40 gripna i stor dopningsrazzia

Så om jag skulle få någon form av benso av en polare för att jag hade sömn problem utan att få det utskrivet så blir jag en missbrukare? :confused:

Jag tycker ett missbruk är när man missköter det. Om du kör t.ex två kurer om året kallar jag inte det missbruk, men om du dopar dig konstant så tycker jag det börjar gå över i missbruk om man inte kan sköta det.

Tar du en benzo för att sova är du brukare, tar du 10st piller för att trippa är det ett missbruk. Tar du amfetamin för att du har ADHD är det bruk men när du kör en shot för att dansa 48h i sträck så är det missbruk även om du klarar av att sköta ditt liv för övrigt...

Har du en aning om hur skadligt 2st kurer AAS årligen är?

Tar du en benzo för att sova är du brukare, tar du 10st piller för att trippa är det ett missbruk. Tar du amfetamin för att du har ADHD är det bruk men när du kör en shot för att dansa 48h i sträck så är det missbruk även om du klarar av att sköta ditt liv för övrigt...

Har du en aning om hur skadligt 2st kurer AAS årligen är?

Har ingen aning hur skadligt det är. Men om jag spikar mig i foten, får du också ont då? :gnissla

Så du tycker missbruk är när man tar det för att ha roligt?

Jag har stött på två människor som har (miss)brukat preparat i syfte att bygga muskler, båda dom hade hormonsvängningar som en PMS-tjej

En PMS-tjej med 100kg muskler bakom sina utbrott.

Den ena kallades "grottis" för att han såg ut som en neandertalare hela han, och betedde sig som ett grottmongo.
Det lustiga var att han började bygga för att han var urtypen för en mes, klent byggd, feminina drag osv...
Det var på 80talet, preparaten var nog inte så raffinerade, och kunskapen om dosering var nog mest "pröva och se".
Han blev ofta tokrasande över bagateller och betedde sig allmänt illa.

Sen jobbade jag med en snubbe vars son hade tillväxtfel och fick föreskrivet tillväxthormon i små doser, det faktum att han fick in och lämmna prover titt som tätt för att justera dosen säger mig att det inte är helt ofarliga preparat.

Den andra missbrukaren var en tjej som tävlade framgångsrikt, men eftersom tjejer både kan ha PMS och roidrage så vet jag inte vad som låg bakom att hon kastade en gjutjärnsstekpanna mot huvudet på sin kille när han kom hem från jobbet så att den fasnade i ytterdörren, han vände bara på klacken och meddelade på telefon att dom var separerade.

Jag har stött på två människor som har (miss)brukat preparat i syfte att bygga muskler, båda dom hade hormonsvängningar som en PMS-tjej

En PMS-tjej med 100kg muskler bakom sina utbrott.

Den ena kallades "grottis" för att han såg ut som en neandertalare hela han, och betedde sig som ett grottmongo.
Det lustiga var att han började bygga för att han var urtypen för en mes, klent byggd, feminina drag osv...
Det var på 80talet, preparaten var nog inte så raffinerade, och kunskapen om dosering var nog mest "pröva och se".
Han blev ofta tokrasande över bagateller och betedde sig allmänt illa.

Sen jobbade jag med en snubbe vars son hade tillväxtfel och fick föreskrivet tillväxthormon i små doser, det faktum att han fick in och lämmna prover titt som tätt för att justera dosen säger mig att det inte är helt ofarliga preparat.

Den andra missbrukaren var en tjej som tävlade framgångsrikt, men eftersom tjejer både kan ha PMS och roidrage så vet jag inte vad som låg bakom att hon kastade en gjutjärnsstekpanna mot huvudet på sin kille när han kom hem från jobbet så att den fasnade i ytterdörren, han vände bara på klacken och meddelade på telefon att dom var separerade.

Jo visst är det folk som säkert inte kan hantera det, men att dra alla över en kant är fel och kalla alla missbrukare. Är dom att säga att alla som tar lsd hoppar ut från höga höjder för att dom tror att dom kan flyga. Men oj..Ett dumhuvud dog, varför inte börja flyga från marken och inte slänga sig ut från ett stup? Finns idioter inom allt och det är oftast dom som syns...

Jo visst är det folk som säkert inte kan hantera det, men att dra alla över en kant är fel och kalla alla missbrukare. Är dom att säga att alla som tar lsd hoppar ut från höga höjder för att dom tror att dom kan flyga.

Jag tar mig faktiskt friheten att kalla alla som tar LSD missbrukare oavsett om dom försöker flyga eller inte.

Jag kallar alla som använder morfin för missbrukare också, om det inte är föreskrivet av läkare.

Stereoider kan föreskrivas av läkare, och då är det givetvis inte ett missbruk.

Jag tycker det är rätt lätt om man tittar på ordet miss bruk = felaktigt bruk.

Enl SAOB är definitionen: med avs. på födoäm*nen, njutningsmedel o. d.: använda (ngt) på ett ändamålsvidrigt sätt resp. göra ett omått*ligt bruk av (ngt).

Jag tar mig faktiskt friheten att kalla alla som tar LSD missbrukare oavsett om dom försöker flyga eller inte.

Jag kallar alla som använder morfin för missbrukare också, om det inte är föreskrivet av läkare.

Stereoider kan föreskrivas av läkare, och då är det givetvis inte ett missbruk.

Men dom som får lsd som medicin då? :confused:
Dom experimenterar med det för det har hjälp 9/10 som lider av klusterhuvudvärk. Så dom är också missbrukare?

Dom experimenterar med det för det har hjälp 9/10 som lider av klusterhuvudvärk. Så dom är också missbrukare?

Jag visste inte att det föreskrevs som läkemedel, men ok, alla preparat, inklusive majja mot grön starr, som föreskrivs av läkare är OK, i den av läkaren föreskrivna dosen, om det används av den person som har fått det föreskrivet, i den utsträckning det har föreskrivits.

Dubblar man på eget bevåg dosen, eller använder det trots att besvären har upphört, då är man missbrukare.

Jag visste inte att det föreskrevs som läkemedel, men ok, alla preparat, inklusive majja mot grön starr, som föreskrivs av läkare är OK, i den av läkaren föreskrivna dosen, om det används av den person som har fått det föreskrivet, i den utsträckning det har föreskrivits.

Dubblar man på eget bevåg dosen, eller använder det trots att besvären har upphört, då är man missbrukare.

Okej, känns lite som jag provocerar och går lite väl ot men...
Alkohol går där med inte att missbruka, för jag har aldrig sett att det står vilken mängd man ska dricka eller hört om någon som fått det utskrivet.

Så jag tycker inte din teori med missbruk/bruk håller, eller så har jag bara missuppfattat? :confused:

Men hur jävla svårt ska det vara att förstå vad andra menar?
Snyggot har ju fan tom citerat SAOL ovanför ditt inlägg.

Okej, känns lite som jag provocerar och går lite väl ot men...
Alkohol går där med inte att missbruka, för jag har aldrig sett att det står vilken mängd man ska dricka eller hört om någon som fått det utskrivet.

Så jag tycker inte din teori med missbruk/bruk håller, eller så har jag bara missuppfattat? :confused:

Sen när blev alkohol en drog eller ett tillväxthormon? Det är ett berusningsmedel och inget annat.
Det blir inte per automatik en drog bara för att några vänsterpartister väljer att kalla alkohol för en drog.

Men hur jävla svårt ska det vara att förstå vad andra menar?
Snyggot har ju fan tom citerat SAOL ovanför ditt inlägg.

Så missbruk är när man tar över den rekommenderade mängden?
Så om det inte finns någon rekommenderad mängd så går det inte att missbruka?

Sen när blev alkohol en drog eller ett tillväxthormon? Det är ett berusningsmedel och inget annat.
Det blir inte per automatik en drog bara för att några vänsterpartister väljer att kalla alkohol för en drog.

Så bara för att man väljer att kalla narkotika klassade preparat droger så är dom inte häller några berusnings medel? :gnissla

Är du dum på riktigt eller har du hängt för mycket på flashback?

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=5217

Studien som gjordes var att man retroperspektivt frågade 53 personer med klusterhuvudvärk som erkänt att de självmedicinerade med LSD om de upplevt att symptomen minskade.....

Det är ju ungefär lika tillförlitligt som att gå ner på plattan och fråga 53 heroinister om heroinet minskar deras svåra ryggvärk.....

Är du dum på riktigt eller har du hängt för mycket på flashback?

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=5217

Studien som gjordes var att man retroperspektivt frågade 53 personer med klusterhuvudvärk som erkänt att de självmedicinerade med LSD om de upplevt att symptomen minskade.....

Det är ju ungefär lika tillförlitligt som att gå ner på plattan och fråga 53 heroinister om heroinet minskar deras svåra ryggvärk.....

Jag har inte fått den infon från FB. Såg det i en dokumentär om psykiatri och hallucinogener. Och hur dom provade på 10 st i cali och 9/10 hjälpte det.

Jag har inte fått den infon från FB. Såg det i en dokumentär om psykiatri och hallucinogener. Och hur dom provade på 10 st i cali och 9/10 hjälpte det.

Jag är ganska övertygad att man skulle kunna släcka dom med valfri drog och efteråt skulle dom säga att det hjälpte mot klusterhuvudvärken.

Det finns ju folk med klusterhuvudvärk som har självmedicinerat sig med hagelbössan för att det har känts som ett bättre alternativ än klusterhuvudvärk.

Jag är ganska övertygad att man skulle kunna släcka dom med valfri drog och efteråt skulle dom säga att det hjälpte mot klusterhuvudvärken.

Det finns ju folk med klusterhuvudvärk som har självmedicinerat sig med hagelbössan för att det har känts som ett bättre alternativ än klusterhuvudvärk.

Men varför har dom tagit fram en icke hallucinogen typ av lsd som hjälper mot klusterhuvudvärken då? :gnissla
Värkar ganska onödigt att ta det om dom bara var ute efter trippen. Men vad vet jag, jag är bara en liten snoris som inte vet något om vad jag snackar om. :rolleyes:

:rofl:rofl:rofl:rofl

Skall man kunna dra några slutsatser öht så skall man leta upp 1000pers med klusterhuvudvärk och lotta dem till att antingen få LSD eller placebodrog och sen mäta om antalet episoder minskat....

Men varför har dom tagit fram en icke hallucinogen typ av lsd som hjälper mot klusterhuvudvärken då? :gnissla
Värkar ganska onödigt att ta det om dom bara var ute efter trippen. Men vad vet jag, jag är bara en liten snoris som inte vet något om vad jag snackar om. :rolleyes:

Vilket medicinskt genombrott varför säljs det inte?

Last edited:
:rofl:rofl:rofl:rofl

Skall man kunna dra några slutsatser öht så skall man leta upp 1000pers med klusterhuvudvärk och lotta dem till att antingen få LSD eller placebodrog och sen mäta om antalet episoder minskat....

Vilket medicinskt genombrott varför säljs det inte?

Jag vet inte, men det undrar jag också. I dokumentären så sa dom att även den icke hallucinogena "lsdn" var klassad och inte fick användas utanför forskningen. Och det är bara ett fåtal i världen som får göra lsd (enligt dom) Och labbet i usa dom visa gjorde bara 100 doser om året har jag för mig.
Jag vet inte så mycket om just det för det var inget som intressera mig så jätte mycket. Men den hette National geographic explorer inside lsd 2009.

God jul :tomten

Jag blir fan nästan lack.
Okej, vi har fattat.
Du är cool, gillar droger och småkör med anabola & hänger alldeles för mycket på Flashback.
Blir bara mer och mer tydligt för varje inlägg, i varje tråd du gör!
Så släpp det, vi har fattat!

Last edited:
Jag tycker man ska släppa all doping fri. Jag vill inte smyga och förneka längre. Jag vill kunna gå tilll vilket gym som jag känner för utan att riskera tester.
Nehe dags för lite insulin som man tar upp all mat jag tryckt i mig

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...