5 Timmar kvar...

Bikacapa

SH Fånge nr 4748
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
GSXR 1000 K5, CRF 450 XM
sen hämtar jag ut hojen som väntat på mig sen i oktober. Gissa vem som inte kunde sova i natt.
Förresten det är ny GSXR 750. Ska ta lite bilder senare och ladda upp.

Grattis grattis, det är en ruggigt go känsla att hämta ut en hoj ingen annan har ägt innan :tummenupp :banana

Ångrar bara att jag var ute igår, känner mig lite bakis - sen har jag gått upp några kilo sen i höstas, så det var inte det lättaste att få på sig skinstället imorse.

O sex timmar senare ligger jag på St: Görans med brutet nyckelben, punkterad lunga och ett självförtroende som inte är exakt på topp.
Hojen hade gått 800 meter innan jag fick vobbel och tappar kontrollen.
Körde i kanske 40 när jag drog på lite och bakdäcket (helt ny) tappar fästet
Jag föll med hela tyngden på vänster axel, o istället för att låta hojen ligga, försökte jag lyfta den - vilket bara gjorde det hela värre.
Inga större skador på hojen, ska ringa verkstaden på måndag och kolla. Lite dystert bara med en sprillans hoj som efter 1,30 minuter får åka in på verkstan
Det blir iaf inget åkande för mig på minst 6 veckor.

Bikacapa skrev:
O sex timmar senare ligger jag på St: Görans med brutet nyckelben, punkterad lunga och ett självförtroende som inte är exakt på topp.
Hojen hade gått 800 meter innan jag fick vobbel och tappar kontrollen.
Körde i kanske 40 när jag drog på lite och bakdäcket (helt ny) tappar fästet
Jag föll med hela tyngden på vänster axel, o istället för att låta hojen ligga, försökte jag lyfta den - vilket bara gjorde det hela värre.
Inga större skador på hojen, ska ringa verkstaden på måndag och kolla. Lite dystert bara med en sprillans hoj som efter 1,30 minuter får åka in på verkstan
Det blir iaf inget åkande för mig på minst 6 veckor.

Jag skulle kunna skriva ganska mycket just nu men jag behärskar mig...

Hoppas du kryar på dig.
Ta'det lugnt och tänk efter lite. Bli inte skrämd för hojåkandet men behandla det med respekt.

Wiseguy skrev:
Jag skulle kunna skriva ganska mycket just nu men jag behärskar mig...

Hoppas du kryar på dig.
Ta'det lugnt och tänk efter lite. Bli inte skrämd för hojåkandet men behandla det med respekt.

Ska erkänna att jag är lite byxis efter det som har hänt.
Jag ser det som en varning, och kommer nog att vara mer försiktig i fortsättningen. Men det som mest stör mig är att jag inte riktigt kan förstå hur det hela kunde hända, håller med föregående inlägg - Orutinerat!

Ja, det där var ju inte så listigt, men det förstår du nog själv.

Jag säger som min segelflyglärare sa, när man gjort något som inte var riktigt 100:

-"Kan säga till innan du gör sådär, så man kan hinna med o ta en bild" ?

Ser fram emot bilderna.

Bikacapa skrev:
Ska ta lite bilder senare och ladda upp.

semper skrev:
Tror nog att det är det värsta, Det gör jävligt ont fysiskt men kan inte sluta tnka på att vad jag borde och inte borde ha gjort. Vill bara sova bort det nu..

Bikacapa skrev:
Tror nog att det är det värsta, Det gör jävligt ont fysiskt men kan inte sluta tnka på att vad jag borde och inte borde ha gjort. Vill bara sova bort det nu..

mm förstår det :/

krya på dig o ge inte upp.

Aj aj aj... ja inte bra.

Satt man och läste och kunde tänka sig in hur glad du var. Sen blev det "flyga ut genom ett stup" stuk på det hela.

Krya på dig!!

Bikacapa skrev:
Men det som mest stör mig är att jag inte riktigt kan förstå hur det hela kunde hända
Helt nya däck = snorhala första 10 milen innan dom är inkörda
Kallt ute = även inkörda däck kan vara snorhala när dom är kalla
Rullgrus = snorhalt
Ovan förare och kanske lite för mycket gas = snorhalt

Eller som en tidning sa om R1:an
"There are 3 things you need to ride an R1, throttle controll, throttle controll and throttle controll."
Bör tillämpas för dom flesta r-hojar.

fy fan vad illa. Tycker synd om dig och din hoj. Men det var fan ganska klantigt :7peta
Krya på dig
/Lalle

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien