alve
SST 600 #3
Endast om man resonerar som så att Rooki600/1000 är instegklasserna... Det finns gott om möjligheter att köra 125R och 250R även som rookie och bägge är utmärkta instegsklasser för talangfulla förare.
Därför att de olika klasserna ger en förbättrad bredd genom att de kräver olika saker. Att köra fort med 125R och 250R hojar är bra träning för att köra fort på bana öht. Att likrikta och enbart ha 600/1000cc klasser anser inte jag är en bra för utvecklingen av förartalanger.
Du kanske har rätt men era tvåtaktmaskiner med alla munnstycken och avgastemp och allt vad det är förstår man ju sig inte på.
Jag är själv Rookie och började köra någon bandag med min dåvarande Honda CBR600RR gathoj och tyckte det var kanon kul så jag köpte en beggad 600 superstock hoj. Skulle aldrig vid det tillfället kunna tänkt mig en 125R eller 250R med allt vad det innebär Rookie klasser måste vara enkelt då man vid det tillfället inte har kunskaper nog för att mecka allt för mycket. Och säga vad man vill men en standard 600 eller 1000 kubiks hoj är betydligt mer driftsäker än en 125R eller 250R
/ Martin