250sp

Ninjaboy skrev:
Står lite här, http://www.roadracing.se/Sections/Support/250sp/, men jag hittar inte om man får ha annat avgassystem t ex. Är sugen på 250SP till nästa då jag tror att det är billigaste klassen.
Det är jag som skrev den texten, framdimension ska vara 110 och inte 120 barasåattallavet! :mattias Du får bara ha originaldelar, det finns en hel del trådar om 250SP på racingforumet, bäst är att söka och flumma runt så hittar man alla tänkbara frågor (och svar...)
 
Jag har sökt om att gå med i den där 250SP gruppen du har en länk till i din signatur men det står bara "waiting for approval" efter, som det känns, flera månader. :hihi

Är en RGV250 typ 91-93 ok (om man inte gillar Aprilia) eller är det helkört då?
 
Ninjaboy skrev:
Jag har sökt om att gå med i den där 250SP gruppen du har en länk till i din signatur men det står bara "waiting for approval" efter, som det känns, flera månader. :hihi

Är en RGV250 typ 91-93 ok (om man inte gillar Aprilia) eller är det helkört då?
Patrik (<- obs länk) har nog inte fullgjort sina plikter som moderator i gruppen riktigt... PM'a honom och fråga varför det ska approvas överhuvudtaget, Yahoogroups är krångligt nog som det är!
RGV250 91 är nog precis en sån som Patrik ovan har så det går finfint. Bara den är original förstås.
 
Ninjaboy skrev:
Står lite här, http://www.roadracing.se/Sections/Support/250sp/, men jag hittar inte om man får ha annat avgassystem t ex. Är sugen på 250SP till nästa då jag tror att det är billigaste klassen.


Det står bl a "..MC skall vara i det orginalskick som den levererats för allmän landsvägskörning..."

Så det är nog nej antar jag. Passar på att fråga - kör verkligen samtliga i t ex 600STD med 100% orginal-avgas?
 
#Olsson# skrev:
Det står bl a "..MC skall vara i det orginalskick som den levererats för allmän landsvägskörning..."

Så det är nog nej antar jag. Passar på att fråga - kör verkligen samtliga i t ex 600STD med 100% orginal-avgas?
Ja, men folk vill väl ändra på det där på nåt sätt då de nya hojarna har dämpare som kostar 10 lakan
 
#Olsson# skrev:
Det står bl a "..MC skall vara i det orginalskick som den levererats för allmän landsvägskörning..."

Så det är nog nej antar jag. Passar på att fråga - kör verkligen samtliga i t ex 600STD med 100% orginal-avgas?


i så fall får man väl inte ens plocka av blinkers och sätta på kraschkåpor!!??
 
eus skrev:
Ja, men folk vill väl ändra på det där på nåt sätt då de nya hojarna har dämpare som kostar 10 lakan

Ja det låter rimligt. Om alla sätter på pirat samtidigt så går det nog vägen och regeln bryts för alltid.
 
Herr Banan skrev:
i så fall får man väl inte ens plocka av blinkers och sätta på kraschkåpor!!??


Det finns en massa tilläggsregler/undantag från tidigare skriven regel. Det var liksom grundregeln. T ex blinkers backspeglar skall plockas av. Det är en halvlång lista på modifieringar man får o skall göra.
 
Herr Banan skrev:
i så fall får man väl inte ens plocka av blinkers och sätta på kraschkåpor!!??

Jo det får man, man får även:
byta styre
montera styrdämpare
byta till stålomspunna bromsslangar
byta drev o kedja
byta tändstift o tändkabelskor
byta växelpedal
byta fotpinnar
ändra innehåll i stötdämpare o gaffel (det man byter till ska dock vara originaldelar)

man får demontera:
instrument
el-reglage

Alla bultar som som kan orsaka oljespill skall säkras med låstråd. Oljefiltret ska också säkras.
 
Herr Banan skrev:
Får man banta dom?

Du får banta bort en hel del - tänker du på något speciellt? Jag har bantat bort en hel del reglage tex. Jag har lämnat kvar kablaget i ramen av någon outgrundlig anledning.
Du får inte banta hojen med racepipor, eller kolfiberfälgar om det var det du funderade på. Men racekåpor i kolfiber får du ha om du känner för det.

mvh
/Jörgen
 
Herr Banan skrev:
hur är det att köra i rengn utan rengn-däck?

På tal om hur D207GP:na funkar i regn...vilka tider brukar det vara i regn på Knutstorp? RIKTIGT regn alltså, inget småstänk! :confused: :va
 
Loader skrev:
Jo det får man, man får även:
byta styre
montera styrdämpare
byta till stålomspunna bromsslangar
byta drev o kedja
byta tändstift o tändkabelskor
byta växelpedal
byta fotpinnar
ändra innehåll i stötdämpare o gaffel (det man byter till ska dock vara originaldelar)

man får demontera:
instrument
el-reglage

Alla bultar som som kan orsaka oljespill skall säkras med låstråd. Oljefiltret ska också säkras.

Bakdämparen får bytas mot annat märke om den är äldre än fyra år om jag inte minns helt fel.

/Jörgen
 
McFille skrev:
På tal om hur D207GP:na funkar i regn...vilka tider brukar det vara i regn på Knutstorp? RIKTIGT regn alltså, inget småstänk! :confused: :va

Bra fråga... Ställ den till Anders Larsson så får du ett rättvist svar.
Hur känns det efter racepremiären?

/Jörgen
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top