57 teams i REC !

Som sagt, vi hade 16:e bästa tid i racet... I rest my case!

Angående poängen så kan jag förstå det, men det blir ju lika för alla.

Vi avsade oss poäng i det racet för att inte förstöra för dom som faktiskt slogs om seriepoäng.

Om alla "snabba" förare bara har vett nog att kanske inte anmäla sig i REC om det finns risk för utkvalning så har vi ju inget problem. Jag kommer iaf inte köra REC på falken, men kanske på andra banor om det inte är fullt.
 
Vi avsade oss poäng i det racet för att inte förstöra för dom som faktiskt slogs om seriepoäng.

Om alla "snabba" förare bara har vett nog att kanske inte anmäla sig i REC om det finns risk för utkvalning så har vi ju inget problem. Jag kommer iaf inte köra REC på falken, men kanske på andra banor om det inte är fullt.

:bow Du har min fulde respekt... Om du tar hem en pokal, det är helt ok med mig (jag har drygt 350 från en annan sport och dom är alle gemt långt väk)...
 
Om alla "snabba" förare bara har vett nog att kanske inte anmäla sig i REC om det finns risk för utkvalning så har vi ju inget problem. Jag kommer iaf inte köra REC på falken, men kanske på andra banor om det inte är fullt.
:klappar
 
Eller så gör man det så enkelt som det kan bli?
Du får köra ett race / helg. Välj om du vill köra NEC eller REC så är problemet löst med alla som kör REC som en träningsrunda innan de ställer upp i NEC.

Vill sen en av mekarna från ett NEC team ställa upp, så får han väll hitta andra mekar eller andra förare att ställa upp med i sitt REC team istället för att ta med 2/3 av ett NEC team till REC.
 
Om alla "snabba" förare bara har vett nog att kanske inte anmäla sig i REC om det finns risk för utkvalning så har vi ju inget problem. Jag kommer iaf inte köra REC på falken, men kanske på andra banor om det inte är fullt.

Om det blir kval blir du tvångsinkallad för kvaltjänstgöring. Eller kanske jag ta Kim istället....
 
Välj om du vill köra NEC eller REC så är problemet löst med alla som kör REC som en träningsrunda innan de ställer upp i NEC.

Men NEC går väl på Lördagen å REC på Söndagen, det e väl dom NEC team som stannar en dag extra isåfall som kan smyga sig in i REC :gnissla
 
Men NEC går väl på Lördagen å REC på Söndagen, det e väl dom NEC team som stannar en dag extra isåfall som kan smyga sig in i REC :gnissla
Okej, fick dagarna om bakfoten. Men gör så att en förare bara kan ställa upp i ett av racen. Antingen REC eller NEC inte bägge...
 
Ja, jeg mener oxå ... 1 man/1 helg/1 race... (NEC eller REC)

Dette vil give mig problmer da min teamkompis (som är en av dom langsomme i NEC) hellere vill fortsætte i NEC än i REC... Vilket är ok... Men, då måsta jag hitta ny förar.... Men, hellere det än alle NEC förare kör i REC...
 
Svaret är kort, koncist, med ett tydligt och klart budskap, framfört med kraft och inlevelse och kan sannolikt inte missförstås.
Nej men ett bra argument till ditt ställningstagande kunde vara intressant.
Dessutom löser ett NEJ, NEJ, NEJ inte problemet med eventuellt överfullt startfält i REC och just nu totalt bara 29 anmälda team i NEC-serien.

Ponera att 10% av dessa inte kommer till start; då har vi 26 team på gridden som tar 38 st träning/tävling långlopp. Detta innebär 12 tomma platser

I REC finns det 59 anmälda team, med samma matte skulle 53 komma till start och 15 skulle då bli utkvalade. Nån mer än jag som ser nåt logiskt samband?
 
Du fortsätter föra fram argument efter argument i den här infekterade frågan.

Det liknar mest småpojkar som sitter i vars ända av sandlådan och skjuter på varandra med knallpulverpistoler och största glädjen tycks komma från just att avfyra sin egen puffra.

Det leder sällan till någon ömsesidig förståelse.

Återigen, jag klargjort min ståndpunkt i frågan och jag är inte intresserad av att diskutera med dig.




men



låt oss ta ett snack på Falken eller nu till helgen på Hindenburgs Anderstorps event, så kanske vi kan lämna diskussionen och komma lite närmare en dialog.
 
Du fortsätter föra fram argument efter argument i den här infekterade frågan.

Det liknar mest småpojkar som sitter i vars ända av sandlådan och skjuter på varandra med knallpulverpistoler och största glädjen tycks komma från just att avfyra sin egen puffra.

Det leder sällan till någon ömsesidig förståelse.

Återigen, jag klargjort min ståndpunkt i frågan och jag är inte intresserad av att diskutera med dig.

men

låt oss ta ett snack på Falken eller nu till helgen på Hindenburgs Anderstorps event, så kanske vi kan lämna diskussionen och komma lite närmare en dialog.

Well, det enda som vi säger är ju, att det er trist om der finns 10 team som inte kvaller ind till REC, speciellt om der finns plats i NEC och om nogen teams är snabba nok till at köre i NEC, vafor så inte köre det ?
Men, jag skal inte säge vem som skal köre vad, men jag tyckar Don Q har fat i det helt riktige...
 
Last edited:
Well, det enda som vi säger är ju, att det er trist om der finns 10 team som inte kvaller ind till REC, speciellt om der finns plats i NEC och om nogen teams är snabba nok till at köre i NEC, vafor så inte köre det ?
Men, jag skal inte säge vem som skal köre vad, men jag tyckar Don Q har fat i det helt riktige...

Det naturligtvis så som du säger att det vore en olycklig situation om det till ERF premiären blir så att det finns lediga platser på lördag och blir kval till söndagens race.

Det är naturligtvis en situation som alla vill undvika. Tro inte annat än att ERF/Brånalt och FMK är medvetna om situationen och kommer att göra allt för att undvika detta.

Vad gör vi om inte tillräckligt många team kan förmås att välja 6h racet före 4h racet? Kan du se någon annan lösning än att det blir kval. Och kval är en del av racing, det förstår man förhoppningsvis om man håller på med racing.

Det smartaste man kan göra om man känner sig rädd för att bli utkvalad i Rec är att be Brånalt om ett wildcard till Nec. Då får man köra och det är garanterat mer lärorikt att bli omkörd av DonQ, Kim Jensen o co än att vingla runt bland en massa andra vingelpellar.

Att man blir omkörd av Fumlan på ett Nec är inte så sannolikt för han står säkert i depån med något kit-fel, kanske en strulande quickshifter.:)
 
Naturligvis er kval en del av racing... No problemo...

Nu har vi betalt til REC men, kanske vi får köre NEC istället... Der vill jag bare være väldig langsam, men det är ok for mig... Naturligvis vill jeg hellere köre NEC än wRECk ... vi så ju sista år att nogen teams inte bör köre race overhuvedet... (det sagde jeg ikke... :rolleyes: )

Jag hoppas att höre från Brånalt om vi är for månge i REC och om nogen vill klasse sig up til NEC....


Att man blir omkörd av Fumlan på ett Nec är inte så sannolikt för han står säkert i depån med något kit-fel, kanske en strulande quickshifter.:)

:D
 
men

låt oss ta ett snack på Falken eller nu till helgen på Hindenburgs Anderstorps event, så kanske vi kan lämna diskussionen och komma lite närmare en dialog.
Japp, en diskussion öga mot öga är alltid bättre än på ett forum.
Kommer inte till A-torp så det får bli på Falken.
 
Ska träffa Brånalt om en timme, har juryn beslutat nåt i sakfrågan? Är det OK om Fiver kör i båda serierna? Vi är 6 förare på 2 hojar och tänker ställa upp med 3 olika per race. Dock kan det hända att om vi har för lite förare till REC att 1 förare från lördagen är med på söndagen också. Är det moraliskt rätt eller fel?
 
Är det moraliskt rätt eller fel?

Tja... det skal inte jag avgöre, det är era beslutning. Vad tyckar du själv ? :)

Personligt ser jeg ingen problem i det, om der inte finns kval... Men, det är era beslutning... Jag gör som Svemo/Brånalt/alle andre säger...
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top