Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Roger_SWE skrev:Jag har en Husa -03:a med 5" bakfälg. Går kjedjan fritt med Michelins Supermoto däck?
Roger_SWE skrev:Jag har en Husa -03:a med 5" bakfälg. Går kjedjan fritt med Michelins Supermoto däck?
jonte76 skrev:Så du har köpt dig en motard nu.Hur går den då? Nöjd?
Roger_SWE skrev:Vilket Michelin Supermoto däck ska jag ha?
Just nu sitter det ett medium fram.
Vilken gummiblandning ska jag ha bak?
Vilken blandning brukar ni åka fram/bak?
Roger_SWE skrev:Vilket Michelin Supermoto däck ska jag ha?
Ap, ap, ap, ap....ypvs skrev:Tror bara att de finns i en blandning. Iaf var det så förra året. De tog fram en speciell Supermotomix helt enkelt. Mellan soft och medium om jag inte missminner mig.
Daniel
Ajdå, då har dom släppt fler varianter. Jag hittade min fusklapp och på den har jag, efter samtal med hojdäcksansvarig på Michelin Sverige, skrivit attMr R skrev:Enligt däckfirman jag pratade med finns det tre blandningar att välja mellan soft, medium och hård...
Ja, det är lite konstig ordningSpider skrev:Ajdå, då har dom släppt fler varianter. Jag hittade min fusklapp och på den har jag, efter samtal med hojdäcksansvarig på Michelin Sverige, skrivit att
Fram där lägre nummer innebär hårdare blandning
SMF17A = soft
SMF15A = medium
Bak där högre nummer innebär hårdare blandning
SMR14A = medium
SMR22A = medium/hard
Googlade lite medan jag skrev detta och hittade då även SMF16A och SMRP16A (japp SMRP, extra P där alltså). Hur dom passar in i det hela kan bara en frog får rätsida på. Fram torde väl vara gissningsbart men bak, med ett extra P och allt.....
.
jag har 4.25 på min och det gick bra med ett 160 däck på bara att köpamada skrev:Funkar bakdäcket på 4,25 fälg eller är däcket för brett?

Hittade bilder på regndäcken åxå efter lite mer letande.....Roger_SWE skrev:P = Rain
Du ska ha medium fram. Kör du med soft tar det slut fortare än bakdäcket. Skulle vara om det är riktigt kallt...Roger_SWE skrev:Vilket Michelin Supermoto däck ska jag ha?
Tack för ett bra svar.Stoffy skrev:Du ska ha medium fram. Kör du med soft tar det slut fortare än bakdäcket. Skulle vara om det är riktigt kallt...
Bak ska funkar det bra med medium, grymt bett. Är det riktigt varmt eller att du kör på en riktigt snabb banan kan du köra med medium hard. Håller bra mycket längre. Martin L körde med det däcket under något alt några wm. Han kör dock aldrig soft fram. Inte jag heller efter att ha kört slut på ca 4st framdäck på nolltid utan att känna någon skillnad på fäste mot mediumframdäcken.
Eller kanske inted1ce skrev:
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |