5 Timmar kvar...

Bikacapa skrev:
O sex timmar senare ligger jag på St: Görans med brutet nyckelben, punkterad lunga och ett självförtroende som inte är exakt på topp.
Hojen hade gått 800 meter innan jag fick vobbel och tappar kontrollen.
Körde i kanske 40 när jag drog på lite och bakdäcket (helt ny) tappar fästet
Jag föll med hela tyngden på vänster axel, o istället för att låta hojen ligga, försökte jag lyfta den - vilket bara gjorde det hela värre.
Inga större skador på hojen, ska ringa verkstaden på måndag och kolla. Lite dystert bara med en sprillans hoj som efter 1,30 minuter får åka in på verkstan
Det blir iaf inget åkande för mig på minst 6 veckor.

eeh det va fan det värsta jag hört på länge... sicket extremt oflyt asså, men ändå.. man ska inte köra över sin/hojens förmåga.. krya på dig :tummenupp

LalleBalle skrev:
fy fan vad illa. Tycker synd om dig och din hoj. Men det var fan ganska klantigt :7peta
Krya på dig
/Lalle
En Liten bild, ursäkta den dåliga kvaliten, tagen med webcam på en papperskopia

Bifogat

• Nyckelben.JPG
    Nyckelben.JPG
    37.7 KB · Visningar: 263
Jobbigt,hoppas hojen klarade sig så bra som möjligt....
ta det alltid lungt på våren när ni är ovana o ta det extra lungt med nya däck,150hk är mycket mer på våren när man är ovan än på hösten....

När jag hämtade ut min hoj från affären förra året så tipsade de om att nya däck är hala (vilket du redan vet). Den som ramlat närmast affären hade lyckats med fantastiska 25m. Så du har en bit kvar till eliten. :tummenupp

Bikacapa skrev:
O sex timmar senare ligger jag på St: Görans med brutet nyckelben, punkterad lunga och ett självförtroende som inte är exakt på topp.
Hojen hade gått 800 meter innan jag fick vobbel och tappar kontrollen.
Körde i kanske 40 när jag drog på lite och bakdäcket (helt ny) tappar fästet
Jag föll med hela tyngden på vänster axel, o istället för att låta hojen ligga, försökte jag lyfta den - vilket bara gjorde det hela värre.
Inga större skador på hojen, ska ringa verkstaden på måndag och kolla. Lite dystert bara med en sprillans hoj som efter 1,30 minuter får åka in på verkstan
Det blir iaf inget åkande för mig på minst 6 veckor.

Inte för att jag vill skrubba salt i såren eller så, men är det första gången för dig på en hoj med nya däck? Eller första hojjen nånsin?
Hett tips, håll dig under 5000 varv de första 200-milen så slipper du ringa försäkringsbolaget innan butiksvaxet har nötts bort.

Hur som helst, skönt att höra att du kom levande ur det hela, hoppas att du är i sadeln så snart som möjligt igen.

Bikacapa skrev:
Tror nog att det är det värsta, Det gör jävligt ont fysiskt men kan inte sluta tnka på att vad jag borde och inte borde ha gjort. Vill bara sova bort det nu..
Känner igen det där.. morfin o lite sömntabletter fixxar saken.. fast jag sitter ofta tänker tbx på min olycka.. o nu har det strax gått 8 månader.. o funderar fortfarande på vad som eg hände..

om sex veckor hoppas jag på att jag iaf få stödja fullt på högerfoten o att jag kan gå med kryckor iaf.. o sex veckor går fort.. så du ska se att du snart e uppe o åker igen..

Krya på dig!!

200 mil! :lol

Då är ju däcket klart för byte... :fakta

//jaG

Fenix skrev:
Inte för att jag vill skrubba salt i såren eller så, men är det första gången för dig på en hoj med nya däck? Eller första hojjen nånsin?
Hett tips, håll dig under 5000 varv de första 200-milen så slipper du ringa försäkringsbolaget innan butiksvaxet har nötts bort.

Hur som helst, skönt att höra att du kom levande ur det hela, hoppas att du är i sadeln så snart som möjligt igen.

Satan va tråkigt, jag som gratulerade dig och förstod din känsla då min hoj också var ny när jag hämta ut den. Aja man lär sig av misstagen, krya på dig :tummenupp

Ja vad ska man säga :näsblod Starkt av dig att skriva ut det på sh , själv hade jag laddat upp lite bilder från suzukis hemsida på den nya 750:n
och hållt masken :hihi

Krya på dig :tummenupp

/ Majk

Kan säga att jag lider tok mycket med dig !
Jag var nämligen på AVA minuterna efter att du vurpat stefan (säljaren)kom rullandes med din hoj.
Och jag frågade om han tagit in den som inbytes hoj, men han berättade att det var en kille = du som hämtat hojen och kört iväg en bit för att sen klota.
Stackars dig säger jag bara
Kan tänka mig att du känner för att :huvet .

// TOK :fyllisar

Fenix skrev:

Nej du skrubbar nog inte salt i såren, och har rätt i dina båda antaganden. Var min första hoj, samt första hojen med nya däck.
Jag slipper nog ringa FB-t iaf då jag körde halvförsäkrat.
Vad säger man - man lär sig av sina misstag - hoppas att jag har självkontrollen att inte göra fler.
Hur frustrerad jag än är, så måste jag säga att jag också är väldigt tacksam:
Min skada är förhållandevis liten, jag skadade ingen annan, det hände innan jag blev för övermodig och förmodligen skulle köra i mycket högre fart.
Jag tror att nästa gång jag sätter mig på cykeln blir det meed helt annan respekt.

TokJohan skrev:
Kan säga att jag lider tok mycket med dig !
Jag var nämligen på AVA minuterna efter att du vurpat stefan (säljaren)kom rullandes med din hoj.
Och jag frågade om han tagit in den som inbytes hoj, men han berättade att det var en kille = du som hämtat hojen och kört iväg en bit för att sen klota.
Stackars dig säger jag bara
Kan tänka mig att du känner för att :huvet .

// TOK :fyllisar

Jgag snackade precis med han, kommer bli lite pinsamt att åka dit igen o hämta den - när den väl är fixad.
Han trodde att det skulle gå på minst 20 papp att få den i ny skick.
Frågan är om jag ska bry mig om det kosmetiska eller bara fixa det mest nödvändiga?

Bikacapa skrev:
Nej du skrubbar nog inte salt i såren, och har rätt i dina båda antaganden. Var min första hoj, samt första hojen med nya däck.
Jag slipper nog ringa FB-t iaf då jag körde halvförsäkrat.
Vad säger man - man lär sig av sina misstag - hoppas att jag har självkontrollen att inte göra fler.
Hur frustrerad jag än är, så måste jag säga att jag också är väldigt tacksam:
Min skada är förhållandevis liten, jag skadade ingen annan, det hände innan jag blev för övermodig och förmodligen skulle köra i mycket högre fart.
Jag tror att nästa gång jag sätter mig på cykeln blir det meed helt annan respekt.

Gixxer är respekt! :tummenupp När du är uppe och hoppar igen och har vägarna förbi Tungelsta (slingerbulten) är det bara att hojta så kan jag visa var dom flesta brukar åka av, så du inte blir statistik i onödan, max en krash per säsong.

Själv klotade jag på västerbron i höstas, diesel på vägbanan = noll friktion.

Bikacapa skrev:
Jgag snackade precis med han, kommer bli lite pinsamt att åka dit igen o hämta den - när den väl är fixad.
Han trodde att det skulle gå på minst 20 papp att få den i ny skick.
Frågan är om jag ska bry mig om det kosmetiska eller bara fixa det mest nödvändiga?

Törs man fråga vilka skador den fått?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...