51 av 52 på teorin...

Jag läste inte en sida i körkortsboken. Jag bara malde alla proven i trafikskolans program och när jag fick 70/70 på alla prov oavsett frågor eller dag och dessutom lärt mig innebörden i frågorna så var det dax för teoriprovet. Fick 57 för MC och 62 för bil.
Inte illa om jag får säga det själv! :)

Där fick man så man teg. :rolleyes:

Ganska bitsk av mig då jag förlorade lappen förra veckan 2 månader utan kort i början på säsongen med nytaget A- kort och nästan ny 600 rr i garaget är inte roligt.

Tillråga på allt tappades det i plåtburken med:( :gnissla:gnissla

Ganska bitsk av mig då jag förlorade lappen förra veckan 2 månader utan kort i början på säsongen med nytaget A- kort och nästan ny 600 rr i garaget är inte roligt.

Tillråga på allt tappades det i plåtburken med:( :gnissla:gnissla

Naaaw. :pannkyss
Du hann alltså ta A-kortet innan polisen lånade det?

Jag frågade ganska tydligt om ett program, jag har försökt läsa i boken även för bil. Jag har inte koncentrationen som krävs för att klara av att läsa allt det, har haft det problemet i hela livet och läsa en bok är ingenting för mig. Antagligen den lättaste metoden om man har nerverna för det. TEO trafikskola verkar helt värdelöst, dem frågorna är piss enkla får 60+ hela tiden. Fick massa idiotiska frågor var liksom 4 bilder på 1 och 8 alternativ.... varje skiljde det bara 1 ord. Gjorde även 3 tester på STR hemsida, och har 2 kvar som jag ska göra där fick jag 59 /61/62

STR sida är bra.. Liknar väldigt mkt av frågorna som kommer på provet. Kostar dock men det är det värt. Bästa är köra lite olika program. Eller gör man som jag, skriver om tills man får gokänt o tills dess kan man varenda fråga utan till ;) hahahha. Roliga med praktiska saker..
Fokusera på det du hade fel på med och öva på de.

Last edited:
FAIL. Man kan boka teori prov innan man gör risk 2. Men risk 2an måste vara gjord innan teori provet får göras.:arsele:arsele

Fantastiskt...att de aldrig frågar någon med lite logiskt tänkande när de konstruerar dessa regler!

Hur kommer det sig att alla kommer ihåg vad de hade på sina prov? Jag vet att jag klarade dom och kunde köra upp...

Tjöpte något utbildningspaket, läste boken som precis som provet kändes mer bilinriktad. Något tillägg för mc samt övningsprov online ingick också, kommer inte ihåg resultatet men godkänd och klar först i klassen = jag vann :tummenupp

Naaaw. :pannkyss
Du hann alltså ta A-kortet innan polisen lånade det?

Mmm precis och hade det varit på 2 hjul så visst låt det vara så men på 4 hjul och med 103 på 70 väg så är man allt annat än glad speciellt när man satt i en bil med 420 hk på bakhjulen.
Ångrar att man stannade.

Pressade proven tills jag hade 65 av 65, skrev upp och fick 64 av 65. Plugga mera dvs.

Gud vad duktig du är :klappar:klappar:klappar
Och på vilket sätt är ditt kk mer värt än den som fick 52 rätt och pluggade typ 3 timmar kvällen innan teori provet :va:va:va:arsele:arsele:arsele:brynad

Jag tror jag körde teo och konstaterade i efterhand att TEO inte alls ställde samma typ av frågor som teoriprovet gjorde.

Minns även att jag fick mer försäkring-, miljö- och hälsorelaterade frågor än trafik-/maskinrelaterade på teori-provet.

Jag försökte på datorn med fan de är ju sjuuuukt krånligt!..
Så fick bli mest böcker som man satt,å pluggade uta helvete :)

Jag frågade ganska tydligt om ett program, jag har försökt läsa i boken även för bil. Jag har inte koncentrationen som krävs för att klara av att läsa allt det, har haft det problemet i hela livet och läsa en bok är ingenting för mig. Antagligen den lättaste metoden om man har nerverna för det. TEO trafikskola verkar helt värdelöst, dem frågorna är piss enkla får 60+ hela tiden. Fick massa idiotiska frågor var liksom 4 bilder på 1 och 8 alternativ.... varje skiljde det bara 1 ord. Gjorde även 3 tester på STR hemsida, och har 2 kvar som jag ska göra där fick jag 59 /61/62

Känner igen namnet TEO :D... och vill minnas att det var hyfsat värdelöst.

Det som gäller är att köra STRs onlinetest (kommer inte ihåg hur många jag körde men säkert 10 eller fler ggr) - och läsa på det du svarar fel på.

När du lyckats så bra i andra test så måste du ha varit nervös eller haft otur att få frågor du är osäker på. Körkort.se är riktigt bra med förklaringar till frågorna men det är ganska dyrt. Testa några av deras frågor gratis.
De har även två billiga appar varav en är mc-app som är bra att göra då och då. Den räcker iof inte för att klara hela provet och hur omfattande bil-appen är rent allmänt vet jag inte. Finns även en annan täckande teoriapp till iPhone att ladda hem.. allt jag säger är installous till iPhone!

http://korkortonline.se/teori/ Bra sida som är gratis. Deras frågor kan dock tolkas på så många sätt vilket är dåligt.

Jag tror du klarar dig nästa gång med länken och TEO men mitt tips är att du reflekterar över svaren så att du vet varför och inte bara att det är rätt. Lycka till!

Körkortsboken räckte för mig när jag tog AM, fick 55/65. För mc-kortet köpte jag ''iKörkort mc'' appen till min lur. Helt klart prisvärd app då jag fick 60/65 :tummenupp

Jag gjorde provet idag, fick 56. Har pluggat med trafikskolan teo, och läst boken "Du & jag i trafiken"

Verkar ju vara svårt att få ett mc kort idag och värre tycks det bli nu när det ska införas en 24 års gräns för tung mc.Är folk dummare idag än förr eller vad är det egentligen som händer !?.
Det SKA vara vissa krav på folk innan man släpper ut dom i trafiken på fordon som toppar 300kmh och kan klyva vilken fullastad familjebuss som helst! :fakta

Att åldersgränsen höjs är bara den skärpning av reglerna som krävs för att anpassa sig till verkligheten. En Silverpil toppade väl 70kmh eller så, en modern sporthoj toppar >120, på ettan...

Folk är nog inte dummare, men nu börjar 80 och 90-talisterna ta hojkort, och dom har lärt sig att någon annan ska göra jobbet åt dom, och man behöver inte lära sig ett smack, för allt finns på wiki.

Det SKA vara vissa krav på folk innan man släpper ut dom i trafiken på fordon som toppar 300kmh och kan klyva vilken fullastad familjebuss som helst! :fakta

Att åldersgränsen höjs är bara den skärpning av reglerna som krävs för att anpassa sig till verkligheten. En Silverpil toppade väl 70kmh eller så, en modern sporthoj toppar >120, på ettan...

Folk är nog inte dummare, men nu börjar 80 och 90-talisterna ta hojkort, och dom har lärt sig att någon annan ska göra jobbet åt dom, och man behöver inte lära sig ett smack, för allt finns på wiki.

Skit ner dig gubbe:arsele:arsele:arsele Det samma sa era äldre om den yngre generationen och titta ni lever fortfarande:fakta

Är det någon som ska anklagas för att kk åldern höjs och premiärna är skyhöga så är det väl ändå den äldre generationen som ställt till det och visat våra kära politiker vilken väg dom skall gå i dessa ärenden.

P.s är 30 bast själv och har bidragit med min del ej på mc med desto mer på 4 hjul så jag skyller inte på någon.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup