40 gripna i stor dopningsrazzia

Anledningen till att vi har förbud mot vissa saker, exvis rån, mord, fortkörning, knark, koppleri m.m. är inte för att det är brukaren som drabbas, utan människorna som är runt omkring denne.
Om dopning bara drabbade den dopade och inte personalen på träningsanläggningen, andra motionärer eller samhället i stort (ja, jag såg din sjukvårdsnot) så skulle jag inte vara alltför kritisk mot en avkriminalisering. Tyvärr är det inte så.
Om rån inte drabbade offret utan bara var till förövarens nytta så skulle det också vara okej. I sammanhanget. Men tyvärr är det inte så heller.

Det är klart att vi skall ha så mycket frihet som möjligt. Men det är ju också vi som har stiftat lagarna eftersom att gränslös frihet inte lämpar sig för människan som hon ser ut idag.

tyvärr är det så att så kallad "roid rage" är väldigt uppförstorat, i de flesta fall där det varit problem med dopade personer så har det varit andra droger inblandade. om någon som är full misshandlar någon så är det en misshandel, om någon är full och misshandlar någon men samtidigt har steroider i kroppen så är det helt plötsligt ett bevis på att steroider är farliga.

sjävklart finns det även de som kan bli farliga enbart på grund av steroiderna så jag får göra lite tillägg till det jag skrev innan, om vi ser doping som medicin/droger så bör en medicinering endast påbörjas efter möte med en psykolog och en hälsoundersökning på samma sätt som man gör inför medicinering med andra droger. vi kommer lite längre från total frihet men det är ändå frihet under kontroll och eget ansvar.

Hur går doping ut över samhället menar du?
Självfallet bidrar det inte till nåt positivt, men majoriteten av befolkningen verkar tro att såfort man äter lite testo så börjar organen ruttna inifrån och man blir en mänsklig kamphund som vill ta över världen
Du har ju aldrig provat så hur kan du veta? :brynad
Jag har arbetat nära inpå de "mänskliga kamphundarna". Det är väldigt otrevligt vilket också är anledningen till min inställning. Otrevligt för mig. Hur det var för mina kollegor som vägde 30kg mindre och saknade snopp är kanske svårt för dig att förstå.

Men förstår du andemeningen i det jag säger i mitt förra inlägg?

Om t.ex kreatin skulle bli förbjudet så skulle jag självklart sluta använda det och varför skulle träning klassas som doping?

Att tala om Bodybuilding som sport/idrott är ju nästan fånigt, det är på sin höjd en sjuk livsstil.
Och nu talar jag om dopade 100+ kg BB:s

Så länge kreatinet är kvar i kroppen är du dopad.
De resultat du uppnått med hjälp av kreatinet är resultat av doping.
Träningen syftar till att uppnå bättre resultat.
Världen består av nyanser.

om vi ser doping som medicin/droger så bör en medicinering endast påbörjas efter möte med en psykolog och en hälsoundersökning på samma sätt som man gör inför medicinering med andra droger. vi kommer lite längre från total frihet men det är ändå frihet under kontroll och eget ansvar.
:brinnerup

Tycker du verkligen att det finns någon form av rimlighet i den idén? Vore det kanske inte bättre att skippa "medicineringen" helt?
Varför är det så viktigt att kunna pressa kroppen till det yttersta med syntetiska preparat? Är det inte jävligt mycket roligare att göra det au naturel?
Det kanske bara är jag, men träning med preparat* känns lite som att lösa Rubiks kub med en manual.

*lagliga/olagliga

:brinnerup

Tycker du verkligen att det finns någon form av rimlighet i den idén? Vore det kanske inte bättre att skippa "medicineringen" helt?
Varför är det så viktigt att kunna pressa kroppen till det yttersta med syntetiska preparat? Är det inte jävligt mycket roligare att göra det au naturel?
Det kanske bara är jag, men träning med preparat* känns lite som att lösa Rubiks kub med en manual.

*lagliga/olagliga

det fungerar ju för all annan sorts medicinering (som visserligen är nödvändig till skillnad från de flesta som använder aas).

men jag får erkänna att jag är för mycket idealist och att mina ideer och åsikter ofta krossas av det faktum att de flesta människor är idioter/ansvarslösa.

med aas så går det att pressa kroppen så otroligt mycket längre än det går utan, tyvärr så använder merparten av brukarna preparaten som en genväg istället för att ta sig till den naturliga gränsen på naturlig väg.

med aas så går det att pressa kroppen så otroligt mycket längre än det går utan, tyvärr så använder merparten av brukarna preparaten som en genväg istället för att ta sig till den naturliga gränsen på naturlig väg.

Men en gaffeltruck går det att lyfta så mycket tyngre skivstänger än utan, tycker du att gaffeltruck ska vara tillåtet inom tyngdlyftning?

Bodybuilding är lika mycket sport som kattutställning!

Precis som rosen säger så kan man ta återhämtningen till en annan nivå med aas, och därmed träningsnivån.. Jag åkte själv på överträning rätt nyligen, och då tränar jag ändå inte lika mkt som jag egentligen vill.

Självklart är det roligare att lyckas utan fusk, men när andra fuskar är det en omöjlighet tyvär.. Nu pratar vi ju självklart idrott på elitnivå. Det är lite svårt att motivera en fjunis bruk av aas när han bara gör det för större pattar och biccar, för att få knulla om helgerna

Kantian, nej jag har ju aldrig provat och har ingen erfarenhet, därför jag uttryckte mig frågande och inte poängterande :)

På tiden att det lite resursen även används för att motarbeta steriodlangarna och missbrukarna.

Det är tydligen riktigt stora mängder som polisen hittat, vilka är det som använder allt ?
Det stora byggana är alla rena säger de själva ....

40 gripna i stor dopningsrazzia

Jag hoppas att du är ironisk?

Jag är själv fly förbannad över att samhället tror sig kunna styra människors liv med hjärnhand. Det är väl mitt problem om jag vill dopa mig, inte samhällets?

Om man nu grinar över att skatten går till fel område iom detta så kan man ju alltid lägga på en skatt.

Bör kanske tillägga att jag inte använder mig av dopingmedel öht, men hela storebrorssamhället får mig att spy.

Men en gaffeltruck går det att lyfta så mycket tyngre skivstänger än utan, tycker du att gaffeltruck ska vara tillåtet inom tyngdlyftning?

Bodybuilding är lika mycket sport som kattutställning!

Doping finns i alla sporter.. så alla sporter är kattutställningar då?
Dopingen ger det lilla extra men det ligger fortfarande lika mkt kraftansträngning bakom resultaten

Ett stort problem som inte alla verkar fatta är att dopingens resultat är väldigt dosrelaterat, alla känner vi säkert någon som använt doping och dom inte fått några som hellst symptom av något men skulle det helt plötsligt bli lagligt och förmodligen även billigare så skulle folk mest troligt ta betydligt mycket större doser och då kommer dom stora problemen.
10-20 pumlor har nog inte gjort någon illa någonsin men om man inte behöver smyga med det eller skämmas att man använder det så blir nog dessa 10-20st ganska lätt 100-200st.
Sedan så säger alla att dom inte fått några leverskador och att dom visst kan få barn, men det största biverkningen på dom i min omgivning som använt är ju helt klart att många fått allvarliga depressioner.

De i omgivningen kanske har fått barn, men är deras barn normala eller har en massa problem som adhd, en rad allergier,hjärtproblem eller andra jobbiga faktorer man föddes med.

De som använder droger kan ju också få barn, men barnet får oftast sådana problem.

Så länge kreatinet är kvar i kroppen är du dopad.
De resultat du uppnått med hjälp av kreatinet är resultat av doping.
Träningen syftar till att uppnå bättre resultat.
Världen består av nyanser.

Jo men nog är nyanserna ganska klara för alla med något innanför pannbenet.

Om vi tar kreatinet t.ex så kanske jag har fått 15kg i totalen i styrkelyft från det till skillnad av att jag kunnat dopa mig lagligt så hade det nog varit 150kg på totalen.

Visst måste du hålla med om att nyansskillnaderna är ganska klara.

Doping finns i alla sporter.. så alla sporter är kattutställningar då?
Dopingen ger det lilla extra men det ligger fortfarande lika mkt kraftansträngning bakom resultaten

Bodybuilding är ingen sport utan dopåingen heller, det är fortfarande kattutställning, fast utan katter...

Det oljas och smörjs och puffas och fluffas för att man ska se vilket stiligt exemplar som visas upp...

Om bodybuilding är en sport, då är wet-tshirt tävlingar också det, och dom som har implantat är dopade.

Bodybuilding är ingen sport utan dopåingen heller, det är fortfarande kattutställning, fast utan katter...

Det oljas och smörjs och puffas och fluffas för att man ska se vilket stiligt exemplar som visas upp...

Om bodybuilding är en sport, då är wet-tshirt tävlingar också det, och dom som har implantat är dopade.

Haha
Och allt sportsliga arbete som ligger bakom det hela är inget du vill ta med i ekvationen?
Stå på scen är ju bara uppvisning av vad man åstadkommit

Jo men nog är nyanserna ganska klara för alla med något innanför pannbenet.

Om vi tar kreatinet t.ex så kanske jag har fått 15kg i totalen i styrkelyft från det till skillnad av att jag kunnat dopa mig lagligt så hade det nog varit 150kg på totalen.

Visst måste du hålla med om att nyansskillnaderna är ganska klara.
Jag exemplifierade med kreatinet.
Det trodde jag var självklart.
Hur stor skillnad ämnet gör är fullständigt irrelevant.
Betänk att såväl kaffe som choklad är dopingklassat inom hundsport.

Haha
Och allt sportsliga arbete som ligger bakom det hela är inget du vill ta med i ekvationen?
Stå på scen är ju bara uppvisning av vad man åstadkommit

Du menar pillerknaprandet och sprutorna?

Jämför med en hojutställning då, där man visar upp sina hojar det har tagit hundratals, tusentals timmar att bygga på.
Är det en sport att visa upp dom sen?

Förvisso visar dom bara upp resultatet, man ser inte alla timmarna av sporsligt slipande och svetsande bakom..

En tävlingsform kan det vara, men inte en sport.

Du menar pillerknaprandet och sprutorna?

Jämför med en hojutställning då, där man visar upp sina hojar det har tagit hundratals, tusentals timmar att bygga på.
Är det en sport att visa upp dom sen?

Förvisso visar dom bara upp resultatet, man ser inte alla timmarna av sporsligt slipande och svetsande bakom..

En tävlingsform kan det vara, men inte en sport.

Så du menar att träna på gym är jämförbart med att skruva i garaget ur sportperspektiv?

Nåväl

Bifogat

• 109argue.jpg
    109argue.jpg
    44.8 KB · Visningar: 32

Tittar du på valfri BB tävling idag i de tyngre klasserna så har en absolut majortet tryckt i sig mängder med steroider. Tillslaget som tråden handlar om visar att det finns mänger av steroider i Sverige idag.

Då är det bara att titta på vilket som helst av de stora tävlingarna. Det görs inga dopingtester där.

903EBE07BF244008B701DE067CFCF2B9.jpg

ronniecoleman4ky7.jpg

Va, är inte han ren :confused:, det trodde jag :D:D:D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...