40 gripna i stor dopningsrazzia

tyvärr är det så att så kallad "roid rage" är väldigt uppförstorat, i de flesta fall där det varit problem med dopade personer så har det varit andra droger inblandade. om någon som är full misshandlar någon så är det en misshandel, om någon är full och misshandlar någon men samtidigt har steroider i kroppen så är det helt plötsligt ett bevis på att steroider är farliga.

Du vet inte riktigt vad du pratar om märker jag. Ett flertal som jag känner har genomgått betydliga personlighetesförändringar och varit väldig ostabila i psyket unden tiden de missbrukat.

Då jag tränat själv sedan slutet på 80-talet så har jag sett och varit med om mycket direkt från verkligheten.

Hur går doping ut över samhället menar du?
Självfallet bidrar det inte till nåt positivt

Genom tex. att några överdoserar och kommer kräva sjukhusplatser som andra har större behov att använda.

Andra kommer kräva fler polisinsatser genom att fler raseriutbrott, fler anmälan om hot osv. kommer inträffa. Är det inte bättre utreda mord och våldtäkter ?

Vissa andra kan hamna i en brottslig bana med droghandel och genom att langa.

Finns många exempel på varför det är dålig både för den som brukar och oss andra.

Last edited:
Du vet inte riktigt vad du pratar om märker jag. Ett flertal som jag känner har genomgått betydliga personlighetesförändringar och varit väldig ostabila i psyket unden tiden de missbrukat.

Då jag tränat själv sedan slutet på 80-talet så har jag sett och varit med om mycket direkt från verkligheten.

du läste alltså inte det andra stycket i mitt inlägg?

Lite dagis gnabb här :D,

Alltså, det är ju rätt enkel det här, för eller emot, inte svårare än så eller :va.
Ni som är emot behöver väll inte överbevisa varandra med era kunskaper, eller :confused:
Å ni som är för, tänkom, tänk rätt,
För det tredje finns det anabola som inte bara bygger, utan även ökar syreupptagningen och deffar, vätskedrivande, så även vissa av hojfolket anv det.
Men inte fan slutar jag och titta på MC tävlingar, å nej, tror inte dom tar dopingprov på förarna, på sin höjd alkotest.

Last edited:
Rätt roligt att sitta och läsa om folk som verkar veta allting om dopingens bieffekter, men i själva verket inte vet skillnaden mellan en thai 5:a och en ryss 5:a utan bara tror på allt som står på aftonbladet.

Och eftersom tydligen ingen på forumet ens testat steroider så är de rätt konstigt att alla verkar veta så mycket om det.

Min åsikt och reflektion av det hela är att doping är väldigt väldigt vanligt, inte minst inom sporten utan även i samhället.

Jag har inte stött på någon som är aggresiv eller andra betende störningar som man kan relatera till just dopingen, då jag ser drogerna och andra missbruk som mycket större problem i deras liv än just dopingen.

Säger absolut inte att det är något att leka och exprimentera med då det säkert kan ha väldigt förödande effekter på kroppen och säkert folk runt omkring i vissa fall. Men så länge man är noga påläst och ínte överdriver så är de långt ifrån så farligt som tidningarna skriver, men fortfarande inget jag tycker ska vara lagligt då de nog kommer orsaka mycket mer problem än i dagsläget. Då folk som är väldigt dåligt pålästa stoppar i sig allt skit och inte har en aning va dem gör, eller blandar med alkohol och droger så blir det nog förödande effekter av det hela.

Nu orkar ja inte skriva mer:tummenupp

Min åsikt och reflektion av det hela är att doping är väldigt väldigt vanligt, inte minst inom sporten utan även i samhället.

Jag har inte stött på någon som är aggresiv eller andra betende störningar som man kan relatera till just dopingen, då jag ser drogerna och andra missbruk som mycket större problem i deras liv än just dopingen.

Ja, det är jävligt vanligt. Och du menar att du har sett det hela på nära håll men ingen annan här har gjort det? Ahh, glömde ju att du har suttit på multipla fängelsen och sånt också medan vi andra lever i en riktig svenssonvärld helt utan att träffa på andra människor :rolleyes:
Bara så att du vet så finns det folk här inne som dels jobbar med människor som har varit i sådana här situationer *beroenden mm* och sen finns det folk här inne som har dopat sig.
Jag har själv sett dopingens baksida på nära håll med aggressioner och beteendestörningar som du fint kallar det.
Jag skiter i om folk dopar sig, det rör inte mig speciellt mycket mer än att jag inte vill umgås med dem mer än nödvändigt.
Ryssfemmor i all ära, det finns ju inte en jävel som dopar sig smutsigt nu för tiden *eller?*, doping är inte vad det har varit.
Nu kan du ju köra elitdoping med epo och sånt skit och du hittar info om det på närmaste forum och inom en vecka så har du grejjer i brevlådan.

Men fortfarande, jag skulle hellre kolla på en olympiad där alla är fullproppade med doping istället för det jävla myglandet som pågår idag :tummenupp

Rätt roligt att sitta och läsa om folk som verkar veta allting om dopingens bieffekter, men i själva verket inte vet skillnaden mellan en thai 5:a och en ryss 5:a utan bara tror på allt som står på aftonbladet.

Berätta nu de medicinska konsekvenserna, dopingexpert!

:ätapiller

Men så länge man är noga påläst och ínte överdriver så är de långt ifrån så farligt som tidningarna skriver,

Och hur många är pålästa, på riktigt?!
Alltså inte flashback-pålästa utan medicinskt kunniga i ordets riktiga bemärkelse?

Och hur många är pålästa, på riktigt?!
Alltså inte flashback-pålästa utan medicinskt kunniga i ordets riktiga bemärkelse?

Noll! Precis som vanligt på SH eller Flashback för den delen.

All endokrin behandling är behäftat med stora risker för permanenta biverkningar i princip även vid terapeutiska doser och missbrukardoser ger störthäftiga biverkningar....

Hur många här inne hade velat att cheyen sin knaprade östrogen i jättedos för att få större bröst och bli mer kvinnlig?

Vilka som använder

Jag har ju själv tränat hårt som tusan tidigare och tävlat lite grand. Jag har sett det hela från insidan och jag skulle vilja påstå att missbruket är mycket mer utbrett än vad många förstår. Det är dessutom inte bara de riktigt grova killarna och tjejerna som använder dopingmedel utan det finns även en hel del finniga tonårskillar som knappt ens har några muskler. Det finns faktiskt väldigt många som använder doping men tränar mesigt och äter fel och därför ändå inte får några resultat. Sen finns såklart även motsatsen som verkligen tränar stenhårt och äter rätt och får fina resultat utan otillåtna preparat.

Personligen kände väl jag att det hela gått för långt när tjejerna som tävlade i byggning var lika hårda som killarna vilket i stort sett är en fysiologisk omöjlighet pga av vår hormonbalans.

Sen är ju ett annat problem att det inte utförs några tester på tävlingarna. Sedan 2000 finns det en tävling som jag kommer ihåg att de hade tester på. Det var Luciapokalen 2002. Alla utom en som skulle testas smet från testerna, det säger ju en hel del.

Jag kan förstå att elitidrottare som lever på sin sport använder doping. Men jag kan inte riktigt förstå varför folk riskerar sin hälsa för att i bästa fall vinna en hink protein.

Dock tycker jag att mediabilden av bodybuilders är bedrövlig. Visst många av dem tar stora hälsorisker men att de är våldsammare än andra, mindre intelligenta eller allmänt otäcka personer är inte sant. Så gott som alla som jag lärt känna när jag tränade som mest är väldigt snälla och ödmjuka personer och utbildningsnivån och intelligensen är inte lägre än hos snittet.

Var skriver jag att INGEN annan har sett det på nära håll? Ser att de finns dem som skriver att dem jobbar med det osv. Såå vart du ville komma med det förstår ja inte.

Multipla fängelsen, även där får du nog läsa lite noggrannare.

Ja, det är jävligt vanligt. Och du menar att du har sett det hela på nära håll men ingen annan här har gjort det? Ahh, glömde ju att du har suttit på multipla fängelsen och sånt

Bara så att du vet så finns det folk här inne som dels jobbar med människor som har varit i sådana här situationer *beroenden mm* och sen finns det folk här inne som har dopat sig.

Berätta nu de medicinska konsekvenserna, dopingexpert!

:ätapiller

Inte ens lönt att svara på ditt omogna inlägg men för all de, har inte påstått mig vara någon expert i såå fall kan du ju visa vart. Berättade bara om mina erfarenheter inom ämnet och att jag inte sett några som helst av alla dem biefekter media säger att doping är förenat med. Jag tyckere dem görr det mycket större än det är. Men misstolka mig inte, jag är på nått sett för doping utan tvärtom, jag tycker det är fel och borde vara förbjudet men jag förstår ju dem som använder det. Men är ändå medveten om att det finns mycket bieffekter men fortfarande tror ja inte dem är riktigt så omfatttande som media vill man ska tro

Last edited:
Inte ens lönt att svara på ditt omogna inlägg men för all de, har inte påstått mig vara någon expert i såå fall kan du ju visa vart. Berättade bara om mina erfarenheter inom ämnet och att jag inte sett några som helst av alla dem biefekter media säger att doping är förenat med.

Hhhmmmm. Jag vet inte, men jag tror faktiskt de där hästuppfödarpreperaten har en viss inverkan på hjärnkaciteten

Men en del trivs ju med det :ForrestGump

Hhhmmmm. Jag vet inte, men jag tror faktiskt de där hästuppfödarpreperaten har en viss inverkan på hjärnkaciteten

Men en del trivs ju med det :ForrestGump

sånt omoget och meningslöst inlägg är det nog ingen som orkar lägga energi att ens läsa:tummenupp

sånt omoget och meningslöst inlägg är det nog ingen som orkar lägga energi att ens läsa:tummenupp

:lol Tja, jag tycker iaf att detta uttalande från dig är vansinnigt roligt:

och att jag inte sett några som helst av alla dem biefekter media säger att doping är förenat med

Ifall du är brukare, vilket ni verkar vara, så blir det där med meningslöst inlägg extra roligt.:nicka

Är inte så insatt i doping, men det är väll med som allt annat. Kanske inte direkt nyttigt men om man inte missbrukar det så är det nog inte så farligt. Stor skillnad på bruk och missbruk...

Är inte så insatt i doping, men det är väll med som allt annat. Kanske inte direkt nyttigt men om man inte missbrukar det så är det nog inte så farligt. Stor skillnad på bruk och missbruk...

Ja, men utan att överdosera=missbruka så får du ju inte den muskeltillväxt som är själva anledningen till att det skall bli aktuellt att använda preparaten.
Så "bruk" av t.ex steroider existerar knappast bland de som använder det för kraftig muskeltillväxt.

Jag definierar allt bruk av dopingklassade medel som missbruk eftersom för mig handlar det om inställningen till att stoppa i sig piller som inte kan klassas som vanlig mat.

Kroppsbyggnad för utseendets skull känns för övrigt väldigt ghey. :tungan

Fast bruk i detta fall torde vara medicinsk användning hos de med tillväxtstörningar. Att ta de doserna som frisk i hopp om att bygga muskler är ungefär lika effektivt som att ligga på sofflocket...

Skall man få någon effekt öht är det betydligt större doser som skall till och då är det ett missbruk.....

Men är ändå medveten om att det finns mycket bieffekter men fortfarande tror ja inte dem är riktigt så omfatttande som media vill man ska tro

Givetvis är inte allt som står i aftonbladet sant men sanningshalten är om möjligt ännu lägre på flashback....

Även om området inte är lika studerat som narkotikamissbruk så pekar all forskning på att 30-70% (beroende på studie) får vad som klassas som allvarlig biverkning redan efter en kur och sen kryper sannolikheten uppåt snabbt vid kroniskt bruk...

Så det är väl bara att hoppas på att inte tillhöra den delen som får biverkningar. Feeling lucky?

Last edited:
Fast bruk i detta fall torde vara medicinsk användning hos de med tillväxtstörningar. Att ta de doserna som frisk i hopp om att bygga muskler är ungefär lika effektivt som att ligga på sofflocket...

Skall man få någon effekt öht är det betydligt större doser som skall till och då är det ett missbruk.....

Så om jag skulle få någon form av benso av en polare för att jag hade sömn problem utan att få det utskrivet så blir jag en missbrukare? :confused:

Jag tycker ett missbruk är när man missköter det. Om du kör t.ex två kurer om året kallar jag inte det missbruk, men om du dopar dig konstant så tycker jag det börjar gå över i missbruk om man inte kan sköta det.

Om du kör t.ex två kurer om året kallar jag inte det missbruk,.

Missbruk = Alla typer av bruk som är skadliga

Att ta en valium man fått av polaren för att man har svårt att sova en natt är självklart inte ett missbruk. Då "brukar" man ju en vedertagen dos.

En kur steroider är en annan sak eftersom en steroidkur utan överdosering är lika meningslös som ett nubbglas med lättglögg om man egentligen är ute efter att bli packad....

Missbruk = Alla typer av bruk som är skadliga

Att ta en valium man fått av polaren för att man har svårt att sova en natt är självklart inte ett missbruk. Då "brukar" man ju en vedertagen dos.

En kur steroider är en annan sak eftersom en steroidkur utan överdosering är lika meningslös som ett nubbglas med lättglögg om man egentligen är ute efter att bli packad....

Vad spelar dosen för roll? Om du kör en stor dos heroin om året så är du mer missbrukare än han som bara tar så pass lite så det lindrar hans smärta men han kör en gång i veckan?
Tycker missbruk är något man inte kan sköta. För om man skulle klassa det på dos är det lite vrickat.. För t.ex gräs behöver man inte överdosera för att få skön effekt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra