Mr Brownstone
Ny medlem
hur mycket får man trimma en 250sp??
Vart kann man hitta regler?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lika mycket som en 600STDHerr Banan skrev:hur mycket får man trimma en 250sp??
Nada. Förutom blueprinting då.Herr Banan skrev:hur mycket får man trimma en 250sp??
Herr Banan skrev:hur mycket får man trimma en 250sp??
Det är jag som skrev den texten, framdimension ska vara 110 och inte 120 barasåattallavet!Ninjaboy skrev:Står lite här, http://www.roadracing.se/Sections/Support/250sp/, men jag hittar inte om man får ha annat avgassystem t ex. Är sugen på 250SP till nästa då jag tror att det är billigaste klassen.
Du får bara ha originaldelar, det finns en hel del trådar om 250SP på racingforumet, bäst är att söka och flumma runt så hittar man alla tänkbara frågor (och svar...)
Patrik (<- obs länk) har nog inte fullgjort sina plikter som moderator i gruppen riktigt... PM'a honom och fråga varför det ska approvas överhuvudtaget, Yahoogroups är krångligt nog som det är!Ninjaboy skrev:Jag har sökt om att gå med i den där 250SP gruppen du har en länk till i din signatur men det står bara "waiting for approval" efter, som det känns, flera månader.
Är en RGV250 typ 91-93 ok (om man inte gillar Aprilia) eller är det helkört då?
Ninjaboy skrev:Står lite här, http://www.roadracing.se/Sections/Support/250sp/, men jag hittar inte om man får ha annat avgassystem t ex. Är sugen på 250SP till nästa då jag tror att det är billigaste klassen.
Ja, men folk vill väl ändra på det där på nåt sätt då de nya hojarna har dämpare som kostar 10 lakan#Olsson# skrev:Det står bl a "..MC skall vara i det orginalskick som den levererats för allmän landsvägskörning..."
Så det är nog nej antar jag. Passar på att fråga - kör verkligen samtliga i t ex 600STD med 100% orginal-avgas?
#Olsson# skrev:Det står bl a "..MC skall vara i det orginalskick som den levererats för allmän landsvägskörning..."
Så det är nog nej antar jag. Passar på att fråga - kör verkligen samtliga i t ex 600STD med 100% orginal-avgas?
eus skrev:Ja, men folk vill väl ändra på det där på nåt sätt då de nya hojarna har dämpare som kostar 10 lakan
Herr Banan skrev:i så fall får man väl inte ens plocka av blinkers och sätta på kraschkåpor!!??
Herr Banan skrev:i så fall får man väl inte ens plocka av blinkers och sätta på kraschkåpor!!??
Herr Banan skrev:Får man banta dom?
Herr Banan skrev:hur är det att köra i rengn utan rengn-däck?

Loader skrev:Jo det får man, man får även:
byta styre
montera styrdämpare
byta till stålomspunna bromsslangar
byta drev o kedja
byta tändstift o tändkabelskor
byta växelpedal
byta fotpinnar
ändra innehåll i stötdämpare o gaffel (det man byter till ska dock vara originaldelar)
man får demontera:
instrument
el-reglage
Alla bultar som som kan orsaka oljespill skall säkras med låstråd. Oljefiltret ska också säkras.
McFille skrev:På tal om hur D207GP:na funkar i regn...vilka tider brukar det vara i regn på Knutstorp? RIKTIGT regn alltså, inget småstänk!![]()
![]()
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |