda rejsen förra året, men det var ju så länge det inte var risk för utkvalning. Jag skulle inte köra REC också om det skulle innebära att något team blir utkvalat, det känns ruttet.

Jag körde ofta båda rejsen förra året, men det var ju så länge det inte var risk för utkvalning. Jag skulle inte köra REC också om det skulle innebära att något team blir utkvalat, det känns ruttet.

:tummenupp Det tyckar jag är helt rätt inställing.. Det är kul at vära fler i klassen, men inte specielt kul att blive utkvalat av A-förar i et rookie race.

Last edited:

Men du gav inte bort din pokal din egotrippade f-n!:mad:

Om man i normalfallet kör SS600, Superbike i SO och NM bör man väl hänga med rätt bra i högsta serien?

Det beror ju på hur många i teamet som normalt sett kör i de klasser som du nämnde. Om jag tex skulle vilja köra ERF med min gamla mek Pålle, ska vi då köra i NEC för att jag har A-licens?

Last edited:
Det beror ju på hur många i teamet som normalt sett kör i de klasser som du nämnde. Om jag tex skulle vilja köra ERF med min gamla mek Pålle, ska vi då köra i NEC för att jag har A-licens?

Tja...vafor inte ? Ni har ju speeden till att köre NEC ?
Jag säger inte ni SKAL köre NEC, men... vafor inte ? Är det specielt skoj som a-förar att köre rookie race, bara for at få en bra placering ?

Anyway... denne tråd är inte ett fråga om a-förer i REC.... Men, mer om...vad händer med REC om 57 teams tilmelder sig och der bara finns 29 i NEC ??

Last edited:
Tja...vafor inte ? Ni har ju speeden till att köre NEC ?
Jag säger inte ni SKAL köre NEC, men... vafor inte ? Är det specielt skoj som a-förar att köre rookie race, bara for at få en bra placering ?

Anyway... denne tråd är inte ett fråga om a-förer i REC.... Men, mer om...vad händer med REC om 57 teams tilmelder sig och der bara finns 29 i NEC ??

Det handlar kanske inte om placering, utan om vart den andre föraren hör hemma?

Ja, det är ju riktigt :) ... Men, som sagt är dette ingen tråd om a-förer i REC.

Man kan ju så bare håbe att det aldrig bliver aktuelt med kval och att arrangørene automatisk kvall up til NEC så båda klasser kan have max. deltagereantal.
Altså, om man ligger i Top-3 i ett REC, så är man automatisk kvallet til NEC nästa gång.. (bara ett forslag, inte specielt seriöst eller gennemtänkt, jag vet man inte bare kan göre så)

När jag var på funkis utbildning för några veckor sen fick vi läsa lite i boken. Där i fanns det en regel som sa att en förare inte fick tävla mer än xx mil per helg, kommer inte ihåg hur mycket eller om den ens är relevant i ämnet. Det här har vi ju tjöta lite om vi får väll helt enkelt se hur det blir på Falken jag tror det kommer bli ett :tummenupp år för ERF

björn

När jag var på funkis utbildning för några veckor sen fick vi läsa lite i boken. Där i fanns det en regel som sa att en förare inte fick tävla mer än xx mil per helg, kommer inte ihåg hur mycket eller om den ens är relevant i ämnet. Det här har vi ju tjöta lite om vi får väll helt enkelt se hur det blir på Falken jag tror det kommer bli ett :tummenupp år för ERF

björn

Finns det en sån regel så bör jag gått över gränsen med mina NEC + BoTT + REC-helger förra året ;)

Nec/rec

Undrar hur uppdaterad denna sida är?

MaBe racing Nr:16 är anmäld till REC men uppställd i NEC, så nu har någon annan tagit mitt nummer 16:huvet
//
Benny

Då det hela är en lagtävling skulle jag vilja påstå att det är lagets totala "kompetens" (hittar inget bättre ord) som bör avgöra, inte vem som är snabbast eller lågsammast.
Om vi nu tar exemplet Pålle, är inte han snabb nog att ligga blande de långsammaste i NEC? Du är iallafall snabb nog att ligga bland de snabbare i där.

Håller med Scuba Diver, det är ju jäkligt trist om det blir utkvalning i REC om det kanske inte ens är fullt startfält i NEC.

Läser man under pos7 på tilläggsreglerna står där 38st till träning/tävling vid långloppet. Jag tolkar det som att ett ev kval inte är aktuellt.
När jag ringde kansliet på falken levde man efter villfarelsen att alla 57 troligen inte skulle dyka upp till start och att man på så vis klarar spärren på 38.
Jag betalade skyndsamt avgiften och hoppas det räcker till en plats.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back