Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Har inte läst allt men här kommer mitt tips. Alla kommer tycka olika men här är min resa.
1: Tog kortet och kunde typ inte köra hoj.
2: SMC och mycket bana, motstyrning grundades, mycket viktigt koncept.
3: SMC bizarra bromsa färdigt innan kurvan och rör inte bromsen samt gasa i kurvan lärdes in, helt galet i efterhand. Sånt oflyt i kurvorna och ej säkert enligt mig.
4: Efter mera bankörning så är det trailbraking som gäller på både gata och bana. Alltid två fingrar på bromsen för beredskap och börja bromsa mjukt in i kurvan om det behövs. Mycket flyt, säkert och mycker roligare körning. Enkelt att justera linjerna med både gas och broms.
Många håller säkert inte med men detta är min bestämda åsikt och upplevelse.
1: Tog kortet och kunde typ inte köra hoj.
2: SMC och mycket bana, motstyrning grundades, mycket viktigt koncept.
3: SMC bizarra bromsa färdigt innan kurvan och rör inte bromsen samt gasa i kurvan lärdes in, helt galet i efterhand. Sånt oflyt i kurvorna och ej säkert enligt mig.
4: Efter mera bankörning så är det trailbraking som gäller på både gata och bana. Alltid två fingrar på bromsen för beredskap och börja bromsa mjukt in i kurvan om det behövs. Mycket flyt, säkert och mycker roligare körning. Enkelt att justera linjerna med både gas och broms.
Många håller säkert inte med men detta är min bestämda åsikt och upplevelse.
Om din förståelse inte går djupare än "vadå, man lutar ju för att svänga??" så kommer du märka stor skillnad väldigt snabbt när du förstår och faktiskt jobbar aktivt med att motstyra.
För oss vanliga dödliga som inte föddes med kurvtagning i blodet så ÄR förståelse för motstyrning ett sätt att förbättra kurvtekniken, det är liksom inte öppet för diskussion utan alla som inte medvetet använder sig av motstyrning kan bara vinna på att träna på det för precis som med vilken annan färdighet som helst så är motstyrning något du måste öva på för att kunna använda effektivt till din fördel. Bara för att du råkat upptäcka att hojen svänger höger om du försöker trycka styret åt vänster så innebär det inte att du automagiskt har någon vidare nytta av det om du ändå fortsätter att bara köra på känsla. Att veta hur/varför motstyrning fungerar ökar sannolikheten att vidta rätt åtgärd i en situation där du fått panik och låst dig för att saker och ting är på väg att gå åt helvete.