51 av 52 på teorin...

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hej! jag undrar vilket program ni använde för att plugga till MC kortet? Gjorde teorin för 1 timme sedan och fick 51... och 52 ska vara godkänd har programmet "Trafikskolan Teo" Hemma. Där får jag runt 60 hela tiden...

Läste boken. Gjorde ett par prov på körskolan och nått hos en polare som hade ett asdåligt program som hängde sig hela tiden.
Skrev upp för bil nått år efter MC och tror jag läste 20 minuter totalt. Fick nog 58+ poäng, det är ju inte raketkirurgi om man har lite körvana.

Läs korta stunder, försök att köra så mycket som möjligt så blir det logiskt tillslut.

Lycka till!:tummenupp

Problemet när man använder denna typ av program är samma som uppstår när man pluggar på gamla prov inför ett nytt. Man lär sig ett mönster och inte den faktiska kunskapen. Som alla lärare tjatat om: "Man lär sig för livet och inte för stunden". detta är förmodligen anledningen till att du kuggade. Mönstret på provet och de prov du övat på är inte riktigt samma. Som Hoztic säger, läs boken. (Suger gör det men är tyvärr enda rätta)

Eller gör du som jag skulle gjort, kolla vad du hade fel på, läser på enbart det och skriver igen.

Du väljer...

/ Från Universitetet

Jag får 1-3 fel då och då på Teo och det fick jag på teoriprovet också. Vad gör jag för fel?

hade full poäng när jag skrev provet. läste igenom boken, pärm till pärm, två gånger och körde lite internetprov.

Jag satte teoriprovet för både bil och mc på första försöket (dock med 10 års mellanrum).

Jag kände att det bara handlade om att förstå vad frågan handlar om, läsförståelse.

Ett exempel är t ex att en röd tråd i alla teoriproven är att aldrig förutsätta att någon annan trafikant gör på ett visst sätt och att aldrig "chansa" ö ht. Så alla svarsalternativ som på något sätt förutsätter att t ex en mötande bil gör på ett visst sätt kan man stryka direkt.

Åtminstone när jag tog lappen så tycker jag att proven man kunde köpa online från STR för typ 10:- var de som stämde bäst med de riktiga provet.

Det jag undrar är varför ngn som bor i Skåne gör teoriprovet i maj? Om det beror på ålder så ok annars inte...

När jag tog kortet var det bara körning kvar för mig då trafikskolan öppnade mc-säsongen och provet fixades med 1 1/2 dags plugg på trafikskolans dator!

Sluta grina på forumet för att du har pluggat för lite...

tycker dte är lite märkligt endå att man får ha så många fel som 13 och endå bli godkänd, de kollar ju inte vilka frågor du missat heller.

Så om nån svarar att man ska köra mot rött ljus på en fråga klarar de endå provet, kanske därför folk kör som de gör :va

inget mot TS utan bara en stilla fundering från min sida, 13 trafikregler som man inte kan av 65 är endå ganska mycket

Pluggade aldrig i boken. Gjorde bara tester från str.se. Fick 58 till bil och nyligen 57 till mc. Boken suger. Gör str tester och repetera skiten ett antal gånger, skriv upp vad du hade fel på och få en förståelse över vad som är rätt och varför. Lycka till! :näsblod

Pluggade aldrig i boken. Gjorde bara tester från str.se. Fick 58 till bil och nyligen 57 till mc. Boken suger. Gör str tester och repetera skiten ett antal gånger, skriv upp vad du hade fel på och få en förståelse över vad som är rätt och varför. Lycka till! :näsblod

.. så gissar han rätt på 20% av frågorna och lär sig vad som var rätt men fattar inte varför..
Varför är det så svårt att läsa en bok? Den är ju inte ens tjock och texten är skriven för en 10åring..

Det enda raka är att läsa boken 2 ggr och sen göra några teoriprov så man förstår hur frågorna funkar men det kanske är för jobbigt för dagens ungdom.

Det jag undrar är varför ngn som bor i Skåne gör teoriprovet i maj? Om det beror på ålder så ok annars inte...

När jag tog kortet var det bara körning kvar för mig då trafikskolan öppnade mc-säsongen och provet fixades med 1 1/2 dags plugg på trafikskolans dator!

Sluta grina på forumet för att du har pluggat för lite...

Man måste ju göra Risk 2 först innan man får boka teoriprov, kanske är det?

Du fick 51 rätt av 65 möjliga så vad gnäller du om?

Gör om gör rätt och klara teorin.. Läs boken från pärm till pärm 2 ggr som alla andra gå in och skriv och du kommer ha min 55 rätt när dom rättat ditt prov,:7peta:7peta:4skrika

Last edited:
Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...