tyvärr är det så att så kallad "roid rage" är väldigt uppförstorat, i de flesta fall där det varit problem med dopade personer så har det varit andra droger inblandade. om någon som är full misshandlar någon så är det en misshandel, om någon är full och misshandlar någon men samtidigt har steroider i kroppen så är det helt plötsligt ett bevis på att steroider är farliga.
Du vet inte riktigt vad du pratar om märker jag. Ett flertal som jag känner har genomgått betydliga personlighetesförändringar och varit väldig ostabila i psyket unden tiden de missbrukat.
Då jag tränat själv sedan slutet på 80-talet så har jag sett och varit med om mycket direkt från verkligheten.
Hur går doping ut över samhället menar du?
Självfallet bidrar det inte till nåt positivt
Genom tex. att några överdoserar och kommer kräva sjukhusplatser som andra har större behov att använda.
Andra kommer kräva fler polisinsatser genom att fler raseriutbrott, fler anmälan om hot osv. kommer inträffa. Är det inte bättre utreda mord och våldtäkter ?
Vissa andra kan hamna i en brottslig bana med droghandel och genom att langa.
Finns många exempel på varför det är dålig både för den som brukar och oss andra.
Last edited: