250sp

Ja det var inte kul det som hände Anders...tur att det inte var så hemskt som ryktena sa, bruten näsa räcker! :gnissla

Jo, det känns fint efter premiären, synd bara att man skulle vurpa... :(
Men det var nyttigt som tusan och jag e sugen på mer!

Förhoppnigsvis blir det en hel säsong nästa år, innan det är dags att ta itu med studierna på allvar...

McFille skrev:
Ja det var inte kul det som hände Anders...tur att det inte var så hemskt som ryktena sa, bruten näsa räcker! :gnissla

Jo, det känns fint efter premiären, synd bara att man skulle vurpa... :(
Men det var nyttigt som tusan och jag e sugen på mer!

Förhoppnigsvis blir det en hel säsong nästa år, innan det är dags att ta itu med studierna på allvar...

Jag vurpade oxå på mitt första race, det är bara att ta nya tag. Vurpor hör sporten till, så är det bara! Falkenberg blir väl fint att ta revanch på..

/Jörgen

Jag är mycket sugen på att ta licens och börja tävla!!

Min fråga är hur mycket behöver jag betala för en 250sp som är redo för race och som är i någorlunda bra skick.

Hur mycket kostar licens startavgifter mm.

Jocke K skrev:

Min fråga är hur mycket behöver jag betala för en 250sp som är redo för race och som är i någorlunda bra skick.

Boxxer här på forumet har två tokfina till salu för 35.000:- styck (har jag för mig). licensen kostar väl c:a 2000/år kursen ungefär detsamma, startavgift 750-2000:- fredagsträning innan race ca: 300, bensin plus resa, summa summarum 3000-5000/ tävlingshelg.

DU VET ATT DU VILL, GÖR DET!

crallan skrev:
Jag med... :brinnerup

Förresten, någon som vet om Herr-däck kommer till Falkenberg?

Ring till TL-racing och kolla. Skulle han inte komma så är det hög tid att sprida informationen till övriga förare.
Jag tänkte köpa nya däck till B-racet nästa helg.

mvh
/Jörgen

Jocke K skrev:

Runt 30-35 000:- beroende på skick och mängden reservdelar som ingår.
Vad en racehelg kostar beror helt på vart du lägger ribban, men under 3000:- blir nog svårt. Ska du ha nya däck får du lägga på 2500:-
Bensin till och från bana 500:-
Bensin till hoj 400:-
Startavgift 1100 - 1400:-
Fredagsträning 300 - 400:-
Mat och boende 100 - 500:-

Mvh
/Jörgen

Jörgen Player Special skrev:
Ring till TL-racing och kolla. Skulle han inte komma så är det hög tid att sprida informationen till övriga förare.
Jag tänkte köpa nya däck till B-racet nästa helg.

mvh
/Jörgen
Ringde och hörde med TL, Hade tydligen inte bestämtsig eller så pratade jag med en som inte visste för jag skulle ringa tillbaka på mån..

crallan skrev:
Ringde och hörde med TL, Hade tydligen inte bestämtsig eller så pratade jag med en som inte visste för jag skulle ringa tillbaka på mån..

Ställ frågan på listan och se om det är fler som behöver däck. Är det många som behöver däck så är sannolikheten större att han kommer.

/Jörgen

Runt 30-35 000:- beroende på skick och mängden reservdelar som ingår.
Vad en racehelg kostar beror helt på vart du lägger ribban, men under 3000:- blir nog svårt. Ska du ha nya däck får du lägga på 2500:-
Bensin till och från bana 500:-
Bensin till hoj 400:-
Startavgift 1100 - 1400:-
Fredagsträning 300 - 400:-
Mat och boende 100 - 500:-

Mvh
/Jörgen

Hur går jag tillväga om jag vill börja tävla??

Jag har endast kört gathoj förut.
Jag bor i Karlskrona och har ca 20 mil till Knutstorp och 19 mil till Anderstorp.

Vilken klubb skall jag kontakta??
Finns det möjlighet att träna någon gång i veckan??
Vem anordar licenskurser??

Som sagt: Jag vet inte mycket om hur jag skall gå tillväga när jag skall börja med racing.

Mvh

Joakim

Jocke K skrev:

Jag bor i Karlskrona och har ca 20 mil till Knutstorp och 19 mil till Anderstorp.

Som sagt: Jag vet inte mycket om hur jag skall gå tillväga när jag skall börja med racing.

Mvh

Joakim

Licenskurser anordnas till våren, håll utkik här. Hyllinge MS brukar ha en(Knutstorp)

Träningar är det runtom i landet så att du kan köra varje vecka om du vill. Linköping och Karlskoga har flest träningstillfällen.

Annars är det bara att söka på forumet, det finns en massa trådar om detta.

Jocke K skrev:

Mvh

Joakim

Hej Joakim!
Det första du behöver göra är att ta kontakt med en svemoansluten klubb. De ska ha koll när det går licenskurser, om de inte har det, ta kontakt med de "stora" RR-klubbarna, LMS, ARC, Falkenberg MK, Karlskoga MF. De anordnar garanterat kurser.
Nästan alla klubbar med banor har träningar varje vecka.

mvh
/Jörgen

Du får banta bort en hel del - tänker du på något speciellt? Jag har bantat bort en hel del reglage tex. Jag har lämnat kvar kablaget i ramen av någon outgrundlig anledning.
Du får inte banta hojen med racepipor, eller kolfiberfälgar om det var det du funderade på. Men racekåpor i kolfiber får du ha om du känner för det.

mvh
/Jörgen

Jag tänkte på att plocka bort all onödig "skit" så som startmotor, reglage,fästen,delar av bakramen, osv,Men det får man alltså inte? :banana :confused:

Instrument får du plocka bort, förrutom dödarknappen. Prillorna har ingen startmotor, men även om de hade haft en (som på min SP), så måste den vara kvar. Du får heller inte lov att modifiera ramdelar på något sätt.

Det är helt enkelt standard racing, enklare än så blir det inte! :)

Jag bor i karlshamn så ta licens till våren och köp en aprilia så kan vi samåka sen :fyllisar
Jocke K skrev:

Mvh

Joakim

McFille skrev:
På tal om hur D207GP:na funkar i regn...vilka tider brukar det vara i regn på Knutstorp? RIKTIGT regn alltså, inget småstänk! :confused: :va

Har inte skrivit upp temperatur, hur mycket det regnade eller om det var upptorkande eller nått annat med banan.. Men hittade några tider från regnkörningar på Knutstorp.

2001-08-12. Race.
Per Gustavsson. 1.20:880
Anders Kilander. 1.20:694
Tobias Andersson. 1.20:972

2000-08-11. Kval 1.
Henrik Ohlsson. 1.25:49
Daniel Persson. 1.26:69
Andreas Mikkelsen 1.28:76

1999-08-15. Race.
Mikael Stamenkovic. 1.19:621
Henrik Gustavsson. 1.21:578
Tom Clarqvist. 1.22:348

Axxexs skrev:
Har inte skrivit upp temperatur, hur mycket det regnade eller om det var upptorkande eller nått annat med banan.. Men hittade några tider från regnkörningar på Knutstorp.

2001-08-12. Race.

2000-08-11. Kval 1.

1999-08-15. Race.

Vad snabbt min hoj gick i regn 1999!! =)

/JPS

marcus nilsson skrev:
Jag bor i karlshamn så ta licens till våren och köp en aprilia så kan vi samåka sen :fyllisar

Jo jag tänker ta licens till våren.

I vilken klubb tränar du??

Samåka låter helt ok :tummenupp :fyllisar ...

Jag bodde ju i sthlm när jag tog min licens, så jag är med i västra men funderar på att byta klubb till nån längre söder ut tex hyllinge ms
Jocke K skrev:
Jo jag tänker ta licens till våren.

I vilken klubb tränar du??

Samåka låter helt ok :tummenupp :fyllisar ...

Axxexs skrev:

2001-08-12. Race.

2000-08-11. Kval 1.

1999-08-15. Race.

Finemang! Tack så mycket!
Precis det jag vill läsa...

Hmm...verkar ju funka rätt så hyfsat i regn ändå...skall bli spännande... :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back