250 Sportproduction 2004?

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Vad händer nästa år? Några rykten som florerar kring denna klass som det gjorde inför 2003? Kommer de köra utanför ordinarie SM eller inte...

/Joakim

kanske, om det nu blir så mycket billigare.. Är det en billig klass? Kan någon som kör berätta ungefär vad man bör budgetera för en hel säsong?

Hojen plus kanske 30.000:- gör att du klarar en säsong. Mitt gamla ex. körde hel SM och halv SO med en totalbudget på ca 70.000:- med hojen inräknat. Tror hon gav 30.000:- för hojen och 40.000:- för tävlandet (resor, licens, anmälningsavgifter, nya däck till varannan tävling m.m).

Pålle skrev:
kanske, om det nu blir så mycket billigare.. Är det en billig klass? Kan någon som kör berätta ungefär vad man bör budgetera för en hel säsong?

ok, med andra ord inte mindre än vad jag räknat för en Rookie600 säsong isåfall.. Däremot kan jag lösa mitt lån... Dessutom kan min flicka köra bana om man ställer på den...

Klassen kommer att finnas kvar, förhoppningsvis i samma form som idag med blandat A och B-förare. I alla fall så är det så samtliga aktiva vill ha det, se lista i tråden 250r som jag skickade till Peter Sköld igår. Om det inte blir en blandklass så kommer det att bli en ren B-klass enligt Kenneth Lodnert. Klassen finns i vilket fall kvar.
Sen till frågan i vilka serier den kommer att köras, ju fler aktiva vi kan visa upp desto större chans är det att vi blir en permanent klass pss som R600/R1000. Men hur det blir i SO det vete fåglarna. Att blanda in oss tillsammans med ERF som det har gjorts i år fungerar men är inte lika kul som en hel helg och även ekonomiskt oförsvarbart för de som har långt att åka. Det enda vi kan göra är att lobba och visa upp att vi faktiskt kan erbjuda ett stort startfält på ca 30 gubbar och gummor per tävling så får vi se vart vi hamnar.

Cykel inkl reservdelar, kraschkåpor mm kan du hitta för runt 30.000 kr, välj en 98 eller senare, på 97'an är det en annan (kass) framgaffel med retur i ena benet och kompression i andra...

Fasta kostnader för en säsong:
2 kolvar á 600 kr bytes lämpligen på våren
En uppsättning däck á 2500 kr per race om du ska lyxa till det annars så räcker ett set både två och ibland tre race...
Soppa, typiskt 20-30 liter per racehelg
Sen bör man byta avgasventiler ca vartannat år för att vara på den säkra sidan, de kostar 1000 kr/st och det går åt fyra...

Sen till det fina med klassen: highsiders existerar knappt = krascher är framhjulssläpp och hasningar. Hojen har en märklig förmåga att glida på både asfalt och gräs och tumlar väldigt sällan, dvs en vurpa ger ofta väldigt små skador.

Är det SM eller SO som körs ihop med ERF (lite luddigt skrivet där torkel =) ??

Pålle skrev:
Är det SM eller SO som körs ihop med ERF (lite luddigt skrivet där torkel =) ??
Vi har ju varken SM eller SO-status men de tävlingar som körs ihop med ERF ingår i "250SP cupen" eller vad den nu ska kallas för. Luddigare än så kan jag inte vara! :D
Kika på www.roadracing.se under Supportklasser-250SP för hela programmet.

Edit: *host* :hördu Chrille!!! När kommer resultaten från SO-finalen in under 250SP resultaten?

Last edited:
Hoppas någon vänlig själ med en RS250 kan tänka sig att låna ut den /byta 10minuter på Hyllinges klubbrejs på söndag (om det nu blir en vanlig bandag vill säga...)

I´ll pay what I brake...

Torkel skrev:
.

Edit: *host* :hördu Chrille!!! När kommer resultaten från SO-finalen in under 250SP resultaten?

kLANTIGT AV MIG!! Ska fixas tidigt nästa vecka tillsammans med helgens resultat!! Eller inatt om jag hinner. Hjärnblödning....

Pålle skrev:
Hoppas någon vänlig själ med en RS250 kan tänka sig att låna ut den /byta 10minuter på Hyllinges klubbrejs på söndag (om det nu blir en vanlig bandag vill säga...)

I´ll pay what I brake...

Blir det en vanlig bandag så ses vi väl i Sviestad?!?!? VÄL??

Pah, samåkning på tre och nån pigg djävel som kör upp på morgonen. 80 mil- 300spänn extra per skalle?!? Allt annat går ju åt på Knutan också dvs däck, bensin, träningsavgift osv...

Chrille skrev:
Pah, samåkning på tre och nån pigg djävel som kör upp på morgonen. 80 mil- 300spänn extra per skalle?!? Allt annat går ju åt på Knutan också dvs däck, bensin, träningsavgift osv...

Jag är nog inte sugen ändå...

Se där. Nu kommer Torkel snart kalla dig chicken! Det gjorde han med Mattias...

Chrille skrev:
Se där. Nu kommer Torkel snart kalla dig chicken! Det gjorde han med Mattias...

Skillnaden är att jag inte ska leka med mina motorcykelmodeller om jag inte åker dit...

Pålle skrev:
Skillnaden är att jag inte ska leka med mina motorcykelmodeller om jag inte åker dit...

MMEEEEEEEEEEEEEEOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWW!!!!

Bifogat

• yzr250.jpg
    yzr250.jpg
    45.1 KB · Visningar: 374
Chrille skrev:
Knudan din jäla norrlänning, lär dig det någon gång.

Dessutom så vill vi inte missa när Pålle highsidar igen, han är ju jätteduktig på att klota.

Intresset för 250 SP växer, vem vill inte köra i en klass där man slipper att bli utkvalad, inte kul att nöta bänk hela söndagen istället för att tävla som läget är nu i R-600/1000.

Argument som kör snabbare biter inte på mig, 40-60 st anmälda och 32 som får köra måste va fel.

GSXR1100R skrev:
Knudan din jäla norrlänning, lär dig det någon gång.

Dessutom så vill vi inte missa när Pålle highsidar igen, han är ju jätteduktig på att klota.

Intresset för 250 SP växer, vem vill inte köra i en klass där man slipper att bli utkvalad, inte kul att nöta bänk hela söndagen istället för att tävla som läget är nu i R-600/1000.

Argument som kör snabbare biter inte på mig, 40-60 st anmälda och 32 som får köra måste va fel.

Nu är det i mitt fall inte problemet :rolleyes:
Men jag vill slåss om uppklassningspoäng, inte bli hopplöst frånåkt av megatrimmade supersport hojar som folkessons med 134RWHP :skrämd
Tyvärr besitter jag inte övernaturligt mycket talang..

Och dessutom highsidade jag inte, framhjulssläpp var det faktiskt..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka